וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקיבא וענהאל מ"המירוץ למיליון": הזוג המעורב ואנחנו

חגית גינזבורג

11.11.2011 / 8:30

עקיבא וענהאל הלכו ל"המירוץ למיליון" בשביל לשחק, ובדרך נתקלו בבעיות דת, במרדפים אחרי חזיר וזוג של ערבי ויהודייה. איך הם יצאו מזה? בעזרת ה' כמובן. ראיון בלעדי

אם תשאלו את ענהאל שמואלי, היא תספר לכם שתהילת האינסטנט שחדרה לחייה בעקבות עלייתה של העונה השנייה של "המירוץ למיליון" (רשת, ימי ראשון ושלישי ב-21:00), היתה אמורה בכלל לפרוץ הרבה קודם. "למדתי משחק בבית ספר לבנות דתיות ואני רוצה להיות שחקנית. כל הזמן הייתי צופה בסדרות טלוויזיה והייתי אומרת לעקיבא 'די, ענהאל צריכה שיראו אותה שם. צריכים מישהי דתייה שתגוון קצת'. אבל העולם הזה נראה לי חילוני מדי תמיד".

"באיזשהו מקום פרצנו פה דרך", מוסיף בעלה, עקיבא. "בתור אחד שצפה בטלוויזיה מדי פעם, גם כשהביאו דתיים לטלוויזיה, כדמויות בסדרות או בתוכניות ריאליטי, כצופה מעולם לא הצלחתי להתחבר אליהם ולהזדהות איתם. או שהם היו פחות מדי דתיים לטעמי, או קיצוניים מדי".

אם כן, הכירו את זוג דתיי המחמד החדש שלכם: עקיבא וענהאל, שסומנו כבר מתחילת הדרך כאחד הזוגות הבולטים ב"מירוץ למיליון". הסוד שלהם: נחישות, אמון הדדי, כוח רצון וכמובן – ה'. "הוא הפסיכולוג שלי", ענהאל מסבירה. "עברתי דברים קשים בחיים שלי, ובמקום הזה של המירוץ, שגם קשה לך ואתה כל הזמן רק בהתמודדות, הרגשתי שהיחיד שאני יכולה לסמוך עליו לשחרר את השליטה שלי הוא אלוקים. אני עושה את ההשתדלות שלי והשאר אני סומכת עליו. הוא יעשה שיהיה טוב. אבל אני לא כל חמש דקות אומרת השם ישמור, למרות שאני מאוד אוהבת את אלוקים. לכל בנאדם יש שלב בחיים שהוא פונה לאלוקים מתישהו. אני פונה אליו גם במשברים וגם ברגעים השמחים".

במציאות הטלוויזיונית הישראלית נציגים אותנטיים של המגזר הדתי הם מצרך די נדיר. אמנם אנשי הכיפות הסרוגות מבליחים למסך בשנים האחרונות מדי פעם בסדרות עלילתיות המוקדשות להם כמו "סרוגים" או "אורים ותומים", אך מזירת הריאליטי הם נעדרים כמעט לגמרי. והנה הצליחו זוג דתיים לאומיים מהמושב הדתי טירת יהודה להשתחל לפריים טיים, אל אחת מתוכניות הריאליטי המאתגרות ביותר שיש והם אפילו מביאים איתם משב רוח רענן: שושי ושושה האנושיים, המשעשעים, מעוררי ההזדהות והקצת מטורללים לפעמים. "עקיבא בא למירוץ למיליון בשבילי", מספרת ענהאל, "הוא סוג של קורבן איפשהו. אני ממש סחבתי אותו. אני אוהבת את זה, את הקהל, את החיבור עם האנשים. עכשיו שאני הולכת ברחוב ואנשים מדברים איתי. זה מדהים, לא משנה מי. אני נורא מרוצה מזה".

ומה לגבי תגובות שליליות?

"זה מאוד מחמיא לי, גם התגובות השליליות, כי זה מראה שאני מעניינת. אם כולם היו חושבים שאני רק חמודה ודובוני איכפת לי, זה היה מפריע לי כי לא היה לי לאן להתקדם בחיים. זה שאנשים חושבים גם ככה וגם ככה, זה מראה שאני מגוונת, שיש לי אישיות מאוד מעניינת וכנ"ל לגבי עקיבא. זה שם אותי על המפה מה שנקרא".

בניגוד לשאר הזוגות, שדאגתם העיקרית היתה לנסות לספור נכון את העמודים על גשר הונגרי או לבלוע מרק חריף במיוחד, את ענהאל ועקיבא ליווה שק שלם של דאגות נוספות. "היו המון קשיים מבחינה דתית", ענהאל מספרת. "היינו עם האצבע על הדופק כל הזמן, כל הזמן לשאול אם זה כשר או לא. ביומיום אנחנו לא צריכים להתמודד כל הזמן. המתמודדים האחרים יכלו לעצור בדרך לקנות אוכל, אנחנו לא יכולנו לעשות את זה".

"הכל יותר מסובך, יותר מורכב", מוסיף עקיבא, "גם כשהמשימות מסתיימות והולכים למלון, צריך לחפש בית חב"ד בכל מקום, או סופר של הקהילה היהודית שמוכר אוכל כשר. זו אחת ההפקות הכי מורכבות שיש, אז להביא להם זוג דתי זה בכלל חבל על הזמן".

בוואלה! סלבס שואלים:: מי לדעתכם יגיע לגמר? הצביעו בפייסבוק

המשימה שכמעט ושברה את ענהאל:

ואולם, נדמה שהאתגר האמיתי בכלל חיכה להם בארץ. משימת לכידת גורי החזירים מהפרק השלישי הצליחה לחולל מהומה קטנה, אחרי שענהאל נראתה מאבדת את עשתונותיה למראה "החיה המגעילה". "זה ממש לא היה ממניע דתי", ענהאל מבקשת להבהיר. "אמרו שאני אלימה מילולית, השם ירחם".

עקיבא: "כשאמרו שהיא אלימה מילולית, אמרתי שאני מבטיח שהחזיר הזה ספציפית לא מבין עברית. הוא לא נפגע".

"אני מאמינה שכל החיות נבראו על ידי אלוקים", מסבירה ענהאל, "גם הסוסים, גם האריות וגם החזירים. אמרתי שזאת חיה מגעילה כי חזיר זו חיה שחיה בג'יפה של עצמה, בצואה של עצמה".

עקיבא: "היא באמת חיה מסריחה מאוד".

ענהאל: "תוסיפי לזה את כל המרק החריף שעלה לי מהמשימה הקודמת, שכבר הרגשתי שתצא ממני אש, ואת זה שכאב לי הלב על עקיבא שראיתי שהוא סובל ברמות קשות כי הוא היה צריך לרדוף אחרי חזיר. אני אוהבת את כל החיות ואני יודעת שגם לחזיר יש תפקיד בעולם הזה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"פיראס הוא בחור מקסים, הלאום עצמו הוא לא אישיו". פיראס ושירה מ"המירוץ למיליון"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בימים אלה הם מוצאים את עצמם מעורבים באופן עקיף בסקנדל נוסף שעוררה "המירוץ למיליון". בזמן שארגון דתי קרא להחרמת התוכנית בעקבות השתתפותם של פיראס ושירה, "הערבי והיהודייה" שלטענתם מעודדים התבוללות, נאלצים ענהאל ועקיבא, כנציגי הדת, להביע את דעתם בעניין בכל פעם מחדש. ותהיו בטוחים שהיא נחרצת.

"שאלו אותנו אם לא קשה לנו לראות את זה - אמרתי שאני לא שליח של הרב אמנון יצחק וגם לא מטעם הרבנות", מספר עקיבא, "באתי לתחרות וזה משחק ושכל אחד יעשה מה שטוב לו. אני לא חושב שהם באו כדי להראות לכולם איך לחיות. נכון ששמו אותם על המרקע וזה עורר אנטגוניזם אצל חלק מהאנשים, אבל אותי אישית זה פחות מעניין. הם עוד זוג שמתמודד מולי. אם את שואלת אותי במישור הפילוסופי, לא הייתי שמח אם הבת שלי היתה הולכת עם גוי. פיראס הוא בחור מקסים, הלאום עצמו הוא לא אישיו מבחינתי. הארגונים האלה לא מסתכלים במובן של המשחק, הם מסתכלים על האפקט שזה יוצר ועל הלגיטימציה שזה ייתן. במובן הזה, הם נלחמים את המלחמה שלהם".

"אנחנו מאמינים בשושלת של דורי דורות", מוסיפה ענהאל, "ואנחנו מקווים שהילדים שלנו יזכו להמשיך את זה עם יהודים. בהתחלה אגב לא ידענו בכלל שהוא ערבי".

עקיבא: "כן, הוא לא נראה".

ענהאל: "לא הכרנו את המתמודדים לפני המשחק וטוב שכך, כי זה מה שגורם לך להתקרב לאנשים שונים ממך. בעינינו הם דווקא היו זוג מאוד חזק שמאוד אוהב אחד את השני, אבל מבחינתנו כמו שעקיבא אמר, אם הבת שלי היתה מביאה הביתה הודי, לצורך העניין, הייתי אומרת שאני מעדיפה שלא יהיה גוי".

"זה לא עניין של דם כחול", מדגיש עקיבא, "אני מרגיש מחויבות להמשיך את השושלת הזו של סבא שלי וסבא של סבא שלי. אני לא רוצה שזה ייפסק במשמרת שלי, בדור שלי. לא מתוך גזענות, אלא מתוך מחויבות".

ענהאל: "חס וחלילה מתוך גזענות".

הצצה לדינמיקה הזוגית בין ענהאל ועקיבא:

הם יחד חמש שנים, הורים לילדה שאת שמה וגילה הם מעדיפים לא לחשוף ("אנחנו משאירים אותה מחוץ לסיפור הזה. היא לא בחרה להיוולד להורים משוגעים"). היא בת 27, מגייסת בשירות לאומי, נולדה בצרפת ועלתה לארץ עם משפחתה לא פחות מארבע פעמים, עד שלבסוף התמקמו כאן באופן סופי כשהיתה בת 12. הוא בן 28, סטודנט לכלכלה בבר אילן, יליד הארץ. אחותו, שלמדה משחק עם ענהאל, היא זו שהכירה ביניהם. "עם ענהאל לא משעמם לרגע. אחרי שהכרתי אותה למשפחה, סבתא שלי לקחה אותי לצד ואמרה לי, אם תתחתן איתה, אף פעם לא יהיה לך משעמם".

כשצוללים לתוך הסיפור האישי שלהם, מגלים שהם באמת לא עונים על הסטריאוטיפ הדתי. כך למשל, אחרי החתונה הם העדיפו לנסוע לטיול בן חצי שנה מסביב לעולם. שם אולי נולדה היכולת שלהם לשרוד במדינות זרות, שלא ממש מבינות מה ההבדל בין סטייק פרה לסטייק חזיר. "יש יותר ויותר זוגות שעושים את זה היום", ענהאל מסבירה. "לאנשים חשוב היום לבנות את הזוגיות לפני שמתחילים את חיי המשפחה. לזה יש את כל החיים ברוך השם. הטיול הזה פשוט בנה אותנו ממש, זה להיות בתנאים לא תנאים ולהוסיף את כל הקטע של הכשרות, זה בונה את הזוגיות".

ל"מירוץ למיליון" הגיעו אחרי שאחיו של עקיבא רשם אותם לתוכנית. "לא נרתענו לצאת להרפתקה הזו שהיא פורצת דרך לציבור שלנו", מספר עקיבא, "בגלל שאנחנו באים מרקע שבו אנחנו לא בוררים את הסביבה שלנו לפי האמונות שלהם או הרמה הדתית שלהם. אנחנו רואים אנשים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אמרו שאני אלימה מילולית, השם ירחם". ענהאל ועקיבא מתוך "המירוץ למיליון"/מערכת וואלה!, צילום מסך

איך התמודדתם עם האתגרים והמשימות של התוכנית?

עקיבא: "שנינו באים מרקע ספורטיבי. אני מאוד אוהב את זה, השתתפתי באליפויות צה"ל בחמש שנים ששירתי בצבא. לענהאל יש המון מדליות מתחרויות שחייה שהשתתפה בהן כשהיתה קטנה. אבל לא באנו בכושר. אנחנו לא הזוג הכי חזק פיזית".

ובכל זאת, הצלחתם להגיע ראשונים בלא מעט משימות.

"זה בגלל שאנחנו לא מבזבזים זמן על שטויות", מסבירה ענהאל, "הזוגות האחרים היו עסוקים בלהתעצבן ולהתווכח. לנו יש אמון אחד בשני. היינו מרוכזים במשימה".

"מאוד סמכנו אחד על השני", מחזק עקיבא את דבריה, "אם נניח הגענו למשימה מסוימת, הייתי מציע לענהאל איך לעשות את זה, כמו קמיקזה היא הלכה על זה, היא לא התווכחה. היא סמכה עליי".

ענהאל: "הצד החזק אצלנו זה התקשורת בינינו, האמון בינינו והאהבה שלנו. הרבה אומרים לנו שהזוגיות בינינו מעוררת השראה. אנחנו עובדים על הזוגיות שלנו יומיום, היא לא מובנת מאליה".

מה תעשו אם תזכו במיליון?

"אתה מסכים שאענה על זה?", פונה ענהאל לבעלה, "נעזור לאמא שלי מבחינה כלכלית ונקנה לנו בית. חוץ מזה אנחנו חיים במדינת ישראל, המחאה החברתית מאוד מוצדקת. כמו כל זוג, גם לנו קשה לגמור את החודש. אין לנו שום תמיכה, לא נולדנו לרוטשילד. יש הרבה תגובות בפייסבוק שאומרות שאף אחד מהזוגות לא צריך את המיליון – תאמיני לי, אנחנו ממש צריכים את זה".

"המירוץ למיליון": את מי התימניות משרתות?
"המירוץ למיליון": למה אתם שונאים את פיראס ושירה?
"המירוץ למיליון": "להחרים את התוכנית בגלל הזוג המעורב"
"המירוץ למיליון" תיפול ותקום על הליהוק
"המירוץ למיליון": אוהבים את ענהאל ועקיבא? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully