וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספנסר טוניק מגייס כסף לצילומי העירום שלו בים המלח

שני גורקביץ'

4.5.2011 / 19:04

האמן, הידוע בצילומי העירום ההמוני שלו, פתח בקמפיין אינטרנטי למימון הפרויקט שלו בישראל. "חולם על זה מאז ימיי הראשונים כאמן"

לפני כשנה פורסם כי הצלם האמריקאי ספנסר טוניק, שנוהג לצלם קבוצות של עשרות אנשים עירומים במקומות ציבוריים ברחבי העולם, מתכנן להגיע לישראל לסדרת צילומים בים המלח. כוונתו של טוניק עוררה סערה שאפילו הגיעה עד הכנסת, אך עתה מתברר שהפרויקט תקוע עקב העדר מימון וכי טוניק פתח בקמפיין גיוס כספים אינטרנטי כדי לממנו.

"מה שאנשים לא יודעים הוא שספנסר הוא ציוני גדול", אמר בשיחה עם וואלה! תרבות ארי פרוכטר, איש היי טק ותומך אמנות ידוע. "מאז ילדותו הוא כבר ביקר בארץ כ-20 פעמים". השניים הכירו כשהיו צעירים, ופרוכטר נחשב למי ש"גילה" את טוניק וסייע לו בתחילת דרכו.

"בשנים האחרונות בדקתי את השטח והתברר שיש בישראל היענות גדולה מאוד לגבי ההשתתפות בצילום", הוא מספר. אולם לדבריו, הקושי הגדול הוא במימון הפרויקט: "המיצבים הגדולים שלו בדרך כלל מוזמנים על ידי מוסדות אמנות ובמקרים נדירים הוא עושה את זה בחינם למען מטרות ירוקות כי הוא מאוד מאמין בזה וקשור לארגונים ירוקים. מאז ימיו הראשונים כאמן הוא אף פעם לא היה צריך להתמודד עם משהו כלכלי, והפרויקט הזה זו הפעם הראשונה שהוא לוקח חלק פעיל במימון".

צילום ערום קבוצתי של ספנסר טוניק בסידני. רויטרס
"חלמתי על זה מאז ימי הראשונים כאמן". עבודה של ספנסר טוניק בסידני/רויטרס

"חלמתי על זה מאז ימי הראשונים כאמן"

פרוכטר מדבר על קמפיין ה-kickstart שפתח לפני שמונה ימים ומטרתו גיוס 60 אלף דולרים מתרומות של גולשים, עד 6 ביוני. את הרעיון למהלך קיבל לדבריו בעקבות מפגש עם הזמר דויד ברוזה, שגייס בדרך דומה את הכסף להקלטת אלבומו האחרון. "דויד אמר לי, 'אם אני הצלחתי אז ספנסר שהוא ידוע הרבה יותר יצליח בטוח'", סיפר פרוכטר. הרעיון הוא שכל אדם שרוצה יכול לתרום כל סכום למטרה, ובהתאם לתרומתו הוא מקבל חלקים מהאמנות: תמונות חתומות, פרטי אספנות, הדפסות ייחודיות ועוד.

לדברי פרוכטר, למרות לא מעט חששות הסכים טוניק לצעד החריג ונרתם למאמץ. למטרה זו הוא אף יגיע לביקור נוסף בארץ בשבוע הבא. "הפרויקט הזה מאוד מיוחד עבורי, פרויקט שחלמתי עליו מאז ימי הראשונים כאמן", כתב טוניק באתר גיוס התרומות. "אנחנו מצפים לתמיכתכם ומצפים לחשוף חלק מישראל שטרם נראה בעבר, ובאותה העת להסב את תשומת הלב לירידת מפלס המים בים המלח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully