וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר הבטחון יישא דברים לזכרו של חיים חפר

18.10.2012 / 13:15

אחרי שאף נציג מטעם הממשלה לא הגיע להלווייתו של הפזמונאי, אהוד ברק יישא דברים בטקס גילוי המצבה

במלאת 30 יום למותו של הפזמנואי חיים חפר שהלך לעולמו בגיל 86, יתקיים מחר (שישי) ב-11:00 טקס גילוי המצבה בעין הוד. לצד הנחייתה של גילה אלמגור, צפוי לשאת דברים הסופר מאיר שלו. עם זאת, דובר מפתיע נוסף הוא שר הבטחון אהוד ברק, שיישא דברים גם הוא, זאת לאחר שלטקס הלוויה עצמו לא הגיע אף נציג מטעם ממשלת ישראל.

חפר, שנפטר במוצאי ראש השנה האחרון, הוא חתן פרס ישראל לזמר עברי ופרס סוקולוב לעיתונות. חפר, שהיה חבר בפלמ"ח השתתף בין היתר בהברחתם ארצה של מעפילים דרך היבשה מסוריה ולבנון בשנים שלפני קום המדינה.

חפר כתב עשרות שירים ופזמונים, ביניהם כאלו שהפכו לנכס צאן ברזל בשירה ובתרבות הישראלית. בין היתר, כתב חפר את השירים "הן אפשר" על מלחמת השחרור, "רבותי ההיסטוריה חוזרת" בו מצוין כיצד צעדו חיילי הפלמ"ח בסוריה, ו"היו זמנים" - על חיי היומיום במשלטים ועוד.

בשנת 2002 עורר חפר, שבסוף שנות ה-70' שימש כנספח התרבות בקונסוליה של ישראל בלוס אנג'לס, סערה ציבורית בעקבות התבטאות שנויה במחלוקת. בראיון לעיתון "ידיעות אמריקה" התבטא חפר נגד עולי מרוקו: "מה הביאו לנו המרוקאים? תרבות של מופלטות וכמה קברים. אולי ההתפתחות שלהם תבוא עוד מעט". כמו כן, התייחס גם למוזיקה מזרחית ואמר כי "החבר'ה האלה לא מדברים עברית נכונה, זה לא רק עוני של השפה זה עוני של רגשות". לאחר מספר ימים התנצל חפר על האמירות ואמר כי דבריו הוצאו מהקשרם.

אמני ישראל ופוליטיקאים נפרדים מחיים חפר
השירים הגדולים ביותר של חיים חפר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully