וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס נובל לספרות: מה הסיכויים של עמוס עוז השנה?

שני גורקביץ'

29.9.2011 / 19:32

כבכל שנה, גם ב-2011 נמצא עוז ברשימת המועמדים של סוכנויות ההימורים לפרס, אולם סיכוייו לא נראים גדולים במיוחד

אתר ההימורים לדברוקס פרסם את תחזיותיו באשר לזוכה בפרס הנובל לספרות לשנת 2011. עמוס עוז ניצב במקום העשרים ועומד בראש הנציגות הישראלית ברשימה, עם יחס זכייה של 1-33. עוז נחשב כבר מספר שנים כאחד המועמדים הבולטים לזכייה בפרס, אולם למרות שהוא ממוקם במקום טוב יותר מהשנה שעברה, סיכוייו לזכות בנובל פוחתים כבר שנתיים ברצף. אחריו, במקום ה-39 נמצא שלמה קאלו עם יחס זכייה לא ריאלי של 1-66 ולבסוף במקום ה-42 עם יחס זהה ניצב א.ב. יהושע.

את הרשימה מוביל המשורר הסורי הוותיק אדוניס. סופר והמשורר השבדי תומאס טראנסטרמר ("נוסחאות החורף", "שבעה-עשר שירים", "סודות על הדרך", "גונדולת הצער") נמצא אחריו עם סיכויי זכייה של 2-9. אחריו ברשימה נמצא פטר נדס ההונגרי עם סיכוי של 1-10 ותומאס פינצ'ון האמריקאי, מועמד קבוע ברשימת הנובל, עם סיכוי של 1-12.

בין הסופרים המוכרים יותר לציבור הישראלי, מקדימים את עוז הרוקי מורקמי עם סיכוי של 1-16, פיליפ רות' וקורמק מקארת'י עם 1-25. עם זאת, על פי לדברוקס, סיכוייו של עוז דומים לאלו של אליס מונרו ומילן קונדרה וטובים משל איאן מק'יואן או סלמן רושדי (1-50). בשנה שעברה הוענק הפרס למריו ורגס יוסה "בשל האופן בו מיפה את מבני הכוח ובגלל החריפות שבה תיאר את ההתנגדות, המרד והתבוסה של האינדיבידואל". את שמו של הזוכה הרשמי לשנת 2011 תחשוף האקדמיה השבדית באחד מימי חמישי של אוקטובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully