וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: "כוכב הקופים: המרד" ראשון עם פתיחה מרשימה

7.8.2011 / 2:03

הפרק החדש בסדרה הוותיקה, הפעם בכיכובו של ג'יימס פרנקו, התעלה על הציפיות וגרף 54 מיליון דולר. לעומת זאת, ריאן ריינולדס ספג מכה קופתית נוספת, והפעם עם "חיים בהחלפה"

תמיד היה נהוג לומר "קוף אחרי בן אדם", אבל בסוף השבוע האחרון הצופים האמריקאיים דווקא הלכו כעדר אנושי לראות כיצד הקופים משתלטים על העולם.

וכך, "כוכב הקופים: המרד", המתאר את מה שקדם להתרחשויות המוכרות לנו מהפרקים הקודמים בסדרה, כבש בקלילות את הטבלה בסוף השבוע הראשון לצאתו. הוא עשה זאת עם הכנסות של 54 מיליון דולר – סכום נאה בכל קנה מידה ובעיקר יחסית לתקציב (93 מיליון דולר) ולתחזיות. אלה לא היו גבוהות במיוחד, וזאת משתי סיבות: העובדה שהסרט האחרון בסדרה, שאותו ביים טים ברטון לפני עשור, הותיר טעם מר בקהל, וכן העובדה שהכוכב היחיד שבו מתהדר סרט זה הוא ג'יימס פרנקו, ונדמה היה כי חינו סר בעיני הקהל.

הסרט הצליח להתעלות על כל אלה הודות לקמפיין שיווקי מבריק שהשכיל לשכנע את הקהל כי הוא מציג פריצת דרך טכנולוגית וסיפור מקורי שכדאי לצאת מהבית בשבילם, ובעיקר בזכות איכותו, שהובילה לביקורות מעולות יחסית לעונה וגם לתגובות טובות מפה לאוזן. במומנטום כזה, סביר להניח כי בואו של פרק נוסף בסדרה הוא כבר דבר ודאי.

ריאן ריינולדס כבר מתגעגע ל"גרין לנטרן"

בניגוד ל"כוכב הקופים: המרד", שהצליח מעל הציפיות, הרי ש"חיים בהחלפה" התגלה כאכזבה כלכלית מרה והסתפק בהכנסות של 13.5מיליון דולר בלבד, מה שדחק אותו למקום הרביעי כבר בסוף השבוע הראשון לצאתו.

קומדיה זו מתארת כיצד ג'ייסון בייטמן וריאן ריינולדס מתחלפים זה בגופו של האחר, מה שמוביל אותם לשלל הרפתקאות וולגריות. הסרט קיווה ללכת בעקבות ההצלחות של "בדרך לחתונה עוצרים בבנגקוק", "מסיבת רווקות", "מורה רעה" ו"איך להיפטר מהבוס" ולנצל את החיבה העכשווית של הקהל לבדיחות גסות, אבל קרה דווקא ההפך: התברר כי הציבור כבר שבע הקיץ מקומדיות בוטות, ולא היה לו כוח לעוד אחת, בעיקר כזו שהמבקרים הגדירו כ"אחד הסרטים השפלים אי פעם".

יותר מכל, הכישלון הזה הוא בעיקר מכה לתדמיתו של ריאן ריינולדס, שמוקדם יותר הקיץ לא הצליח להמריא עם "גרין לנטרן" להישגים קופתיים. עתה, לאחר המפלה הכפולה, כבר אי אפשר להגדיר אותו כאחד השחקנים החמים בארצות הברית, ולמעשה ספק אם הוא בכלל ראוי לתואר כוכב.

בינתיים, גם הכישלון הגדול של השבוע שעבר, "הפלישה למערב", המשיך לאבד גובה וספג ירידה של כ-64 אחוז בהכנסותיו. כתוצאה מכך, הוא גרף 15.6 מיליון דולר בלבד, מה שהעלה את מאזנו הכללי ל-66.6 מיליון דולר. בקצב הזה, קשה לראות כיצד הכנסותיו מדגדגות אפילו את רף מאה מיליון הדולר.

לעומת זאת, "הדרדסים" בסך הכל נשאר על הרגליים, והוא הצליח להתמקם במקום השני בסוף השבוע השני להפצתו, עם הכנסות של 18 מיליון דולר בתקופה זו ומאזן כללי נאה של 73 מיליון דולר, שוודאי עוד יילך ויתפח כל עוד הילדים לא חוזרים לספסל הלימודים.

הטבלה במלואה

1. "כוכב הקופים: המרד" - 54

2. "הדרדסים" - 21, 76

3. "הפלישה למערב" - 15.7, 67.4

4. "חיים בהחלפה" - 13.5

5. "קפטן אמריקה" - 13.5, 143.7

6. "הארי פוטר ואוצרות המוות, חלק 2" - 12.5, 342.6

7. "טיפש, מטורף, מאוהב" - 12.3, 42.4

8. "ידידים פלוס" - 5, 48.8

9. "איך להיפטר מהבוס" - 4.8, 105.7

10. "רובוטריקים 3" - 3.2, 344.5

*כל הנתונים במיליוני דולרים. העמודה הראשונה מתייחסת להכנסות בסוף השבוע האחרון בקופות אמריקה - העמודה השנייה לסך ההכנסות הכלליות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully