וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ששון גבאי זוכה לכבוד גדול באוסקר הצרפתי

24.2.2012 / 23:05

"החזיר מעזה" בכיכובו של גבאי זכה בפרס לסרט הביכורים הטוב ביותר בטקס הנחשב. "הארטיסט" לקח שישה פרסים, כולל את פרס הסרט הטוב ביותר

לאחר שכבר זכה בעבר בשלל הוקרות בינלאומיות, ובראשן פרס האקדמיה האירופאית לקולנוע על משחקו ב"ביקור התזמורת", התכבד הערב (שישי) ששון גבאי בכבוד נוסף: "החזיר מעזה" בכיכובו זכה בסזאר, פרס האקדמיה הצרפתית לקולנוע המתקיים בשעה זו בפריז, בקטגוריית סרט הביכורים.

בקומדיה זו, מגלם גבאי דייג פלסטיני שמצליח להסתבך הן עם טרוריסטים בני עמו והן עם חיילי צה"ל בעקבות היתקלות מקרית בחזיר. הסרט לא הוקרן בישראל בשום מסגרת וגם לא צפוי לזכות בהפצה מסחרית, אבל הוא נהנה מקבלת פנים יפה בצרפת, ומרגע הכרזת המועמדות לסזאר נחשב פייבוריט לזכות בו, דבר שאכן קרה בסוף.

בנאום הזכייה שלו, הקפיד במאי הסרט סילבן אסטיבאל לשבח את גבאי – "אני מבקש להודות לשחקנים הפלסטינים והישראליים שהשתתפו בסרט, שכן גם אלה וגם אלה לקחו סיכון בעשותם זאת", אמר. "מעל הכל, אני מבקש להודות לששון גבאי".

עוד על גבאי והסרט "החזיר מעזה"

בהמשך הטקס, הזוכה הגדול היה "הארטיסט" עם שישה פרסים, ובהם למלחין (לודביק בורס), השחקנית הראשית (ברניס בז'ו), הבמאי (מישל הזנוויציוס) וגם הסרט הטוב ביותר.

דווקא ז'אן דוז'רדן, הפייבוריט לזכות באוסקר לשחקן הטוב ביותר, הפסיד במולדתו. הפרס הלך לעומר סי, כוכב הסנסציה הקופתית האדירה "מחוברים לחיים" וקומיקאי אהוב שנבחר לאישיות השלישית האהודה במדינה אחרי יאניק נואה וזינדין זידאן.

יש לציין כי כל אנשי הצוות של "הארטיסט" היו נוכחים באולם, ומיד לאחר מכן אצו לתפוס את הטיסה להוליווד, שם יקוו לשחזר את הישגיהם הלילה גם באוסקר. גם בטקס הסזאר נשמעו הלילה דיבורים באנגלית, וזאת הודות לשחקנית קייט ווינסלט, שקיבלה בו פרס הוקרה מיוחד. הכוכבת עלתה לבמה גם כדי לקבל את פרס התסריט המעובד שהוענק ל"אלוהי הקטל" בכיכובה. רומן פולנסקי ויסמינה ראזה, שכתבו את התסריט הזוכה, לא נכחו באולם.

"פרידה", הפייבוריט לזכות באוסקר לסרט הזר, לקח בינתיים את הפרס בקטגוריה המקבילה בסזאר. הוא גבר, בין השאר, על "נאום המלך", "דרייב" ו"מלנכוליה". "הערת שוליים" הישראלי לא היה מועמד מלכתחילה לפרס.

המפסיד הגדול של הטקס היה סרט המשטרה "פוליס", שקיבל 13 מועמדויות, אך מימש רק שתיים מהן.

"הארטיסט": ראיון בלעדי עם מישל הזנוויציוס, הבמאי זוכה הסזאר

"הארטיסט": ראיון בלעדי עם לודביק בורס, המלחין זוכה הסזאר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully