וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש על המסך

23.6.2011 / 7:30

וודי אלן והמכוניות של פיקסאר מגיעים לאירופה, ג'יין אייר חוזרת למסך הגדול, וכולם נפגשים שם מהשבוע יחד עם דרמה ישראלית עטורת כוכבים וביוגרפיה של אלילה מוזיקלית

מכוניות 2

ארבע שנים לאחר צאת "מכוניות", ולמרות שלא מדובר בסרט שהצליח במיוחד משום בחינה, החליטו אולפני פיקסאר להקדיש את המשבצת הקיצית הקבועה שלהם לסרט ההמשך שלו. הפעם, המכוניות האמריקאיות מן הפרק הראשון מוצאות עצמן בלבה של פרשת ריגול אירופאית.

מן הביקורות: הסרט יוצא בו זמנית בישראל ובארצות הברית כך שטרם התפרסמו עליו ביקורות רבות. המבקרים המעטים שכבר הספיקו לחוות דעתם לא היו חיוביים במיוחד. עמנואל לוי, למשל, הגדיר את "מכוניות 2" כברדק מאכזב, בטיים אאוט ניו יורק סברו שקומדיית הריגול נראית בעצם כמו פרסומת אחת ארוכה לצעצועים, והווילג' ווייס הוסיף שהסרט פשוט לא מצליח להעביר הילוך. בווראיטי ובהוליווד ריפורטר היו נלהבים הרבה יותר, והצהירו כי מדובר בניצחון קולנועי.

ציונים: רוטן טומייטוס – 54 , מטאקריטיק – 60.

בימוי: ג'ון לסיטר, בראד לואיס. קולות: אוון ווילסון, מייקל קיין, ג'ון טורטורו (גרסה מקורית); עופר שכטר, אלי אילדיס, אריה מוסקונה (גרסה עברית). (112 דקות).

מהו הסרט של פיקסאר האהוב עליכם?

איפה ומתי רואים את "מכוניות 2"?

חצות בפריז

בדומה ל"מכוניות 2", גם סרטו החדש של וודי אלן עוסק במפגש בין אמריקה ואירופה. במקרה זה, הוא עושה זאת דרך סיפורו של סופר כושל (אוון ווילסון) המגיע לפריז ונתקל במקרה בפתח קסום שמאפשר לו לחזור בזמן ולפגוש את מיטב האמנים שחיו בעיר, מהמינגווי ועד פיקאסו. בין כל אלה, הוא גם מתאהב בצעירה מקומית (מריון קוטיאר), מקבל טיפים על כתיבה מן הטובים ביותר וזוכה סוף כל סוף לבחון את השאלה הרת הגורל - האם פעם באמת היה טוב יותר?

מן הביקורות: חוץ מן הפופולריות בקרב הקהל, "חצות בפריז" גם התחבב על המבקרים בארצות הברית יותר מכל סרט אחר של אלן מן העת האחרונה. כך, למשל, וול סטריט ז'ורנל כתב כי הוא מקסים ומכשף ומוביליין וניו יורק מגזין הצהירו שזו אולי היצירה הכי טובה של אלן בשני העשורים החולפים. התקשורת באנגליה היתה קצת מסויגת יותר: בהתאם לזאת, הגרדיאן ציין כי מדובר בקומדיה נעימה ומבדרת, אך הוסיף גם שהיא שטחית וממוחזרת. ומה אמרו בצרפת, שבה מתרחש הסרט? ובכן, המבקרים במדינה היו נלהבים עוד יותר מהרגיל ביחס לאלן, והמטירו עליו כל שבח אפשרי.

ציונים: רוטן טומייטוס – 92, מטאקריטיק – 81.

בימוי: וודי אלן. משחק: אוון ווילסון, מריון קוטיאר, רייצ'ל מקאדמס, קתי בייטס, קרלה ברוני, ליה סיידו, אדריאן ברודי, מייקל שין (100 דקות).

בלעדי: ראיון עם וודי אלן - על הסרט ועל החיים

איפה ומתי רואים את "חצות בפריז"?

בין השמשות

דרמה ישראלית המתבסס על המבנה העלילתי השכיח בקולנוע העולמי בעשור וחצי האחרונים: סיפורו של אירוע מקרי יחיד המצליב בין גורלותיהם של דמויות שונות. במקרה זה, מדובר בתאונת פגע וברח המפגישה בין צעירה שזה עתה חזרה מטיול בדרום אמריקה, שני עולים מארגנטינה, אשה המחפשת את אמה הביולוגית וכיוצא בזה.

מן הביקורות: הקרנת הסרט בתחרות הישראלית של פסטיבל חיפה האחרון, שבה זכה בפרס ליצירת ביכורים, חשפה אותו לראשונה למבקרים הישראלים. אחד מהם היה אורי קליין, והוא לא חסך בסופרלטיבים: "סרטו של זינגמן אמנם נמנע רוב הזמן מסנטימנטליות, אך מצליח לרגש", כתב מבקר הארץ, והוסיף לגבי הבמאי כי "בחירותיו התסריטאיות הן רוב הזמן נכונות ואפילו אמיצות, הדיאלוגים כתובים היטב, צוות השחקנים הגדול...עושה את עבודתו במיומנות. וגם אם הסרט חורק פה ושם, אין לשכוח שזהו סרט ראשון, וככזה הוא מסמן הבטחה מרשימה. יותר מכל, 'בין השמשות' מעיד על עומק והגינות אנושיים ומוסריים, שאינם איכויות שכיחות בקולנוע המקומי".

בימוי: אלון זינגמן. משחק: אורלי זילברשץ-בנאי, ריימונד אמסלם, גל זייד, שמיל בן-ארי, מיכאלה עשת, רמי דנון, יערה פלציג, רותם זיסמן-כהן (90 דקות).

אורלי זילברשץ בראיון על הסרט: "אני קצת אינפנטילית"

מיוחד: איך עשו את "בין השמשות"?

איפה ומתי רואים את "בין השמשות"?

ג'יין אייר

עוד בימי הקולנוע האילם כבר נעשו עיבודים רבים לרומן הגותי של שרלוט ברונטה, והנה מגיעה גרסה קולנועית נוספת לסיפור על היתומה שנשלחת לאחוזה ומוצאת בה סודות אפלים וגם אהבה מלאת אור.

מן הביקורות: הסרט טרם עמד למבחן המבקרים במולדתה של ברונטה, אבל בארצות הברית הוא שרד את טבילת האש התקשורתית. ניו יורק טיימס אפילו ציין שמדובר בדוגמה מופלאה לאיך צריך להביא אל הבד קלאסיקות ספרותיות.

ציונים: רוטן טומייטוס – 83, מטאקריטיק – 77.


בימוי: קארי פוקנגה. משחק: מיה ווסיקובסקה, מייקל פסבנדר, ג'ודי דנץ 119 דקות).

איפה ומתי רואים את "ג'יין אייר"?

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

עמליה

ביוגרפיה קולנועית של עמליה רודריגז, מן הזמרות החשובות בתולדות פורטוגל, החושפת את הצדדים השונים באישיותה ובחייה: היחסים הטעונים עם משפחתה, מותה של אחותה, שלל הקשרים הרומנטיים והמעורבות הפוליטית המפוקפקת.

בימוי: קרלוס קואלו דה סילבה. משחק: סנדרה בראטה, קרלה צ'מבל (127 דקות).

איפה ומתי רואים את "עמליה"?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully