וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הספר למוזיקה מזרחית יוצא לדרך: טור מזרחי

חגי אוזן

6.6.2012 / 0:40

מחווה של ותיקי הז'אנר לג'קי מקייטן תנסה ללמד את הצעירים לקח ונטלי פרץ היא הזמרת שאייל גולן הצליח לפספס. טור מוזיקה מזרחית

בתחילת השנה יחלנו לחזרתן של הלהקות למוזיקה המזרחית וכבר היום ישנם שני הרכבים שמעוררים עניין רב. הראשון, הפרויקט של רביבו, קוצר הצלחה גדולה מאוד ובנוסף השבוע יצאה המחרוזת הראשונה של הרכב חדש בשם הפקולטה של המוזיקה המזרחית. כן, אורגינל, זה השם. רמי דנוך הוותיק, שכבר יודע דבר או שניים על הצבת אלטרנטיבה להרכב מצליח, עושה זאת שוב.

אחרי שבשנות השבעים הוא היה חלק מהמאבק העז שניטש בין צלילי הכרם לצלילי העוד שלו, שהגיע לשיאו בשיר "חנה'לה התבלבלה", חוזר דנוך למגרש הביתי שלו. דנוך חבר לזמר הוותיק ששי יעיש ושניהם הביאו את הבנים שלהם, רונן וזוהר, ולצידם קובי שי והקליטו מחרוזת משיריו של ג'קי מקייטן ז"ל. על העיבודים וההפקה המוזיקלית הופקד בן נוסף של רמי, ישי דנוך הנפלא. "כבר הרבה זמן אני חושב על הפרויקט הזה. לפחות עשרה חודשים" מספר רמי דנוך, "כל הזמן אני שומע מוזיקה חדשה שהיא לא קשורה למקורות ואמרתי חאלס, הגיע הזמן לתת לקהל הצעיר את המוזיקה האמיתית והנכונה. כל הזמן היו לי עיסוקים אחרים ודחיתי את זה. כשג'קי מקייטן נפטר, כבר הבן שלי רונן אמר לי שצריך להקליט משהו לזכרו וככה להתחיל את העבודה".

ההצלחה של הפרויקט של רביבו לא גרמה לך לפעול?

"בשום פנים ואופן זה לא קשור לרביבו. אני אומר אדרבה, שיבואו עוד הרכבים כאלה. כל עוד זה יחבר את הקהל הצעיר למוזיקה המקורית, זה מצוין. אין לי כאן שום עניין של להתחרות. אני עושה את זה באהבה נטו. אני כבר בן 62, ששי יעיש עוד מעט 50, כל מה שרצינו זה לחבר את הקהל הצעיר למוזיקה האסלית דרך הילדים שלנו".

הטרגדיה של ג'קי מקייטן נחשפת

פרץ חדשה בשכונה

הפעם מדובר ביהלום אמיתי. מבחינתי, מסע החיפושים אחר זמרת חדשה הסתיים בזכות נטלי פרץ, שמגלה סימנים ראשונים של נפט. פרץ, 22, השתתפה בעונה הראשונה של "אייל גולן קורא לך", ואלוהים יודע איך היא לא הגיעה לפחות לגמר. הקול שלה רחב, מזכיר במשהו את לינט האגדית והחספוס הקל בצבע משלים זמרת מיוחדת. טכניקת השירה שלה מצוינת. היא שולטת בסלסולים ועוברת בקלילות בין מקאמים נדירים.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

זה עוזר לה להוציא הרבה יותר מהשיר שלה, "רק בגללך", שאותו היא כתבה ללחן של רביב בן מנחם. מרוב התלהבות, המדור הלך לראות אותה בהופעה וכיאה ליהלום, היא זקוקה לליטוש בכל מה שקשור לדיקציה ולעמידה על הבמה. מעבר לכך, מצוינת. תזכרו את השם הזה, נטלי פרץ, באחריות.

אביעד סהר בשיר מקורי

אצל אביעד סהר, העסק הולך ומתחמם. סהר, שהוציא סינגל ראשון לפני כחצי שנה, שחרר במהלך הזמן שחלף שני קאברים - "מאמי זה נגמר" המדובר ו"מייחל לבואך", שבהם אפשר לשמוע עד כמה הוא מיוחד, למרות שמדובר בשירים שאינם שלו. עתה סהר מוציא שיר חדש לחלוטין, "געגוע", שאותו כתב והלחין. יש בקול של סהר משהו שמשלב בין צעיר למבוגר. קול חם, מלא בשר, באווירה יוונית שנוגע ברגש. הוא צריך להוציא יותר שירים מקוריים ובצורה יותר מסודרת. חבל לו להתבזבז על קאברים.

מתן כהן והלקח לזמרים צעירים

בז'אנר כל כך תחרותי, חשוב להיות מעודכן יותר מצו האופנה. מתן כהן, זמר צעיר בתחילת דרכו, חייב להיות הרבה יותר חד וממוקד. השיר שלו "מטריפה את החושים" שנכתב והולחן על ידי אור גולדשטיין, שבלוני ולא שונה מהרבה שירים אחרים. הוא קליט, בנוי נכון ויחד עם זאת חסר מעוף ואין בו הברקה. זמר צעיר שחולם על הצלחה פשוט חייב לחשוב ולפעול אחרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully