וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיר השירים

אלון עוזיאל

14.12.2008 / 11:00

תעשו כבוד ל-30 הסינגלים הכי טובים של השנה מהר מהר לפני שתיגמר 2008. אלון עוזיאל באווירת סוף ויש גם לינקים להורדה

30. Julian Casablancas, Santogold & Pharrell / My Drive Thru

אין לי מושג מה פארל וויליאמס היה צריך לעשות בכדי לגרום לג'וליאן קזבלנקס להתרחק משולחן הזכוכית שבביתו ולהכנס לאולפן איתו ועם סנטוגולד - אבל הוא הצליח בגדול ועכשיו הוא חייב לספר לחברי הסטרוקס את הסוד.

29. The Magnetic Fields / California Girls

שנאה כלפי בנות קלפירוניה המשופצות היא לא עמדה חדשה בסצנת האינדי, אך סטפן מריט ופאזת הצ'יזס אנד מרי צ'יין שלו מצליחים להסביר את התחושה האפלה הזו בכזו שלמות, שזה נשמע מהפכני.

28. Be Your Own Pet / Becky

בי יור אוון פט הוכיחו השנה שהם הכי רוקנ'רול שאפשר - לא רק שהם ילדים, מגניבים, רועשים וטראשיים, הם גם יודעים להתפרק בשיא. השיר הזה, שנמצא על האלבום השני והכנראה אחרון שלהם, מוכיח שאיבדנו הרכב שיודע גם לצחוק על עצמו וגם להיות מגוון.

27. Conor Oberst / I Don't Want To Die (In The Hospital)

קונר אוברסט מעיף את הטייטל "ברייט אייז", מתבגר ומפסיק לחפש את העצבות בכוח. במקרה הנוכחי הוא אפילו שם נעלי בוקרים ויוצא לנצל כל רגע מהחיים הקצרים האלו.

26. LCD Soundsystem / Big Ideas

ג'יימס מרפי לא היה פעיל במיוחד השנה, אבל תודה לאל שיש סרטים כמו "21" שמציעים לו לככב בפסקול שלהם. בלעדיהם אפילו את המעט הזה לא היינו מקבלים.

25. M83 / Graveyard Girl

הייתי מת לדעת מה הסיפור המלא שמאחורי השיר הזה. האפיות הבלתי נדלית שלו נותנת הרגשה שמדובר בחומר שממנו עושים את הסרטים האלו שנשארים איתך חודשים אחרי הצפייה. השיר דרך אגב, יישאר איתי שנים.

24. CSS / Rat Is Dead (Rage)

הסינגל הראשון מתוך האלבום האחרון של CSS מכיל את המאפיינים הכי בולטים שלו: רוקיסטי יותר, כועס יותר וטקסטואלי יותר. מי לא היה מתחתן עם Lovefoxxx?

23. Spiritualized / Sitting on Fire

כל פעם שג'ייסון פירס שר, איפשהו בעולם יש ילד אינדי שמזיל דמעה. כש-"Sitting on Fire" יצא, המשרדים של פיטצ'פורק מדיה הוצפו עד גובה הברכיים.

22. Santogold feat. Amanda Blank / I'm a Lady (Diplo Mix)

בחוסר ליטוש שאופייני למיקסטייפים, דיפלו ואמנדה בלנק מצליחים לרגש באופן כזה שגם מיליון שעות אולפן לא היו מסוגלות לשחזר. לא יאמן שהכל התחיל ב-LL Cool J - זה מזכיר שפעם היתה לו נשמה.

21. Amanda Palmer feat. Ben Folds & Jared Reynolds / Oasis

עכשיו, עם האיחוד הקרב של בלר, הקטע המעולה הזה רלוונטי מתמיד. אגב, חוץ ממלחמת אואזיס/בלר, פאלמר מספרת פה גם על אונס, הפלה, השפלה ומה לא.

20. Dizzee Rascal feat. Calvin Harris & Chrome / Dance Wiv Me

קאלווין האריס מפיק לדיזי ראזקל שיר שמנותק לגמרי מכל אלבום, ושמצליח בקלות לעמוד בפני עצמו. זה הכיוון שדיזי חייב ללכת אליו באלבום הבא שלו - נוצץ, רקיד ועם המון סטייל.

19. Love is All / Movie Romance

השילוב בין Pאנק ל-Twee-פופ שוודי נשמע כל כך טבעי, שלא ברור לי איך רק עכשיו הוא מגיע לכזו שלמות.

18. Snoop Dogg / Cool

כולם יודעים שסנופ דוג הוא האיש הכי מגניב שאי פעם עמד מול מיקרופון. עכשיו - באווירת אייטיז קשה - המלך הבלתי מעורער של ההיפ-הופ מסביר לנו כמה מעט הוא התאמץ בכדי להגיע למעמד הזה ולמה אף אחד מכם לא צריך ללכת לבית הספר.

17. Destroyer / Foam Hands

אני לא אתיימר לטעון כי המחשבות של דן בג'ר ברורות: הוא לא יגיד לך מה נכון ומה מחוץ לשליטה, הוא לא יודע מה השעה והמלך גר בהמשך המסדרון. תמוה, אני יודע, אבל איכשהו הלב שלי דופק חזק כל פעם שאני שומע אותו שר את הדברים הללו.

16. Jay-Z / Jockin' Jay-Z (Dope Boy Fresh)

"הבחור ההוא מאואזיס אמר שאני לא יכול לנגן בגיטרה/ מישהו היה צריך להגיד לו שאני פאקינג רוקסטאר" זו רק אחת מהתגובות של ג'יגה לכל האנשים שמלכלכים עליו. אני הולך להזיל ריר עד שיגיע "The Blueprint 3" בפברואר.

15. Xiu Xiu / I Do What I Want, When I Want

חוץ מהכותרת האדירה של השיר, שבאופן שקוף ופשטני מסבירה את כל המהות של ג'יימי סטוארט ושיו שיו, מדובר בחתיכת יצירה מרשימה שמתפתחת, משתנה ומעניינת, למרות שלאורך כל הזמן היא נשארת על גבול הבלדה. מומלץ לבדוק גם את המאש-אפ שעשו The Hood Internet לשיר הנ"ל עם Jay-Z.

14. The Teenagers / Homecoming

הצרפתים המלוכלכים האלו פותחים בפומבי את הפטיש שיש לכל האירופאים המשכילים כלפי בימבוז אמירקאיות שמשום מה אוהבות לרקוד עם בגדים מינימליים באצטדוני ספורט, מבלי שום תגמול כספי.

13. The Indelicates / America

עכשיו, שאובמה נבחר והעולם הולך להשתנות, השיר הזה כבר לא נשמע כל כך ציני. הרי מי מאיתנו לא יסכים לשורה "אם יצמידו אותי לקיר/ אומר שאני עם אמריקה/ עם אמריקה חסרת האלוהים/ אעמוד ואפול". גאד דאם איט - אצלהם הנשיא מעשן כמו קטר ואצלנו גלעד ארדן הולך להיות שר. לצד מי תעדיפו לעמוד?

12. Lil' Wayne / A Milli

ליל' ויין עשה השנה הרבה יותר ממיליון דולר ואני רוצה להיות הוא - יש לי אפילו תוכנה לאייפון שהופכת אותי לגרסה הלבנה שלו, ככה שבקרוב יהיה לי טוב יותר.

11. MGMT / Kids

הלהיט האמיתי של מנג'מנט וזה שכנראה הפך אותם לסנסציה של 2008 הוא "Time to Pretend", אבל הגרסה המקורית שלו יצאה כבר ב-2005, ככה שנשארנו עם "Kids", שיר שלדעתי מנצח את "Time to Pretend" בכל אלמנט למעט עובדת ההצלחה המטאורית.

10. CocoRosie - God Has a Voice, She Speaks Through Me

הסינגל היחיד שקוקורוזי הוציאו השנה צריך ללמד את קניה ווסט דבר או שניים על Auto-Tuning. וואו, פתאום חשבתי שאם קנייה יפיק את האלבום הבא של קוקורוזי זה יהיה גאוני - אבל זה בחיים לא יקרה.

9. Hot Chip / We're Looking For A Lot Of Love

כשחושבים על הוט צ'יפ מדמיינים מסיבות, ריקודים ותור לשירותים. אז איך זה שהשיר הכי טוב באלבום האחרון שלהם הוא דווקא הבלדה הקורעת הזו, שמדגישה כי כולנו מחפשים הרבה אהבה?

8. Passion Pit - I've Got Your Number

ככל שהחלום על פוסטל סרוויס מודל 2008-2009 מתרחק לו, היינו חייבים למצוא תחליפים, ו-Passion Pit ממלאים את התפקיד בהצלחה יתרה: יש כאן את ביט הנכון, הטקסט המרגש, הניואנסים המבריקים והזיוף המכוון.

7. The Streets - The Escapist

מייק סקינר חזר השנה בגדול והשתלב בחיי היומיום שלי כאילו שמעולם לא עזב. האסקפיסט הוא המניפסט של סקינר הבוגר והמפוייס ואני מוכן לאמץ אותו בעצמי ופשוט להתעלם מכל הדברים הרעים שעוטפים אותנו.

6. The Verve / Love is Noise

הסימפול המוזר הזה שמופיע לאורך השיר כולו החזיר את הרלוונטיות ללחיים של ריצ'רד אשקרופט, הפך את האיחוד של ה-Verve ללגיטימי וצעק חזק ששנות ה-90 זה כאן.

5. TV On The Radio / Dancing Choose

להיט מהיר (כמעט במהירות כפולה!), מלודי (ליין הסינתי לבדו יכול להיות מוזיקה של שיר קליט ומדבק!) וכיפי (הוא יכול לגרום גם לשבלולים לרקוד!). אבל מעל להכל, "Dancing Choose" מוכיח של-TV on the Radio יש אג'נדה רחבה של גיוון מוזיקלי ושהם עושים איתה דברים מעולים.

4. The Hold Steady / Stay Positive

הטקסטים של קרייג פין הם הדבר בחכם ביותר שקיים היום במוזיקה. בשיר הזה - שמופיע על אלבום מבריק עם שם זהה - מתכתב קרייג פין עם טקסטים אחרים שלו, מפגין ביטחון של טנק ומשאיר אותנו עם טעם חיובי (כי אין ברירה אחרת).

3. Crystal Castles Vs. Health / Crimewave

פעם ראשונה באלוהים-יודע-כמה-שנים שה-NME פגעו בול, וברשימת השנתית שלהם, שמציגה את האנשים המגניבים ביותר במוזיקה, הם העניקו את המקום הראשון לאליס גלאס, הסולנית של Crystal Castles והבחורה שהפכה את ה-8ביט למשהו שגם לא מגה-גיקים יכולים ליהנות ממנו. תשמעו עשר שניות מהשיר הזה ותבינו במה מדובר.

2. George Pringle / We Could Have Been Heroes

ג'ורג' פרינגל היתה יכולה להיות גיבורה - היא צצה בתחילת השנה משום מקום, עם כמה סינגלים מצויינים ואי-פי אחד אדיר, ואז נעלמה לה, כאילו שהעולם לא מצפה ממנה להוציא כבר אלבום מלא ולגרום לנו להתאהב בה סופית.

1. Why? - These Few Presidents

יוני וולף גאון. לא הרבה אנשים מצליחים להוציא את הרגשות שלהם באופן בהיר כל כך לאוויר העולם. אפילו מעטים מכך מסוגלים לכתוב משפטים שיורים ישר למעיים כמו "למרות שלא ראיתי אותך שנים/ הלוויה שלך היא כזו שאטוס אליה מכל מקום". מה שמדהים ב-"These Few Presidents" הוא שקשה להסביר מה כל כך מיוחד בו. כן, ההפקה שלו שונה: עדינה וקצת צורמת והשירה של וולף בו ישירה וכואבת באופן שראוי להערצה. אבל יש פה משהו גדול מזה - משהו שאפשר להבין רק אחרי איזה 100 פעמים ששומעים את השיר. זה הרבה יותר ממרגש, מדהים או מבריק. ללא ספק, מדובר בשלוש הדקות הכי מטלטלות של 2008.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully