וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המקור": הגמגום של נפתלי בנט הוא תוצאה של עיתונות מעולה

הדר טורוביץ'

9.1.2013 / 0:05

הכתבה של "המקור" על נפתלי בנט בחנה באופן מקיף ומחכים את הסופרסטאר החדש של הימין והוכיחה שעיתונאי טוב יגרום גם לפוליטיקאי החלקלק ביותר להתבלבל

הימים הם ימי בחירות, ותוכניות פוליטיות יש למכביר. שאלות קשות גם יש לא מעט, אבל לא כולם שואלים אותן. ובכל זאת, קרה ונשאל הפוליטיקאי המתמודד שאלה קשה, מה יעשה? איך יתמודד? ימהר המועמד החלקלק ויפטור את המראיין העקשן: "אני לא מוכן להתייחס לרכילות". וזו התורה כולה וכאן גם המשל.

אמש (שלישי) שודרה ב"המקור" כתבתו של ישראל רוזנר על הסופרסטאר של מערכת הבחירות הנוכחית, נפתלי בנט. ילד הפלא החדש של הימין שמזנק בסקרים ונהנה מתדמית סחבקית, צחה, ישראלית במובן הכי יאיר לפידי של המילה. ביקורות וטענות בדבר הפער בין תדמיתו הקולית למידת הימניות שלו ושל חבריו למפלגה כבר הועלו לא מעט, אבל הכתבה ששודרה אתמול הצליחה לספר את סיפורו של בנט ולענות על השאלה "מי אתה נפתלי בנט?" באופן המקיף והמחכים ביותר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מה הסוד שלו? נפתלי בנט/מערכת וואלה!, צילום מסך

יו"ר הבית היהודי מיאן לענות על שאלות שוב ושוב, בנושא הסכסוך עם משפחת נתניהו ובפרט עם אשת ראש הממשלה, בדבר התבטאויותיהם הגזעניות של הרב ליאור והרב אליהו, ולגבי הדיווחים לפיהם שלח חוקר פרטי למשרדיו של זבולון אורלב, שהתמודד מולו בפריימריס. את הנושא האחרון אגב, הוא פטר ב"אני לא מוכן להתייחס לרכילות".

אלא שזו לא רכילות. מעבר לעובדה, המובנת מאליה, שבנט, איש ציבור המבקש להיבחר לכנסת, חב לנו כאזרחים תשובות לשאלות האלה, הרי שרוזנר מילא את תפקידו העיתונאי על הצד הטוב ביותר. שאלותיו היו ענייניות, הוא סיפר את סיפורו של בנט כשהוא מגובה בעובדות, בתחקיר עשוי היטב ובעריכה מהודקת. שאלותיו לא היו מתלהמות וגם אם עסקו בצהוב, עשו זאת בשולי הדברים ולא היו המהות כולה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כמו כולם, מחזיק פוסטר של עצמו במשרד/מערכת וואלה!, צילום מסך

ההתנהלות הזו של רוזנר וצוות "המקור" בולטת במיוחד אל מול "פנים אמיתיות" של אמנון לוי, שכולה שיר הלל למגיש שלה. האיש שהוא עצמו הופך תמיד להיות הסיפור בכל כתבה ולא משנה עד כמה החומרים יכולים לדבר בעד עצמם. למערכת "פנים אמיתיות" יש הישגים לא מבוטלים: הראיונות האחרונים עם אייל פלד ואמנון יצחק הם דוגמה טובה לכך. אבל דווקא את הראיונות האלה הצליח לוי לחרב באהבה העצמית שלו, בשאלותיו הצהובות והצעקניות המיותרת. זה ההבדל בין עיתונאי לעיתונאי טאלנט.

גמגומיו של בנט מול רוזנר אמש צעקו חזק יותר מכל החלפת עלבונות מיוחצנת בין אמנון לוי למרואייניו. הם היו שורה תחתונה עוצמתית הרבה יותר מכל תעלול טלוויזיוני שעשוי להניב פרומואים טובים יותר. הם היו עיתונות במיטבה. בשביל שבפעם הבאה שפוליטיקאי ינסה להתחמק משאלה במשפט "אני לא מוכן להתייחס לרכילות", הוא כבר לא יוכל.

מה אתם חשבתם על נפתלי בנט ב"המקור"? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully