וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נקמת הטרקטור נגד ניצן זעירא: ההכרעה

עינב שיף

26.10.2011 / 11:41

בית המשפט פסק כי הלהקה לא הצליחה להוכיח חלקים מטענותיה, מלבד הפרת זכויות יוצרים של זעירא באלבום "קיר". זעירא: "אני מקווה שעכשיו הם יתנצלו על הלינץ' הציבורי שעשו בי"

אחרי ארבע שנות מאבק, הגיע לסיומו הקרב של נקמת הטרקטור נגד המפיק ניצן זעירא. בית המשפט המחוזי קבע היום (רביעי) כי הוא דוחה את רוב הטענות של הלהקה נגד מי שניהל אותה בתחילת הדרך, מלבד ההכרעה כי נענע דיסק, החברה של זעירא, הפרה את זכויות היוצרים של הלהקה באלבום "קיר". כמו כן, קבע השופט כי חברת תקליטים לא תוכל לטעון כי תמלוגים של אלבום אחד מקזזים תמלוגים עבור אלבום אחר של אותה להקה, גם אם הוא יוצא באותה חברת תקליטים. מנגד, דחה בית המשפט את התביעות הנגדיות של זעירא נגד הלהקה שהוגשו לאחר שהלהקה תבעה אותו.

הלהקה תבעה את זעירא בשני סעיפים מרכזיים: ראשית, אי העברת תמלוגים על מכירות אלבום הבכורה שלהם; שנית, אי הפרת זכויות יוצרים באלבום "קיר" שיצרה הלהקה עבור להקת בת שבע. בסעיף הראשון, דחה השופט את טענות הלהקה ואף מתח עליה ביקורת: "לא אוכל גם להתעלם מהתנהגות התובעים משך שנים, שתיקתם והעדר מחאתם בגין אי העברת הרווחים המעידה בברור כי גם להבנתם לא היו כל רווחים שהיה להעביר אליהם או כי כך הבינו הצדדים את מצב הדברים", כתב השופט. "טענת התובעים בדבר 'כפייה' או 'עושק' או חוזה אחיד לא הוכחה, גם אם מצב הדברים היה כי התובעים חתמו על ההסכמים מתוך הבנה כי זה הסיכוי היחיד שלהם להוציא תקליט", הוסיף השופט. "עדיין, אין הדבר אומר כי 'אולצו' לחתום על ההסכם וכי חברת התקליטים כפתה עליהם חתימתו או כי מדובר בהסכמים מקפחים תוך ניצול של חוסר ניסיונם".

באשר לסעיף השני, קבע השופט כי חברת נענע דיסק הפרה את זכויות היוצרים של הלהקה. לדברי עורך דינה של הלהקה אלישע חקק, תעתור הלהקה לבית המשפט לקבלת פיצוי בנושא. כמו כן, קבע השופט כי האתר iMusic הפר את זכויות היוצרים של הלהקה בכך שהעלה את האלבום "קיר".

"אני מקווה שהם יתנצלו על ההכפשות שלהם", אמר זעירא בתגובה ראשונה לוואלה! תרבות. "אני מקווה שהם יבקשו סליחה על הלינץ' שהם עשו בי".

אבי בללי, סולן נקמת הטרקטור בתגובה: "אני כמו גם שאר חברי נקמת הטרקטור עסוקים בתקופה האחרונה בקידום האלבום החדש, בחזרות ובסיבוב ההופעות ולא בענייני משפט. תרומתו של ניצן זעירא לרוק הישראלי בשנות ה-90 אינה מוטלת בספק".

נקמת הטרקטור נגד זעירא: האשמות קשות
נקמת הטרקטור נגד זעירא: ההתקדמות
נקמת הטרקטור נגד זעירא: הלכלוכים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully