וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הרשת החברתית" סחף גם את איגוד מבקרי הקולנוע של ניו יורק

13.12.2010 / 19:54

הדרמה של דיוויד פינצ'ר על ייסוד הפייסבוק ממשיכה לעשות שרירים בדרך לאוסקר - הערב היא לקחה גם את הפרס של האיגוד היוקרתי בתפוח הגדול. את הפרס לסרט הזר לקח "קרלוס" הצרפתי

"הרשת החברתית" ממשיך לבזוז כל פרס אפשרי בדרך אל האוסקר: הדרמה על התככים שמאחורי ייסוד פייסבוק זכתה הערב (ראשון) כצפוי גם בפרס איגוד מבקרי הקולנוע של ניו יורק לסרט הטוב ביותר. נוסף על כך, במאי הסרט, דיוויד פינצ'ר, לקח את הפרס לבמאי הטוב ביותר. ההישג הזה בא לאחר שבמהלך סוף השבוע, קטף "הרשת החברתית" את הפרס לסרט הטוב ביותר מכמה איגודים נוספים של מבקרי קולנוע, ובהם איגוד מבקרי האונליין של ניו יורק וכן איגודי המבקרים של בוסטון, וושינגטון ולוס אנג'לס.

את פרס השחקנית הטובה ביותר של איגוד המבקרים הניו יורקי קיבלה הערב אנט בנינג, המגלמת אם לסבית ב"הילדים בסדר". בכך היא אותתה לנטלי פורטמן ("ברבור שחור") שהיא לא תוותר לה כל כך מהר על האוסקר. את הפרס המקביל בקטגוריה הגברית לקח הפייבוריט המובהק קולין פירת על תפקידו כמלך ג'ורג' השישי ב"נאום המלך," והוא צפוי לשחזר את ההישג גם בטקס האוסקר. פרס שחקן המשנה הוענק למרק רופלאו, שהופיע בצד אנט בנינג ב"הילדים בסדר", ופרס שחקנית המשנה ניתן למליסה ליאו הוותיקה, המופיעה בדרמת האיגרוף "הלוחם".

"צעצוע של סיפור 3" הפסיד בקטגוריית האנימציה

לבנון" ו"שליחותו של הממונה למשאבי אנוש" קיוו אולי להתכבד בפרס של איגוד המבקרים הניו יורקי לסרט הזר הטוב ביותר, אך הוא הלך ל"קרלוס" הצרפתי, סרטו האפי של קרלוס אסיאס על אחד הטרוריסטים המפורסמים בהיסטוריה.

עד כאן כל הזכיות התאימו פחות או יותר לתחזיות, אך בשלוש קטגוריות נפלו הפתעה: ליסה צ'ולודנקו וסטיוארט בלומברג עקפו את ארון סורקין, תסריטאי "הרשת החברתית", ולקחו את הפרס לתסריט הטוב ביותר. "The Illusionist" של הצרפתי סילבן שומה ("שלישיית בלוויל") הפיל את הפייבוריט "צעצוע של סיפור 3" וגרף את הפרס לסרט האנימציה הטוב ביותר, ו"המעגל הפנימי", סרט תעודה על הנסיבות שמאחורי המשבר הכלכלי, גבר על הפייבוריט "מחכים לסופרמן" וזכה בפרס לסרט הדוקומנטרי הטוב ביותר. כמו כן, דרמת הפשע האוסטרלית "ממלכת החיות" נהנתה מהפרס לסרט ביכורים ו"ברבור שחור" קטף את פרס הצילום.

פרס איגוד המבקרים הניו יורקי הוא אחד מהעיטורים היוקרתיים בעולם הקולנוע האמריקאי ונחשב אינדקציה טובה לקראת האוסקר - בשנה שעברה, למשל, זכה בו "מטען הכאב", שהמשיך כל הדרך אל הזהב. מחר (שלישי) בצהריים יתפרסמו המועמדויות לפרס גלובוס הזהב, והתמונה תתבהר עוד יותר. בינתיים, פורסמה היום גם רשימה חלקית של הכוכבים שישמשו מגישי פרסים בטקס האוסקר השנה. מדובר בג'ף ברידג'ס ובסנדרה בולוק, שקיבלו את הפסלון בשנה שעברה, וכן בהאלי ברי ובמריסה טומיי, שזכו בו בעבר, ובאופרה ווינפרי. כזכור, את הטקס יגישו השנה אן התאוויי וג'יימס פרנקו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully