וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צביקה פיק שר לאמו שנפטרה: "היתה הכי קרובה אליי"

6.5.2012 / 7:50

המאסטרו חוזר עם "אמא", סינגל חדש לקראת אלבום ראשון שמוקדש לאמו שנפטרה. בראיון, הוא מסביר למה הוא עדיין רלוונטי לעולם המוזיקה

יח"צ - חד פעמי

עשר שנים אחרי אלבום האולפן האחרון שלו, "הלילה הוא הלילה", חוזר צביקה פיק, האיש והחלום – תמיד אותו חלום – עם שיר חדש לקראת אלבום חדש - “אמא”, המושמע בבכורה בוואלה! תרבות. השיר מוקדש, מטבע הדברים לאמו של צביקה, פאולינה, שהלכה לעולמה בדיוק לפני שנתיים, בסמוך לצאתו של "כל כך הרבה אור", סינגל קודם מתוך האלבום המיוחל.

"הוא נכתב אחרי שהיא נפטרה, עליה. היא הייתה האדם הכי קרוב אלי. מעבר להיותה אמא שלי, היא גם הייתה הכי קרובה לכל הקריירה שלי, קרובה אלי בעבודתי, ובכלל בכל החיים", מספר פיק על השיר, שאת מילותיו כתבו הדר גלר ומאיר גולדברג, והלחין פיק. "לכן החלטתי להקדיש לה שיר, אולי גם לקרוא לכל האלבום על שם אמא”.

למה התעכבת כל כך הרבה זמן בין האלבום הקודם לבין האלבום החדש?

"הייתי עסוק, היה 'מרי לו', אירוויזיונים, 'דיווה', 'כוכב נולד', ריאליטי 'המאסטרו'. כתבתי יותר לאחרים. עכשיו אני יותר מתרכז במופעים שלי, בהקלטות שלי. רוב הפעילות שלי, כמעט כולה סובבת את הכתיבה שלי לעצמי. זה יהיה אלבום פופ, כמו כל המוזיקה שעשיתי עד היום. חלק השירים קצביים וחלק שקטים - זה דיסק די מגוון, שאני מניח שמי שאוהב את המוזיקה שלי אמור לאהוב. אני מקווה שכשהוא יצא יקנו אותו וישמעו אותו, כי אני חושב שהוא טוב ולא פחות טוב מכל מה שכתבתי עד היום”.

צביקה פיק.
עדיין רלוונטי. צביקה פיק

פיק מלווה את הפופ הישראלי כבר יותר מ-40 שנה, (ב-1972 יצא אלבומו הראשון כסולן, "זוהי הדרך שלי"), ולפני כשנה אף קיבל את פרס אקו"ם למפעל חיים. למרות עברו המפואר הוא מסרב להשתתף במשחק הנוסטלגיה ונטוע לחלוטין, לדבריו, בהווה.

"אני לא מסכם שום דבר”, הוא אומר. "אני לא מציין ולא מתעסק בדברים האלה, אלא ממש מתרכז בפעולה היומיומית, בהופעות, בהקלטות. אני עושה דברים אחרים, לא מסתכל קדימה ולא אחורה”.

למה בעצם?

"כי אין סיבה. למה כן? כשאתה קם בבוקר אתה מסתכל ועושה סיכומים? אתה קם ועושה את מה שיש לך לעשות באותו יום. הדבר הזה הוא לא מה שחשוב. כל הפרסים, כל הכיבודים זה סבבה, זה משהו שקיים, שאתה מרגיש אותו ברחוב 24 שעות ביום - אבל אלה לא העיסוקים שלי כבן אדם וכאמן. אני עסוק בעשייה היומיומית, זה הדבר היחיד שמעניין אותי”.

ואם מסתכלים בכל זאת קדימה: מה הלאה, מה הדבר הבא?

"הדבר הבא זה עוד אלבום, אני אעשה עכשיו כל שנה אלבום, והופעות חדשות וכיוונים חדשים, ואולי אכתוב מוזיקה לסרטים בחו"ל, ועוד מהפעילות המשמחת והרגילה. זאת תקופת משמחת, היא משמחת כי ההופעות מאוד מוצלחות: בא קהל שגדל על השירים ובאים ילדים קטנים שבאים לראות פעם ראשונה או שנייה או שלישית וההופעות הופכות לחגיגות. אנשים שרים את כל המילים והצעירים שרים אותם כאילו זה חומר חדש. תקופה יפה, שאתה קוצר את הפירות של מה שעשית כל החיים, יש רומן גדול עם הקהל, מפרגנים, אוהבים מכבדים, מה יותר מזה?”

מיוחד: צביקה פיק הדחוי, הבוטה והמבריק של אלבום הבכורה

  • עוד באותו נושא:
  • צביקה פיק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully