וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוהד נהרין חוגג 20 שנה בלהקת בת שבע

תום גולדהנד

22.2.2010 / 14:48

הכוריאוגרף ולהקת המחול הידועה חוגגים 20 שנות יצירה משותפת ולרגל המאורע מעלים מופע חדש שישלב בין "קיר", יצירתו הראשונה, לבין "זינה", שנוצרה חמש שנים מאוחר יותר

יח"צ - חד פעמי

(צילום: יח"צ)

עשרים שנה עברו מאז נכנס אוהד נהרין לנעליים של המנהל האמנותי של להקת בת שבע, ולרגל המאורע החליטו נהרין והאנסמבל של הלהקה לחזור למקורות ולעלות מופע חדש שישלב בין "קיר", יצירתו הראשונה של נהרין, לבין "זינה", שנוצרה חמש שנים מאוחר יותר.

"קיר", היצירה הראשונה של נהרין, נחשבת כפורצת דרך וסימנה את ההתחלה של עידן נהרין בבת שבע ובמחול בישראל. "אני זוכרת את קיר כרעידת אדמה", מספרת מנכ"ל בת שבע הנוכחית דינה אלדור. לדבריה, כבר בפעם הראשונה שראתה את "קיר", היא הרגישה שמדובר במשהו יוצא דופן בנוף המחול, התחלה של משהו גדול שעתיד לשנות את המחול בישראל. "במהלך השנים ראיתי את זה קורה", היא מספרת, "ראיתי כיצד להקת בת שבע הופכת לאחת הלהקות האהובות ביותר בעולם".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אני זוכרת את קיר כרעידת אדמה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

אמנם חלק מרקדני האנסמבל עדיין לא נולדו כאשר נהרין יצר את "קיר", אולם נהרין, שאת רוב זמנו מעביר עם הלהקה הבוגרת, החליט במודע שאת היצירה החדשה/ישנה הוא יעשה יחד עם האנסמבל. "המפגש עם האנסמבל הוא בוסרי'", כהגדרתו, "כשחזרתי לחומרים הללו הרגשתי כאילו אני מעיר איזה דינוזאור וקצת איבדתי את הביטחון בהחלטה הזו, מתוך העבודה בסטודיו עם הרקדנים הביטחון הזה חזר".

נהרין מדגיש שוב ושוב את התום והרעננות של יצירת המחול, "הגיל של העבודה אינו חשוב, מתי היא נוצרה זה לא משמעותי בכלל. הרעננות שלנו אינה תלוית גיל וכך גם התהליך. הרבה דברים השתנו ביצירה, נוצרו קטעים חדשים, נוספה מוזיקה שלא היתה, קטעים מסוימים הוסרו".

כשנשאל מדוע החליט, מעבר לעובדה הסימבולית שמדובר ביצירתו הראשונה, לבחור דווקא את היצירות הללו מתוך "ארון הספרים" של רפרטואר היצירות שלו ולחבר אותן יחדיו ליצירה חדשה, בחר נהרין להתייחס דווקא למונח ארון הספרים בכל מה שקשור לעולם המחול. "הדימוי של ארון ספרים שניתן לשלוף ממנו, נכון לספרים או למוזיקה אך הוא אינו נכון למחול. יצירת מחול נעלמת לאחר שהיא מבוצעת, אין מדף ליצירות האלה. אין לנו עבודות על המדף, יש לנו עבודות בתהליך שכל הזמן עוברות שינוי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הגיל של העבודה אינו חשוב, מתי היא נוצרה זה לא משמעותי בכל"/מערכת וואלה!, צילום מסך

"קיר/זינה" תוצג במהלך החודש הבא בסוזן דלל בת"א בתאריכים:

יום שלישי 16 במרץ, בשעה 21:00
יום רביעי 17 במרץ, בשעה 21:00
יום שישי 12 במרץ, בשעה 22:00
יום שבת 13 במרץ, בשעה 21:00
יום שני 15 במרץ, בשעה 21:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully