וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תערוכות הבוגרים 2012: האקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל

רוני אפרת

19.7.2012 / 14:41

עונת תערוכות הבוגרים של בתי הספר לאמנות בשיאה ובבצלאל מכינים לכם השנה עבודות פוליטיות וחברתיות יותר מתמיד

תערוכת הסיום של בוגרי האקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל בירושלים תיפתח הערב (חמישי) ותכלול מגוון עבודות סיום בתחומי האמנות השונים. "העבודות מאוד פוליטיות, מאד קשורות לדור של הסטודנטים ולהווה שלהם", מעיד אלי פטל, ראש המחלקה לאמנות המכהן בתפקיד זו השנה הראשונה, "הן מכלילות פחות את עניין האמנות ויותר עסוקות בדרך בה הדור שלהם רואה את עצמו עכשיו, איך הם מבינים את השינויים שחלים בעשורים באחרונים בתוך עולם מרובד תוכן".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"עסוקות בדרך בה הדור רואה את עצמו". עבודה של יובל אזלי/מערכת וואלה!, צילום מסך

המחזור המסיים השנה הוא גדול יחסית (60 סטודנטים), ויחד עם זאת, מרבית העבודות מתכתבות זו עם זו בדרך לעבודה חברתית בעלת אמירה גדולה יותר. "גילינו שהסטודנטים שלנו רוצים ללמוד יותר מאשר לבעוט", מספר פטל, "הם אנשים מאוד מרוכזים, מעמיקים, לא מפחדים להתעסק בעניינים טכניים ובענייני סגנון בתוך הטכניקה, מאוד קפדניים, מקשיבים ובודקים. זה דור שרווי באינפורמציה, שיודע להגיע לדברים שמעניינים אותו בצורה ישירה ושמעוניין להתעסק בעצמו ובשפה בצורה מעמיקה".

מה מייחד את התערוכה השנה? "השנה ניסינו לחשוב על התערוכה כעל תערוכה קבוצתית, לכן מראש היה הד לעניין חברתי ופוליטי יותר, וזה ניכר. העבודות נמצאות זו לצד זו בעוד אנשים התייחסו זה לעבודה של רעהו. זה אקט חינוכי מעולה עבורם, אבל צריך לפתוח את זה מדי שנה להתנסות מחודשת. בכל זאת, זוהי מסגרת שהיא עדיין אקדמית ולא שוק חופשי. הזולת והחברה מאוד חשובים, אבל זה לא בהכרח יהיה המודל בתערוכות הבאות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"זה דור שרווי באינפורמציה". עבודה של רותם זוטא/מערכת וואלה!, צילום מסך

במחלקת עיצוב קרמי וזכוכית הלכו השנה על קונספט מיוחד של "תערוכה לבנה". "מדובר בתערוכה מונוכרומטיות", מספר ראש המחלקה מולי בן ששון, "פועל יוצא מאופי של אנשים שיש בהם עוצמה מאופקת, שמביעים את עצמם בעבודות מאוד נקיות, מינימליסטיות, מצליחים להביע עוצמה וערכים צורניים איכותיים. השקט שלהם יכול להיות לפעמים מאוד רועש ועוצמתי". את הלימודים מסיימים השנה במחלקה 24 בוגרים, מן המספרים הקטנים יותר שבמחזורים לאורך השנים.

זיקה פוליטית-חברתית ניתן יהיה לראות בעיקר בעבודה שמציגה שיפי שרייבר, העוסקת בפיסול מאדמה, ובונה את בית ילדותה מאדמה שלקחה מאיזור חברון. "כך היא מגדירה את עצמה. היא מביאה אדמה אחרי גשם וקליפתיות שעוטפת את הבית", מספר בן שושן, "הבוגרת סובר לרנר מדברת על קיטובים ועל מאפיינים בחברה הישראלית על ידי ארבעה קנקנים בעלי מאפייני תרבות שונים – הקיבוצי, הפולני, המזרחי והאתיופי. הם משנים את סדר התפקוד והמשמעות של הקוד הגנטי המוכר, כאשר לכל אחד צורה משלו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"תפיסה של תערוכה קבוצתית". עבודה של חן תורג'מן/מערכת וואלה!, צילום מסך

בן שושן מאמין כי הנושא הבולט בתערוכה הוא נושא המקומיות. "גם העבודה של הדס תירוש, 'חדר', עוסקת בכך, באמצעות מסות חימר שמתבססות על איפוק צורני, כשהחלל והשיח עם החלל הוא מאוד מבוקר. העבודה של סשה קורבטוב, 'בית חולים', מניפוח זכוכית, עוסקת דווקא בצורה אחרת בנושא טעון ואמביוולנטי – סטריליות ואסתטיקה של ציוד רפואי. הניפוח נע בין הגועל במחלות הגוף האנושי לפן האסתטי של המחלה. הכח ההרסני, הפחד, אלה נושאים שמושכים אותנו".

  • עוד באותו נושא:
  • בצלאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully