וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירון סדן: "הרשתות דורסות את הוצאות הספרים והסופרים"

שני גורקביץ'

6.7.2011 / 14:40

התאחדות המו"לים תכנס בתחילת השבוע דיון חירום בעקבות המשך המבצעים לאחר שבוע הספר בסטימצקי וצומת ספרים

התאחדות הוצאות הספרים בישראל הודיעה היום (רביעי) כי תכנס דיון חירום בעקבות מה שהיא מכנה "החרפת מלחמת המחירים בין רשתות הספרים". לדבריהם, ההחלטה התקבלה בעקבות הודעת רשת סטימצקי כי לא תמכור במבצע ספרים הנכללים במבצעי רשת צומת ספרים, ותגובת צומת ספרים שהודיעה כי לא תמכור במבצע את ספרי הוצאות הספרים שייעתרו לבקשת סטימצקי. הדיון ייערך ביום ראשון, וישתתפו בו נציגים מכלל הוצאות הספרים.

"הסופרים, קהל הקוראים והוצאות הספרים נפגעים ממלחמת הרשתות, המנצלות את כוחן ודורסות את הוצאות הספרים ואת הסופרים", אמר יו"ר התאחדות המו"לים ירון סדן. "הדבר מדגיש את חיוניותו של 'החוק להגנת הספרות והסופרים' ואת הצורך בזירוז הליך החקיקה".

העימות הנוכחי בין הרשתות החל כאשר צומת ספרים הודיעה כי מבצעי שבוע הספר, שהיו בתוקף לכל אורך יוני, יימשכו גם ביולי. בתגובה דרשו בסטימצקי כי ספרים הנכללים במבצעים שלהם יימכרו אך ורק אצלם, ולא ייכללו במבצעי צומת ספרים. הדרישה הובילה להודעת צומת ספרים כי ספרי ההוצאות שייעתרו לבקשת הבלעדיות של סטימצקי לא ייכללו במבצעי הרשת.

"הוצאות הספרים מתריעות כבר כמה שנים על הפגיעה האנושה בענף בשל הריכוזיות בו", מוסיף סדן, "ולצערנו, הרשות להגבלים עסקיים לא עשתה דבר בעניין וגם תהליך החקיקה מתמהמה. הריכוזיות במשק משפיעה כמובן לא רק על עלות סל המצרכים שלנו אלא גם על איכות חיי הרוח ועל התרבות שלנו. מלחמת המחירים הביאה לכך שגם הסופרים וגם קהל הקוראים ניזוקים מכיוון שאם ייעתרו הוצאות הספרים לבקשת הרשתות, לא יימצא מבחר הספרים המלא בשום רשת".

תגובות:

מנכ"ל סטימצקי, איריס בראל, מסרה בתגובה: "רשת סטימצקי גאה על כך שסיימה את שבוע הספר בגידול של 8.1% אל מול השנה שעברה ומזכירה את הכתבות הרבות שציינו כי המבצע של סטימצקי הינו האטרקטיבי ביותר.
אנו מבקשים כי ספרים המשתתפים במבצע בחודש יולי ברשת סטימצקי לא ישתתפו גם בחנויות אחרות במבצעים במהלך חודש יולי בלבד.

מיותר לציין כי בשוק הספרים עשרות אלפי ספרים וכל מו"ל יכול להחליט אילו ספרים יהיו במבצע בכל אחת מהחנויות בארץ. סטימצקי, כמובילת שוק הספרים בארץ, קובעת מדיניותיה רק על פי טובת לקוחותיה ולא כתגובה לחנות זו או אחרת".

מצומת ספרים נמסר בתגובה: "סטימצקי, אותה הרשת שיצאה בקול גדול נגד מבצעי ההנחות וזילות עולם הספרות בישראל, נקטה במהלך אלים כלפי הוצאות הספרים והסופרים, כשהיא מתנה השתתפותם במבצעי הרשת בבלעדיות. אנו רואים במהלך זה הפרת התחרות החופשית ופגיעה בצרכנים, ולכן מצאנו לנכון לפנות להתאחדות הסופרים בדרישה לבטל לאלתר את מתן הבלעדיות על מנת למנוע פגיעה נוספת בענף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully