וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל חיפה 2011: ניר ברגמן יביים סרט על יונה וולך

שני גורקביץ'

16.10.2011 / 18:01

בפסטיבל חיפה נחשפו כמה מהפרויקטים החדשים של הקולנוע הישראלי: סרט על המשוררת, סרט על רצח ארלוזרוב וכניסת הבכורה של יעל אבקסיס לעמדת המפיקה

במאים, תסריטאים, מפיקים ונציגי קרנות קולנוע ישראליות וזרות השתתפו היום (ראשון) בכנס הפיצ'ינג שנערך במסגרת פסטיבל חיפה. כולם התקבצו יחד במטרה להציג את הפרויקטים החדשים שנמצאים בשלבים האחרונים של פיתוח, בתקווה למצוא שיתופי פעולה להמשך.

ניר ברגמן ("כנפיים שבורות", "הדקדוק הפנימי", "סוסי ים") יביים סרט המבוסס על חייה של המשוררת יונה וולך. את התסריט ל"בואי יונה" החלה לכתוב דיטה גרי ("סינדרום ירושלים", "אינדיאני בשמש") כבר לפני כעשור באמצעות מלגת פיתוח תסריט של קרן הקולנוע הישראלית. על ההפקה מופקד חיליק מיכאל ("כלבת").

סרט מסקרן נוסף הוא "הנה באה השמש", מערבון ישראלי שכתב גיא מאירסון, על אבנר מנדלסון, תושב חוזר מארצות הברית שיוצא עם אשתו ובתו בת הארבע להקים שדה סולרי בנגב. אבל כשמאירסון מגיע לשטח נראה שבין התושבים הבדואים, לאשתו שמביאה הביתה פליטים סודניים, כלום לא מסתדר. על הבימוי הופקד איתן אנר ("שאול") ויפיקו גל גרינשפן ורועי קורלנד ("הפסקת אש", "אף פעם לא מאוחר מדי", "גיא אוני").

פסטיבל חיפה - כתבות נוספות:
האורח ג'ון מאדן מתמודד עם השואה
סיכום סוף השבוע הראשון בפסטיבל
מה מציע הקולנוע הישראלי השנה בפסטיבל?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יונה וולך. בקרוב גם הסרט?/מערכת וואלה!, צילום מסך

נראה שבפיצ'ינג של חיפה מככב דווקא הנגב, שבו מתרחשים ארבעה מהסרטים שהוצגו. את התסריט לדרמה "אחלאם" כותבת הבמאית הצעירה עילית זקצר ("תסנים"), והיא תעסוק בשינוי שחל בחייהן של שלוש נשים בדואיות כשאבי המשפחה נושא אישה נוספת. על ההפקה מופקדת "תותים הפקות" של אסתי יעקב-מקלברג וחיים מקלברג ("שליחותו של הממונה על משאבי אנוש"). אל סרטי הדרום מצטרפת גם "שקופים", דרמה המגוללת את סיפור אהבתם הבלתי אפשרי של צעיר משבט בדואי ותלמידת תיכון יהודיה. יביים מושון סלמונה ("וסרמיל") ויפיק מארק רוזנבאום.

סרט הנגב הרביעי הוא "באב אל ג'הינום", שכתבו יואב שוטן, איילת גונדר ועירד רובינשטיין. תרגיל ניווט צבאי שגרתי הופך לסיוט כאשר שלושה חיילים נעלמים. בתחקיר שנערך לאחר מכן עולה חשד כי באזור מנהלת פעילות על-טבעית. התחקיר מצונזר על ידי שר הביטחון אך הסיפור מסתבך כשסרטון שצילם אחד החיילים דולף לעיתונות. על הבימוי הופקד עודד רוסקין ("הקרב על תל חי") ויפיקו סער יוגב ("החיים זה לא הכל", "הבורר", "המורה אירנה") ונעמי לב ארי מ"כבשה שחורה הפקות".

מערכת הביטחון הישראלית מככבת גם ב"מוסד", קומדיה שכתב ויביים אלון גור אריה ("המוסד הסגור", "הצלצול הוא בשבילי"). הסרט עוסק בסוכן מוסד נועז שנשלח לארץ זרה כדי לחלץ איש עסקים אמריקאי שנחטף במהלך ביקור בארץ. אליו מצטרפת גם סוכנת סי איי איי בשם לינדה. הכל מתרחש יומיים לפני יום העצמאות הישראלי, בו צפוי ראש המוסד, חיים, לקבל עיטור מיוחד בטקס המרכזי בירושלים. אם שני הסוכנים יכשלו במשימה טילים ישוגרו על ירושלים ויחסלו את סיכוייו של ראש המוסד לזכות בפרס. מפיק: ריקי שלח ("אלטלנה", "שתיקת הצופרים", עונת הדובדבנים").

האם בשנה הבאה יהיה גל של קומדיות ישראליות?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האם סוף סוף יקום לו יורש? מתוך "מבצע סבתא"/מערכת וואלה!, צילום מסך

"חצי חצי", היא קומדיית אקשן במהלכה כוכב סרטים פלסטיני ועוזר הפקה ישראלי עוברים שורה של אירועים ותקלות ומנסים להערים זה על זה בנסיעה ארוכה, שבסופה יזכה אחד מהם בשק מלא במזומנים. את התסריט כותבים הבמאים ניב קליינר ("בנא", "מר קורצוויל מת") וג'מאל כליל, ויפיק ליאור ששון, לשעבר נספח התרבות הישראלי בלוס אנג'לס.

עימותים בין יהודים לערבים מככבים גם ב"האמת לאמיתה" שכתבה הבמאית רוקיה סבאח ויפיקו איתי תמיר ("השוטר") ולילה סרטים. סאלח הוא בלש ערבי שממונה על חקירת רצח של צעיר ערבי במהומות בעכו, שמשוכנע כי יהודי ביצע את הרצח ורוצה למצוא אותו ולזכות בקידום. העלילה מתפתלת ומתרחבת לסיפור אהבה, והחקירה מטילה אור חדש על חייו הפרטיים של החוקר סאלח, שנאלץ לבצע כמה בחירות שנויות במחלוקת.

הבמאי דני לרנר ("ימים קפואים") כתב את התסריט ל"ארלוזרוב", החוזר לפרשת הרצח של המנהיג הציוני בתקופת ארץ ישראל המנדטורית. את הסרט יפיקו סער יוגב ("בשורות טובות", "הבורר", "המורה אירנה") ונעמי לב ארי מ"כבשה שחורה הפקות". והבמאית רוני קידר ("ג'ו + בל") הציגה את "5.5 ימים בברלין" שנמצא בשלבים האחרונים של כתיבת התסריט. הסרט עוקב אחר רומי, צלמת חתונות בת 28 שנמלטת ממערכת יחסים שלילית הישר לזרועתיו של מאהב גרמני שהופך בדמיונה לאביר על הסוס הלבן. את הסרט יפיק מוש דנון.

מאבק הזהות של ערבים ישראלים עומד במוקד הדרמה "כריס" שכתב ויביים מייסאן חדד ויפיק סוהיל חדד. כריס, ערבי נוצרי מיפו שלמד בבית ספר יהודי בוחן את חייו כשחבריו עומדים להתגייס לצה"ל. "נוהל חניבעל" היא דרמה התבגרותית העוקבת אחר יונתן בן ה-13 כשהוא יוצא למסע כדי להוכיח שגיבור ילדותו, יואב החייל לא התאבד ומגלה את האמת הקשה על הצבא, החברה וערכים. על כתיבת התסריט, הבימוי וההפקה אחראי דויד דזנשבילי ("מפטיר")

באירוע הפיצ'ינג גם נחשפו שני הפרויקטים החדשים של חברת ההפקה "קסיס" שהקימו השנה יעל אבקסיס והלל רוזמן. הפרויקט הראשון הוא "מותרת לך" שכתבה הבמאית בוגרת נעל"ה מרים אדלר. הסרט מגולל את סיפורה של שירה, שמתמודדת בקושי רבה עם גידול שש בנותיה, בעוד בעלה מצפה שתמשיך ללדת ולהרחיב את המשפחה. סרט נוסף שצפויה החברה להפיק הוא "צוציק" ("Pipsqueak"), שכתב ויביים שלום הגר ("תכריכים"). מדובר בסיפורו של גבר אתיופי בן 40 המנסה למצוא את דרכו בחזרה לחייו של בנו בן ה-19, אותו לא ראה זה 15 שנים מאז רצח את אמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully