וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טור מיוחד: ענת ברזילי מגיבה להאשמות בפרשת חנן גולדבלט

ענת ברזילי

6.12.2012 / 0:30

"הוזמנתי לתוכניות הטלוויזיה כדי להיסקל ולא כדי להישמע, ובאופן דומה נהגו בי גם במדור הדעות שלכם". ענת ברזילי, שאחראית לסדרת האינטרנט בהשתתפות גולדבלט, מגיבה להאשמות

לאחר יומיים בהם הודבקו לי כל התארים האפשריים שהפוכים למהותי ולמה שאני מייצגת ופועלת למענו, אבהיר כמה דברים: אני אישה עם אג'נדה פמיניסטית ברורה הכוללת התנגדות גורפת לכל צורה של תקיפת נשים, אפליית נשים וגישה פטריארכלית כלפי נשים. את השקפתי אני מביעה כבר עשרות שנים באין ספור הפקות שמטפלות במעמד האישה, ביניהן "סמירה" שהיתה מועמדת לפרס אמנסטי לזכויות אדם בפסטיבל אדינבורו, וקיבלה ביקורות מעולות שציינו את תרומתה למעמד האישה. אני הראשונה בארץ שיצרה, ביימה והפיקה הצגה המסבירה את החוק למניעת הטרדה מינית - זאת מיד כשהגתה אותו יעל דיין - שלא לדבר על 2500 הופעות בפני נשים על נשים. ועכשיו, אחרי שהבהרתי מי אני ומה האג'נדה שלי, סיפור הסדרה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התנגדות גורפת לכל צורה של תקיפת נשים. ענת ברזילי/מערכת וואלה!, צילום מסך

סדרת האינטרנט "פנויה מדי" היא סדרת אינטרנט שאמורה להיות מחתרתית, על אישה נואשת ועיוורת לגמרי, מין זליג חברתי שלא נותנת לעובדות לבלבל אותה. כשהיא חושבת שמישהו אלמן היא ממשיכה להאמין בכך גם כשהיא פוגשת את אשתו. כשהיא פוגשת שמאלן רדיקלי היא מתלהבת מכל פלסטיני וכשהיא מחליטה להיות לסבית היא בטוחה שכל אישה עם פרח ביד היא הדייט שלה. הסדרה באה לצייר את המצב העגום של הרווקות מעל גיל 50 בישראל, ואת הצורך הנורא להתפשר.

הפרק בו חנן גולדבלט משתתף לא נותן לגיטימציה לפגיעה בנשים. חנן מסמל בפרק את הירידה הגדולה ביותר לתהום ההתפשרות, כשגליה, הדמות הראשית, מוכנה לצאת עם עבריין מורשע ומוכנה להתעלם מבגדי האסיר להם היא קוראת בגד כתום, שבעיניה הולמים אותו. השימוש בעברו הידוע של גולדבלט כעבריין מין איננו בא לתת לו לגיטימציה בשום אופן, אלא לתאר את עומקי הנואשות של הדמות. אגב, הפרק נכתב מזמן וצולם מזמן. רק ההשלמות לדקה שבה מופיע גולדבלט צולמו אחרי שחרורו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא בא לתת לו לגיטימציה בשום אופן. מתוך "פנויה מדי/מערכת וואלה!, צילום מסך

כל תוכניות הטלוויזיה מרשות לעצמן להביא תמונות של גולדבלט ולצחוק עליו במסווה של סאטירה. אני עשיתי את אותו הדבר, אבל גם בהשתתפותו. לצערי אני לא חלק מהממסד (כמו שאמרנו - אישה עצמאית), אז אצלי זה מתקבל בזעם. מבלי שאיש טרח לראות את הפרק המדובר, הוזמנתי לתוכניות הטלוויזיה כדי להיסקל ולא כדי להישמע, ובאופן דומה נהגו בי גם במדור הדעות שלכם.

החלטתי להוריד את הפרק משום שהבנתי, לאחר שיחה עם נפגעת עבירות מין, שאפילו אזכור שמו של גולדבלט כמשתתף בסדרה פוגע בה. להוסיף פגיעה למי שכבר נפגעו ודאי לא הייתה כוונתי. הפרק לא הורד בגלל צקצוקיהם של מגיני המוסר החדשים בטלוויזיה, שבסערת צדקנותם הקרינו שוב ושוב את תמונותיו של גולדבלט, מה שוודאי הסב לנפגעותיו צער רב - הרבה יותר מקיומו של פרק בסדרת אינטרנט, שאותו יכלו שלא לראות.

פרשת חנן גולדבלט: נגנז הפרק בכיכובו מסדרת הרשת המדוברת

מה דעתכם על תגובתה של ברזילי? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully