וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האחים כהן הם זוכי פרס דן דוד לשנת 2011

עינב שיף

22.2.2011 / 16:10

צמד הבמאים המפורסם זכה בפרס היוקרתי בתחום הקולנוע והחברה, כך הכריזה הקרן המעניקה את הפרס, שהודיעה כי שני הבמאים אף צפויים להגיע ולקבלו בחודש מאי הקרוב

לא שחסר לאחים ג'ואל ואיתן כהן פרסים, אבל הנה עוד אחד לאוסף: השניים הוכרזו היום (שלישי) כזוכים בפרס דן דוד היוקרתי לשנת 2011, בתחום הקולנוע והחברה. השניים, לצד פרופ' סינתיה קנון, פרופ' גארי רובקון ופרופ' מרכוס פלדמן יחלקו ביניהם פרס בגובה 3 מיליון דולר. על פי התקנון, 10 אחוזים מהפרס ייתרמו ל-20 מלגות שונות.

בנוסף, הכריזה הוועדה כי האחים כהן (במאי "ברטון פינק", "ארץ קשוחה", "פארגו", "אומץ אמיתי" ועוד) צפויים להגיע לישראל ולקבל את הפרס בחודש מאי הקרוב, אם כי בואם טרם אושר סופית. האחים כבר היו אמורים להגיע לישראל במהלך 2009, עם יציאת "יהודי טוב", אולם הנושא נפל בשל דרישות טכניות גבוהות ויקרות של האחים. מי שיגיע בוודאות לטקס הענקת הפרס הוא נשיא איטליה, ג'ורג'יו נפוליטנו, לקבל את הפרס בו זכה בשנת 2010.

"ג'ואל ואיתן כהן מהווים דוגמא לשותפות ייחודית בהיסטוריה של הקולנוע", נכתב בנימוקי הענקת הפרס לאחים כהן. "שליטה מוחלטת ביצירה מתחילתה ועד סופה, שימוש בסגנון יחודי ויכולת לספר ספור פשוט בדרך סבוכה, מורכבת ומרתקת מאפיינים את סרטיהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully