וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הסוכנים": לא ככה נראים מאחורי הקלעים של הזמר המזרחי

חגי אוזן

4.9.2012 / 2:05

"הסוכנים" מעניקה מצג שווא למאחורי הקלעים של תעשיית הזמר המזרחי, אבל מפצה על כך במשתתפים צבעוניים ומסקרנים

יח"צ - חד פעמי

בתזמון אקטואלי מדויק להחריד, רגע אחרי הפרשה החדשה של קובי פרץ, עלתה בערוץ HOT בידור ישראלי "הסוכנים" (גילוי נאות: הח"מ עזר בעבודת התחקיר ושימש כיועץ של התוכנית) תוכנית ריאליטי ששמה לה למטרה להעניק מבט אל תוך נבכי תעשיית המוזיקה המזרחית באמצעות ליווי של סוכנים של זמרים מהז'אנר. הרעיון עונה בדיוק על האידיאולוגיה של תוכנית ריאליטי: להציץ. יחסי הזמרים והאמרגנים בתעשייה תמיד היו אפופי מסתורין והצצה לתוכם היא בהחלט מעניינת. לפי רשימת המשתתפים, נראה שהכוונה הבסיסית היתה ליצור תכנית שנעה באזור ההומור הקליל ולא ממש להבין איך זה עובד באמת. "הסוכנים" היא תכנית שנמצאת איפשהו בין "חי בלה לה לנד" ל"מעושרות".

המשתתפים, אסף אטדגי (האמרגן של עומר אדם, שזכור גם מפרשת מרגול), גלעד "ביגי" מסאמי (זוכרים אותו מהופעות האורח עם ג'ולייטה ב"לה לה לנד"?), שרית בירן (שעבדה עם קובי פרץ) ושלום דדוש, ממש לא שייכים לליגת העל של המנהלים בז'אנר. רובם סוכנים בחצי משרה. מסאמי הוא כוכב בעצמו שיותר מתאים לקדמת הבמה מאשר מאחורי הקלעים; דדוש נכנס לעסקי הבמה בדרך אגב ללא ניסיון ממשי לפני כן; ושרית בירן, יחצני"ת שמתה להיות כוכבת כבר הרבה מאוד שנים. לא פלא שכל השלושה נפרדו מהזמרים שלהם עוד לפני שהתוכנית עלתה לאוויר.

גלעד מסאמי, ג'ולייטה. אביב חופי
כבר הספיקו להיפרד. ג'ולייטה וגלעד מסאמי/אביב חופי

הרביעי בנבחרת הוא אסף אטדגי שנכשל, בלשון המעטה (אין דרך אחרת להגדיר יחסים שהסתיימו בהרשעה פלילית), בניהול הזמרת מרגלית צנעני ומצא את עצמו בעבודה עם עומר אדם רק כי אבא של הכוכב הבטיח לו ש"אנחנו לא נוטשים את האנשים שלנו".

אטדגי הוא לא באמת אמרגן מכיוון שעומר אדם הוא לא דוגמא לאמן שדרכו אפשר ללמוד משהו על הדרך. העושר הרב של המשפחה מאפשר לאטדגי לפעול ללא הלחץ שכל כך מאפיין את עבודתו של זמר. להיפך, אמו של אדם עוד תופסת את אטדגי לשיחה ומבקשת להוריד הילוך בהופעות. גם אדם עצמו בורר אותן היטב ובכלל חושב לפרוש מהמוזיקה אחרי שיתחתן. אין חיה כזאת באמת. זמר תמיד קודח לאמרגן שלו, דוחף אותו, דוחק ומתיש אותו בדרישות. אטדגי פשוט חי באוטופיה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
עומר אדם, אסף אטדגי. אביב חופי
בלי לחץ. אסף אטדגי ועומר אדם/אביב חופי

לגבי שלום דדוש, ברור שהמטרה היא להראות את הקומבינות של הז'אנר. לפני שדדוש והזמר שלו גיא יהוד נכנסים לאולפן, הם בודקים קודם כל רכב חדש, ועוד בטרם עלה הטאלנט לבמה, האמרגן דואג לו השמעה ברדיו לב המדינה דרך שיחת טלפון אחת. דאווין, רעש ומעט מאוד סלסולים. זה לא באמת עובד ככה.

לדדוש עוד אפשר לסלוח משום שלמרות הידע הבסיסי שלו, הוא מנסה לדאוג לאמן שהוא מייצג, שזה אומר לעקוף מהשוליים. לעומתו, ההתנהלות של היחצני"ת שרית בירן היא מופע אימים שלוקח את התוכנית הישר אל מחוזות הטראש. בירן שחתומה על אינספור כשלונות עם זמרים אנונימיים ושעיקר הישגה הוא להפוך את קובי פרץ לעפרון לא הכי מחודד בקלמר שגם ככה אין בו הרבה כלי כתיבה, מנסה לגזור לעצמה קופון של מצליחנית. בירן גוערת בתחקירנית שבסך הכל לא היתה מעודכנת לגבי נסיעה של פרץ לארצות הברית, נעזרת בנומרולוגיה כדי לחזק את אשתו של קובי פרץ, ענבל, לגבי פתיחת החנות כשהיא אומרת לה: "המספר של החנות הוא 262, מחברים את הספרות וזה יוצא עשר. עשר זה מספר חזק, עם כוח" (שתספר את זה לאנשי הערוץ, אולי זה יחזק אותם בימים אלה). גם עם מיוצג נוסף שלה, האמן העל חושי ליאור סושרד, היא בנתה אסטרטגיית יחסי ציבור שבסיסה מינוף חתונתו לטובת פרסומו. בקיצור, לא משהו שאפשר ללמוד ממנו, ומנגד מצטלם נהדר אם הכוונה היא לייצר טלוויזיה צבעונית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אל תתקשרו אליהם, הם יתקשרו אליכם. "הסוכנים"/מערכת וואלה!, צילום מסך

נראה שבמהלך העונה, נוכח ההתפתחויות הדרמטיות, קיבלה התכנית אופי אחר. פרשת הסחיטה באיומים שבה היה מעורב אסף אטדגי, הפרידה המתוקשרת של ג'ולייטה מגלעד מסאמי ובירן מפרץ, הוציאה את התכנית מאזור הצחוקים שבו היא היתה אמורה להיות, אל מחוזות הדרמה. במקום הזה נתקעה "הסוכנים". היא ערוכה היטב, קצבית, שומרת על עניין וצבע. לעומת זאת, הכלים שעמדו לרשותה, לא סיפקו את הסחורה.

"הסוכנים", HOT בידור ישראלי, שני-רביעי בשעה 22:30

פרשת קובי פרץ: לזמר יש מה ללמוד ממרגול. פרשנות

אהבתם את "הסוכנים"? בואו לדבר על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully