וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרטו החדש של ערן קולירין לא יתמודד השנה על פרס אופיר

שני גורקביץ'

24.7.2011 / 17:45

העותק הסופי של סרטו השני והמדובר של במאי "ביקור התזמורת" לא יהיה מוכן בזמן בשביל הקרנות האקדמיה

"ההתחלפות", סרטו החדש של ערן קולירין ("ביקור התזמורת") לא יתמודד השנה על פרסי אופיר – כך אישר היום (ראשון) מפיק הסרט, אילון רצ'קובסקי בשיחה עם וואלה! תרבות. רצ'קובסקי הסביר כי הסיבה היא שהעותק הסופי של הסרט עדיין לא מוכן להקרנות בפני חברי האקדמיה לקולנוע, שמסתיימות השבוע.

"ניסינו להספיק להקרין אותו בהקרנות עכשיו, אבל העותק של הסרט עדיין לא הגיע מהמעבדה בגרמניה", אמר רצ'קובסקי. "אין עותק מוכן שלו בארץ, אפילו אני, המפיק שלו, לא יכול לראות אותו. אנחנו מקווים שתוך שבוע שבועיים הוא יגיע".

משמעות הדבר היא כי "ההתחלפות" לא יתחרה השנה בפרסי אופיר ולכן גם לא יזכה להזדמנות להתמודד על פרס האוסקר?

"נכון, אבל השנה הבאה היא גם שנה", אומר רצ'קובסקי בנינוחות. "עדיף שסרט שעבדו עליו כל כך הרבה שנים יהיה גמור כמו שצריך עם סאונד ותמונה ולא בלחץ. בסופו של דבר הסרט הוא הרבה יותר מאשר הקרנות אקדמיה, הוא לכל החיים, ואנחנו צריכים לסגור אותו כמו שצריך".

"ביקור התזמורת" של קולירין זכה בשמונה פרסי אופיר, שלושה פרסים בפסטיבל קאן ושני פרסים מטעם האקדמיה האירופאית לקולנוע. בנוסף קיבל קולירין הזדמנות להתמודד על פרס האוסקר, אך זו נשללה ממנו לאחר שהתברר כי הסרט לא עומד בקריטריונים למועמדות בקטגוריית הסרט הזר. עם זאת, הסרט גרף הכנסות גדולות בארץ ובעולם ועורר הרבה תהודה. סרטו השני של קולירין הוא קו-פרודוקציה ישראלית-גרמנית בתקציב של עשרה מיליון שקלים, שהצטלם בארץ ובגרמניה וגורר עמו סקרנות גדולה וציפייה. בינתיים הספיק הסרט לזכות לפני שנתיים בפרס המצוינות ליצירות בפיתוח בפסטיבל סרייבו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully