וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחקן פיטר גרייבס ("משימה בלתי אפשרית") הלך לעולמו

עינב שיף

15.3.2010 / 7:12

כוכב סדרת האקשן המיתולוגית מסוף שנות ה-60 ופרודיית האסונות "טיסה נעימה", מת בלוס אנג'לס כתוצאה מהתקף לב. בן 83 היה במותו

השחקן פיטר גרייבס, שהתפרסם ככוכב סדרת הטלוויזיה "משימה בלתי אפשרית" הלך לעולמו הלילה (שני) בקליפורניה כתוצאה מהתקף לב. בן 83 היה במותו. גרייבס נמצא על ידי המשטרה בחזית ביתו לאחר שבדיוק שב מארוחה משפחתית לרגל יום הולדתו ה-84 שחל בעוד מספר ימים. הלוס אנג'לס טיימס מדווח שאחת מבנותיו של גרייבס הגיעה למקום וניסתה לבצע בו החייאה שלא צלחה.

תפקידו הזכור ביותר של גרייבס מבין יותר מ-70 סרטים וסדרות בהן שיחק היה כג'ים פלפס, ראש צוות הסוכנים המיוחדים בסזרה "משימה בלתי אפשרית" של רשת CBS שזכתה להצלחה גדולה בין סוף שנות ה-60 לתחילת שנות ה-70. פלפס נכנס לתפקידו בשנת 1967 ונותר עד לסיום הסדרה ברשת בשנת 1973. בשנת 1971 זכה בפרס גלובוס הזהב לשחקן הטוב ביותר בסדרת דרמה על תפקידו. גרייבס שב לגרסה המחודשת של הסדרה ברשת ABC משנת 1988 ועד 1990.

בנוסף, זכה גרייבס בתפקיד בסרט "טיסה נעימה", פרודית סרטי אסונות הטיסה המפורסמת מתחילת שנות ה-80 לצד לויד ברידג'ס ולזלי נילסן. גרייבס שיחק את תפקידו של הטייס, קפטן קלרנס אובר בסרט שזכה להצלחה גדולה ולסרט המשך בהשתתפותו.

בגרסת הסרט של "משימה בלתי אפשרית" עברה דמותו של גרייבס, ג'ים פלפס, מתיחת פנים ובמקום הגיבור האמריקאי הוצג פלפס כבוגד אשר אחראי למותם של הסוכנים בצוותו. גיחה מפורסמת אחרת שלו לקולנוע הייתה בסרט "גברים בשחור 2" שהציגה פרודיה על דמותו. גרייבס לא שיחק בגרסת הסרט, על פי דיווחים שונים בגלל שלא רצה שדמותו המיתולוגית תזוהה עם דמותו של נבל. באוקטובר 2009 זכה גרייבס לכוכב בשדרות הכוכבים של הוליווד. אחרי מותו הותיר אחריו גרייבס אישה, שלוש בנות ו-6 נכדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully