וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"טרה נובה" של סטיבן שפילברג: אכזבה איומה

"טרה נובה", הפקת הענק מלאת הדינוזאורים של סטיבן שפילברג מתגלה כקשקוש מייגע, נטול עומק, דמויות מעניינות או תסריט אמין

כ-20 מיליוני דולרים הושקעו, כך על פי הפרסומים, בפיילוט של "טרה נובה" – הסדרה החדשה בהפקת סטיבן שפילברג. יותר משנה של הפקה, בעיות אינסופיות ודחייה של חצי שנה בשידור הפרק הראשון גרמו לאנשים לחשוב שהמזל של שפילברג בכל הקשור לדינוזאורים נגמר. הצפייה בפרק הראשון – כשעה וחצי אורכו – מלמדת שהדינוזאורים דווקא אחלה, אבל חסר להם מרכיב חשוב בתפריט: דמויות ותסריט.

יש שיאמרו כי אסור לשפוט את "טרה נובה" על פי הפיילוט, ששודר הלילה בארה"ב וישודר החל מהערב (שלישי) ב-yes Action. מדובר, אחרי הכל, בעולם חדש לגמרי, ואין ברירה אלא לעסוק באקספוזיציה חלק ניכר מהזמן. את מי שטוען כך אפשר להפנות לפיילוטים של סדרות כמו "פיירפליי" – עם מספיק כישרון, אפשר לבנות עולם גם באמצעות משפטי רקע ורמיזות. ב"טרה נובה" לעומת זאת, דוחפים את האפיונים שלה עם עדינות האופיינית לטירנוזאורוס.

אז כן, במאה ה-22 החיים קשים. בני האדם משתמשים במסכות כי האוויר מזוהם ומשטרת המין המיוחדת חוקרת למי יש יותר משני ילדים, כי האוכלוסיה בדרך להתפוצץ. את ג'ים, שוטר ואב לשלושה (כלומר פושע), הם תופסים בדיוק לאחר שהביא לבתו הקטנה והלא חוקית תפוז - ממנו התלהבה כל המשפחה, כי תפוז זה נדיר, וכבר אמרנו שהחיים נוראיים? אז כן, ג'ים נשלח לכלא, ושם החיים עוד יותר גרועים. מצד שני, ישנו את כוכב "טרה נובה": יקום מקביל שנמצא מיליוני שנים אחורה; האוויר בו צלול, אוכלים בו פירות אקזוטיים ובשטח הפתוח מתהלכים דינוזאורים שהתנהגותם היתה גורמת לד"ר רוס גלר למרוט את שיערותיו מרוב שהיא לא אמינה.

עוד כתבות על עונת הסתיו בטלוויזיה האמריקאית:

"אימפריית הפשע" חזרה: אלוהים, כמה שזה טוב

שרה מישל גלר בסדרה "Ringer": הקאמבק המפואר של הקוטלת

"שני גברים וחצי": אשטון קוצ'ר מצחיק, צ'רלי שין יותר

"המשרד" בלי סטיב קארל: מי הבוס כאן?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
איפה רוס גלר כשצריך אותו. מתוך "טרה נובה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

העלילה מתחילה להסתובב כשאשתו של ג'ים, רופאה מכובדת ומצטיינת, נבחרת ללכת ל"טרה נובה" – כרטיס לכיוון אחד, כי אין דרך לחזור משם ויש לה שתי בעיות: בעלה בכלא, והרשויות לא מרשות לבתה הלא חוקית להצטרף. בתפנית מפתיעה היא עוזרת לבעלה לברוח מהכלא – הקטע היחיד שהיה יכול להיות מגניב באקספוזיציה העתידנית המיותרת-נורא הזו, אך דווקא את הקטע הזה אנחנו לא רואים – ולהסתנן אל הסטארגייט שמוביל אותם אל העבר.

מהר מאוד אנחנו מבינים שהחיים בגן העדן הפרה-היסטורי אינם מושלמים. והבעיה הגדולה היא אפילו לא שאנשים נאכלים על ידי דינוזאורים, אלא שהאוויר אותו כולם נושמים גורם להם להפוך לקלישאות מהלכות עם עומק אפסי. ג'ים הוא הבעל/אב המיוסר אך טוב הלב, בנו הבכור נמצא במרד נעורים מייגע, בתו הגדולה היא חנונית שרק יודעת לצטט פרטים שקראה בספרי מדע, בתו הקטנה לא זוכרת אותו ואשתו היא רופאה שלא מרגישה קרובה לבעלה בגלל השנים בהן היה בכלא והיא נאלצה להסתדר לבד.

וגם מחוץ לתא המשפחתי הדברים לא באמת הרבה יותר טובים. יש את מפקד המחנה בעל האג'נדה הנסתרת, את קבוצת המורדים (לוסיאנה לופילטו, איפה את?) בעלת האג'נדה הנסתרת, את מושאי האהבה הפוטנציאליים של ילדי הגיבור ואת ההבטחה שמשהו אינו כשורה. שלום, "אבודים" התקשרו, ביקשו למסור שאם מישהו מוצא פתח נעול, עדיף לא לפתוח אותו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתי מגיעים לפארק היורה 5? "טרה נובה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

13 פרקים של "טרה נובה" הופקו עד כה. אם הסדרה תיכשל ותסתיים אחרי הפרקים האלה, ככל הנראה לא נקבל תשובות מספקות לשאלות שהועלו בה, ונישאר עם טעם רע בפה. אם הסדרה תמשיך בקצב ובאיכות שהוגדרו בפיילוט, ככל הנראה נישאר עם טעם רע בפה. היחידים שיוצאים שבעים מהעסק הזה הם הדינוזאורים. בניגוד לצופים, הם לפחות אוכלים משהו שהוא לא חרא.

"טרה נובה" בוואלה! yes

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully