וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוח הלייט נייט של ערוץ 24 - מהנישתי אל הבלתי נסבל

לילך וולך

3.2.2013 / 1:40

סקאזי לא מחובר ועדי נוימן מיותרת, אבל דודו ארז ושי שטרן מצליחים להצביע על האופק שאליו ערוץ 24 מכוון - עם מחשבה מחודשת על הדברים, הוא עוד יצליח במתיחת הפנים שלו

לערוצי נישה יש את הקסם שלהם – הזיק הנסיוני עדיין ניכר על פניהם, המוכנות ליטול סיכונים מחושבים הופכת אותם לבעלי פוטנציאל קאלטי, הם מחתרתיים יותר ופרועים הרבה יותר. ערוצי נישה הם בריאים לטלוויזיה שלא יכולה ולא צריכה להיות כולה מורכבת ממיינסטרים, ובפנייה אל המכנה המשותף הרחב ביותר מפספסת לא מעט פעמים אפשרויות מורכבות יותר או קהלים שלא מחפשים את הדבר הבטוח הבא שכולם יסמסו אליו וידברו עליו בשיחת המסדרון. אבל, וזה אבל גדול, מנישתי ועד לא טלוויזיוני המרחק לא גדול ורצועת הלייט נייט החדשה של ערוץ 24 שעלתה בסוף השבוע האחרון לא תמיד עומדת בצד הנכון של הספקטרום.

כבר כמה חודשים שערוץ 24 מחפש להגדיר עצמו מחדש, להשיל את העור שהתבלה מרוב שידורים חוזרים, ולכוון לקהל שלא מגיע ללחוץ על כפתורי ה-2 וה-4 בשלט שלו בדרך כלל. אחרי שטופלה הרצועה היומית בתוכניות "ת'כלס עם ירון אילן", "רק טוב עם עודד מנשה", "הדיבור עם אלירז שדה" ו"העשירייה" בהגשת עדן הראל, תשומת הלב עברה אל הרצועה הלילית, ובראשה הרצועות הליליות של סוף השבוע. מלבד נתוני הרייטינג היפים שמקבלת "אייל גולן קורא לך", עיקר הקהל שמצביע בשלט לכיוון ערוץ 24 עושה זאת בימי שישי ושבת, כך באופן טבעי זהו המקום להשקיע בו את מירב המאמצים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בדרך למצוא עצמו מחדש. שי שטרן/מערכת וואלה!, צילום מסך

כדי לרפד את סוף השבוע לוהקו להנחייה כמה כוכבי רכש שלאו דווקא טבעיים למה שאנחנו יודעים על ערוץ 24 הישן – כלומר, פליטי ריאליטי של קשת באוריינטציה מזרחית שתואמת את הקו המוזיקלי הקודם והחד משמעי. הפנים החדשות של הערוץ הם שי שטרן, בתוכנית "דבר אלי" – גלגול אולפני של "אל תשאל"; דודו ארז ועדי נוימן ב"הורדה חוקית", מסכמים את תופעות הרשת של השבוע שחלף; ודי. ג'יי. סקאזי – הלא הוא אשר סוויסה וכוכב "מחוברים 2", בתוכנית "סקאזי TV" בה הוא מארח כוכב אורח, משתתפים משונים, יוצרי אלקטרוניים ושתי צעירות במכנסונים לקשט את המסך.

התוכניות החדשות של הערוץ נעות מהמוצלח יותר אל הבלתי ניתן לצפייה בלי לדפוק את הראש בקיר. שי שטרן הוא ההימור הבטוח יותר של ערוץ 24 – הקהל שאסף לעצמו ב"אל תשאל" הוא גרעין קטן אבל קשה. הסגנון של שטרן הוא לא משהו שאפשר להגדיר במילה אחת או שתיים, הוא בדרך כלל הולך על פרסונת ה-Fool, זה המתחזה לשוטה שמותר לו לשאול הכל כיוון שהוא תמים ולא בקיא בהלכות העולם הזה. זו פרסונה מצוינת כיוון שממנה הכי קל להצביע על בגדי המלך החדשים, מבלי להסתכן בצדקנות; שטרן מתמחה בה, והיא שהביאה את "אל תשאל" להיות הצלחה זעירה. בגלגול החדש, נראה שלשטרן עדיין לא נוח לגמרי בכסא המרופד ובפורמט הטוק שואו. לאורחיו עוד לא ברור אם הגיעו לטוק שואו "אמיתי" עם כל חוקי הנשיקה בלחי וקידום התוכנית החדשה שלהם, או שהם הגיעו לשי שטרן המוכר שמשתמש בהם בשביל להוכיח את הנקודה שלו. ועדיין, מהתוכנית הראשונה אל השנייה כבר נרשם שיפור, ושטרן חזר להראות את הניצוץ שלו.

"הורדה חוקית" היא סוג של צ'יפ שוט – הדבר הפשוט ביותר לעשות כפילר טלוויזיוני הוא להרים עוד רצועה זולה להפקה עם להיטי רשת. עם זאת, דודו ארז מוצלח למדי כמי שמוביל את הפאנל להתייחס אל הסרטונים השונים ומגיב היטב ובאופן מבדר למתרחש סביבו. עדי נוימן לעומתו, לא תורמת דבר מלבד הערות תלושות ורגעים מביכים ונטולי מודעות ונראה שהוא לבדו היה עושה עבודה טובה וממוקדת יותר באיפיון התוכנית. ועדיין "הורדה חוקית" היא נסבלת לגמרי, העברת זמן לגיטימית, ובסך הכל ראויה לשיבוץ תחת מהפכת מתיחת הפנים של הערוץ.

סקאזי. נמרוד סונדרס
פטריה נגועה אחת יותר מדי. סקאזי/נמרוד סונדרס

התוכנית הבעייתית ביותר שייכת ללא תחרות כמעט לסקאזי. "סקאזי TV" היא מיש-מש מבולבל של חובבנות, מריחת זמן לא נעימה, השפלת מתמודדים, וכאמור – שתי צעירות שבלית הגדרת תפקיד טובה מזו, נמצאות על תקן פקאצות. שירי מימון שהגיעה כאורחת ראשונה ושפן נסיונות נראתה מותשת מהצורך לשתף פעולה ולזייף הבעת עניין, ואי אפשר היה להאשים אותה. לא טוב, ודורש חזרה דחופה אל שולחן השרטוט כדי להבין מה, אם בכלל, אפשר לחלץ מהתוכנית.

הכיוון העקרוני שמסמן לעצמו הערוץ הוא הכיוון הנכון – פנייה לפילוח של נוער וצעירים שמחפשים משהו דומה למה שאפשר לראות גם בערוצים מהוגנים יותר, אבל עם הטוויסט הפרוע של לכאורה חוסר פיקוח של הורה מלווה. אז האופק כבר נמצא, ובחלק מהתוכניות אפילו אפשר לראות אותו – עכשיו הגיע הזמן לקצץ בשומן העודף ולהדק את הפורמטים כך שיהיו כל מה שהם יכולים להיות.

לרגל התוכנית החדשה: ראיון עם סקאזי

מה אתם חשבתם על רצועת סוף השבוע של ערוץ 24? ספרו לנו בפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • ערוץ 24

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully