וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כס הרחמים: גמר "הישרדות - איי קמרינס" - הלם את בינוניותה של העונה כולה

20.6.2011 / 7:30

כמו כל העונה, גם הגמר של "הישרדות - איי קמרינס", בו זכתה אירית רחמים, קידש את הבינוניות ואם אירית עוד תיכנס לפוליטיקה - ייתכן ומדובר בנזק למדינה כולה

אירית רחמים, אתם לא טועים, רמזה אתמול (ראשון) שהיא שוקלת לרוץ לפוליטיקה. לפוליטיקה! שיכרון הכוח והאופוריה מהזכייה בגמר "הישרדות" גרמו לה להאמין שביכולתה לשבת בכנסת ישראל ולקבל את ההחלטות שישפיעו על גורל המדינה. ולמה לא? הרי היא ניצחה את ואן ואן ואת נטלי. אפילו את גיורא ושונית. כל מה שנדרש ממנה זה קצת כנות ולהודות לבורא עולם. לשון מתגלגלת ועממיות מתפרצת. כמה smsים וריקודים חושניים. כמה חברים עשירים והליקופטר עם שלטים בחוף הים. אם הניצחון הזה אכן יגרום לאירית רחמים לרוץ לפוליטיקה (ובינינו, איזו מפלגה לא תקבל אותה?), יכול להיות שהעונה האחרונה של "הישרדות" גרמה למדינה נזק גדול יותר משהערכנו.

וכשהיא תרוץ לפוליטיקה, ספק אם יעמדו מולה מתחרים מאתגרים יותר מאלו שניצבו בפניה בגמר. האחד נחש, השני בו?ר, השלישית אימפוטנטית, ממש כמו בממשלה. מה שהיה לפני כמה שנים פורמט מצליח הפך העונה לתצוגת פרחיאדה מדאיגה (שוב, כמו הממשלה). ואם נדמה היה שאי אפשר למצוא רביעייה יותר מדכדכת מזו שהעפילה לגמר, בא חבר המושבעים והוכיח שהכל יחסי, שיכול להיות יותר גרוע. שוב ושוב הם התעקשו בפני יניב רוחן שהטמטום שלו היה אסטרטגיה מתוכננת מראש ושהכל הצגה כדי לפלס את דרכו מעלה. כמה פעמים אדם צריך להוכיח את הבורות שלו כדי שתאמינו שזה אמיתי? מה לא עשה העונה ואן ואן כדי להוכיח שהוא אכן כזה? ואם את זה הם לא קלטו, מה הפלא שהם לא הגיעו לגמר? כנראה שהמושבעים עדיין שבויים בקונספציה, ומאמינים ש"הישרדות" מורכבת ממתמודדים מפולפלים עם אסטרטגיות מתוחכמות וטקטיקות מורכבות. באמת נאיביים.

צפו ברגע הזכייה של אירית רחמים
כמה רייטינג עשה משדר הגמר?
ואיך הפיינליסטים מסכמים את העונה?

מתוך גמר "הישרדות". נמרוד סונדרס
אי אפשר לעוות את כל המרכיבים של הפורמט, ולקוות שההצלחה שלו תימשך. מתוך גמר "הישרדות איי קמרינס"/נמרוד סונדרס

זה היה סיום הולם לעונה בינונית. אי אפשר לעוות את כל המרכיבים של הפורמט, ולקוות שההצלחה שלו תימשך. אי אפשר להתבסס על חומר אנושי ירוד, ולצפות לסצינות איכותיות. אי אפשר לבנות על יניב רוחן ואירית רחמים כג'וקרים של העונה, ולהתפלא שהרמה מידרדרת. גם הזיקוקים בתחילת המופע והריקודים המוזרים לא הצליחו לחפות על הבינוניות או על הכשלים. העוול הכי גדול הורגש שוב ושוב: לא ייתכן שההצבעה האחרונה לא תיעשה באי, ותיערך חודשים ארוכים אחרי תום ההתרחשויות. זה מוציא את כל העוקץ מהלב של התוכנית ומהמהות שלה, מהבועה הסטרילית של האי.

אומנם הצילומים ממועצת השבט האחרונה הצליחו לספק כמה רגעי דרמה נדירים ומשובחים, אבל זה היה כל כך מזמן, שזה נראה כמעט לא רלוונטי. הנה לולו מתנפל על נטלי בסגנון רני רהב ("רעה, רעה, רעה"), ומיד מתנצל כדי להרוס את ההנאה. הנה שונית הבכיינית שוב דומעת באי, ופתאום על הבמה בנוקיה היא כבר צועדת כמו דוגמנית מדושנת עונג ובת הזוג של חלוץ מהליגה הספרדית. מי בכלל זוכר מה היה בקמרינס?

מתוך גמר "הישרדות. נמרוד סונדרס
מה היינו עושים בלי הקיטש? מתוך גמר "הישרדות איי קמרינס"/נמרוד סונדרס

אבל עולם כמנהגו נוהג. גיא זוארץ לא יכול להשלים ערב בלי מנה הגונה של קיטש, ומציג את הסרטונים על חייהם של הפיינליסטים. אירית רחמים בוכה על הקבר של אמא שלה עם מטפחת על הראש, גב שוב חוזר למוסדות הגמילה, ויניב רוחן, איזו הפתעה, אוסף זבל ומגיש שווארמה. אחר כך מתברר שאשתו שוב בהיריון. "אני נותן עבודה", הוא אומר, והקהל יוצא מגדרו. מחיאות כפיים סוערות בנוקיה לחביב הקהל, ל"הישרדות וי.איי.פי" יש כוכב פוטנציאלי חדש. לא יפליא אף אחד אם אחוזי הצפייה ימשיכו להידרדר.

ואיך גמר "הישרדות - איי קרמינס" היה בשבילכם? ספרו לנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully