וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל ישראל 2011: המלצות המערכת

עינב שיף ושני גורקביץ'

22.5.2011 / 19:00

מאות הופעות כולל פסטיבל ישראל שחוגג השנה 50 שנים להיווסדו, מתוכן אנחנו ממליצים לכם על חמישה, מההופעה של יוני רכטר ועד הבכורה של בת שבע

מחול: להקת בת שבע - "שדה 21"

בת שבע, שדה 21. גדי דגון
תמיד מרתק. מתוך החזרות של בת שבע ל"שדה 21"/גדי דגון

בשנת 1990 פתחה את פסטיבל ישראל היצירה "אנאפזה" של אוהד נהרין ולהקת בת שבע. 19 שנים לאחר מכן יפתחו נהרין והלהקה שוב את הפסטיבל עם מופע חדש בבכורה עולמית – "שדה 21", בו ינפקו כל 20 חברי הלהקה עוד וריאציה לשפת הגאגא שהגה נהרין. גם אם קשה להבין במה בדיוק תעסוק היצירה החדשה של בת שבע, המוניטין שצברה במהלך השנים מבטיח שקשה להאמין שזה יהיה מאכזב.

*איפה ומתי: 25 במאי, תיאטרון ירושלים.

מוזיקה: ריטה, הדג נחש וגיל שוחט מצדיעים לפסטיבל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מצדיעה. ריטה/מערכת וואלה!, צילום מסך

המופעים הפתוחים של פסטיבל ישראל תמיד מספקים רגעים יפים של הצדעה למוזיקה הישראלית, מהמחווה ללאה גולדברג שהולידה גרסה מקסימה של ברי סחרוף ל"פזמון ליקינטון" ועד ההצדעה למיקי גבריאלוב, שהוליד איחוד של הצ'רצ'ילים. הפעם החליט הפסטיבל להצדיע לעצמו, החלטה לגיטימית בהתחשב בכך שהוא חוגג 50 שנים להיווסדו. באירוע ההצדעה יופיעו ריטה, הדג נחש, דוד ד'אור ועוד, בליווי התזמורת הסימפונית בירושלים. לחובבי המוזיקה הקלאסית תושמע באירוע יצירה של גיל שוחט בבכורה עולמית ובכלל, צפוי ערב ירושלמי תרבותי ואיכותי, כמיטב המסורת.

*איפה ומתי: 2 ביוני, גן סאקר בירושלים

מחול: הופעת הפרידה של מרס קנינגהם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לצפות בשירת הברבור של הלהקה החלוצית. להקת מרס קנינגהם/מערכת וואלה!, צילום מסך

במסגרת סיבוב ההופעות הסופי שלה תעבור להקת המחול של מרס קנינגהם בישראל לפיזוזים אחרונים לפני שתסיים 60 שנות פעילות ותתפרק - על פי צוואתו של מקימה. קנינגהם, שנחשב לאבי הפוסט-מודרניזם במחול, מת לפני שנתיים והורה להפסיק את פעילות הלהקה עם לכתו. מלבד הופעה על הבמה תציג הלהקה גם חמישה מופעי עמידה בחללים של מוזיאון ישראל. מדובר בשירת הברבור של מי שנחשבת לעמוד תווך במחול המודרני.

*איפה ומתי: 2 ביוני, גן סאקר בירושלים

תיאטרון: ג'ייסון דנינו הולט מציג את "ליידי טוויסטד"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שייקספיר תמיד עובד, גם בגרסה גאה ואישית. מתוך "ליידי טוויסטד"/מערכת וואלה!, צילום מסך

מדובר, למי שלא מכיר, בגרסה הגאה והאישית שביים ג'ייסון דנינו הולט ל"מקבת" של וויליאם שייקספיר, עם דגש על הליידי שבסיפור. ליאל דניר, נעה בירון, מאגי אזרזר ומיקי לאון מעלים ארבעה סיפורים סביב חיי היצירה, האובדן והתיאטרון שבוחנים את הגבולות בין מציאות לאמנות ובודקים - האם יש קו שאותו מסוכן לחצות? מדובר בהפקה הראשונה של המרכז הגאה בתל אביב שתעלה בהצגת בכורה בפסטיבל ואחת המסקרנות שבהן.

*איפה ומתי: 30 במאי, תיאטרון ירושלים

מוזיקה: מצדיעים ליוני רכטר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכי מגיע לו. יוני רכטר/מערכת וואלה!, צילום מסך

אלו שנים יפות עבור יוני רכטר, מי שבמשך שנים היה היוצר המוערך של המוזיקה הישראלית - אך בתור חבר בלהקות על כמו כוורת או מלחין מאוד מוכשר, ולא בתור פרונט מן. אלבומי הסולו שלו לא נמכרו בהצלחה וצניעותו הטבעית לא משכה אליה תשומת לב כיאה ליוצר בסדר הגודל שלו. השנה, אחרי שתי הופעות מפוצצות בפסטיבל הפסנתר וסיבוב מוצלח שבא לאחר מכן, רכטר יופיע במופע מיוחד בפסטיבל ישראל (עם האורחים שלומי שבן, נורית גלרון ומקהלת עדי), מטעמה הוא זוכה באות "יקיר הפסטיבל", פרס לו הוא ראוי בהחלט, לא רק בגלל יצירותיו אלא גם בזכות חוויית ההופעה המצוינת שהוא מעניק עם מיטב השירים שכתב וכמובן אלו שהלחין לשותפים יצירתיים. במילים אחרות: פשוט מגיע לכם לראות אותו בהופעה ומגיעות לו מחיאות הכפיים שלכם.

*איפה ומתי: 8 ביוני, תיאטרון ירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully