וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נינט טייב: "אני לא בעד השתמטות"

עינב שיף

21.2.2011 / 10:10

בעקבות הסערה שקמה על תמיכתה בזכות הביטוי של אמנים שלא שירתו בצבא, הבהירה המוזיקאית: "אני נגד הצעות חוק שכאלו"

לא לקח הרבה זמן עד שרמת השיח הציבורי הגיעה גם לדבריה של נינט, שאמרה הבוקר (שני) כי זכותם של אמנים שלא שירתו בצבא להביע את דעתם בדיוק כמו אלו ששירתו. הדברים, שפורסמו בפייסבוק שלה ולאחר מכן בוואלה! תרבות, עוררו מאות תגובות, חלקם תקפו את טייב במילים קשות.

טייב, שצריך להזכיר - ביצעה שירות צבאי מלא, הזדרזה להגיב בעמוד הפייסבוק שלה למהומה: "לא, אני לא בעד השתמטות ולמי שלא הבין, שיקרא שוב", כתבה טייב. "יש אנשים(לא רק אמנים)ששוחררו בגלל סיבות רפואיות או נפשיות. אני לא חושבת שאותם אנשים צריכים להיענש על ידי אותם גורמים שבחרו לשחררם.זה אבסורד.יום טוב ורצוי לשתות כוס מים קרים".

בשיחה עם וואלה! תרבות הבהירה טייב שוב שהיא מבדילה בין אזרחים ששוחררו על ידי הצבא מסיבות רלוונטיות, רפואיות או נפשיות, לבין השתמטות עצמה. "יש הרבה אמנים שהשתמטו, השתמטו הלכה למעשה, לא מסיבות אמיתיות, אלא מסיבות שהם יצרו", אומרת טייב. "זה מה שהופך את הנושא למאד מורכב. עם זאת, אני אני לחלוטין לא מסכימה עם חוק כוללני כזה. אני בהחלט נגד השתמטות, אבל אני לא מאמינה שלמנוע מקהל מוזיקה זה הפיתרון".

מוקדם יותר אמרה טייב כי "אמנים שלא עשו צבא, באישורה ושחרורה המוחלט של מדינתנו - ראויים בדיוק כמו אמנים שכן - להשמיע את קולם, לשמח, להעצים, לרגש ולטהר בזכות המוזיקה שהם עושים. הייתי מציעה לקודקודים שם למעלה להתעסק בלתת במקום בלגזול את חופש הביטוי והיצירה".

הדברים נאמרים בהקשר להצעת החוק של ח"כ משה מטלון (ישראל ביתנו) שדרש לאסור הזמנת הופעות של אמנים שלא שירתו בצבא במוסדות ממשלתיים. שרת התרבות לבנת התנגדה להצעת החוק, שנפלה בוועדת השרים לענייני חקיקה.

  • עוד באותו נושא:
  • נינט טייב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully