וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקשורת באירן תוקפת את "ארגו" ומישל אובמה

25.2.2013 / 13:36

סוכנויות הידיעות ברפובליקה האיסלאמית מביעות מחאה על כך שסרט שמוגדר כ"אנטי-אירני" קטף את הפרס הגדול באוסקר לאחר שההכרזה על זכייתו נעשתה על ידי אשתו של נשיא ארה"ב

בזמן שבן אפלק חוגג את הזכייה של "ארגו" בפרס הסרט הטוב ביותר בטקס האוסקר שהתקיים הלילה (בין ראשון לשני) בלוס אנג'לס, באירן כבר זועמים. כבר חודשים שברפובליקה האיסלאמית מציגים את הסרט את הסרט כאנטי-אירני, זאת כיוון שהוא עוסק במשבר בני הערובה בטהרן בשנת 1979, ומגולל את שחרורם של שישה מהדיפלומטים שנתקעו בעיר הבירה אך לא היו חלק מהחטופים.

סוכנות הידיעות פארס, המזוהה עם המשטר האירני, התייחסה לזכייה של הסרט וטענה כי מדובר בבחירה פוליטית מכיוון שההכרזה על המועמדים נעשה על ידי מישל אובמה, אשתו של נשיא ארצות הברית. "באירוע חריג בהיסטוריה של האוסקר, הגברת הראשונה הכריזה על זכייתו של הסרט האנטי-אירני שהופק על ידי אולפני האחים וורנר הציונים".

מישל אובמה. GettyImages
מישל אובמה מכריזה על הזוכה בפרס הסרט הטוב ביותר/GettyImages

ביקורות אחרות נגעו בהתייחסותו של אפלק לאירן בנאום הזכייה שלו, כשאמר "אני רוצה להודות לחברינו באירן, שחיים תחת תנאים איומים". בסוכנות הידיעות מהאר התייחסו לנאום זה בכותרת וכתבו: "לאחר שעיוות את ההיסטוריה, בן אפלק ממשיך להציג תמונה עקומה של אירן וטוען שאירנים חיים בתנאים איומים".


אוסקר 2013: טקס שריסק את כל החלומות

"שומרי הסף" ו"חמש מצלמות שבורות" לא זכו באוסקר

דרור מורה מגיב לג'ודי ניר מוזס שלום: "תעודת עניות למשנה לראש הממשלה שזוהי אשתו"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully