וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גמר "אייל גולן קורא לך" : לא מנצחים שנים של קיפוח בגמר תלוש ממקומו

לילך וולך

6.3.2013 / 0:19

קיום הגמר של "אייל גולן קורא לך" בערוץ 2 הביא נצחון לאגו של העומדים מאחורי התכנית, אבל מתמודדים אנונימיים שאינם טובים מספיק לפריים טיים הם לא תיקון לקיפוח

צילום מסך

"אייל גולן קורא לך" רשמה לעצמה העונה כמה הישגים משמעותיים, הראשון שבהם הוא הרייטינג הגבוה משמעותית לערוץ נישה, השני הוא הנצחון על הרשות השנייה שסירבה בתחילה להניח לגמר התוכנית להתקיים בערוץ 2 במקום 24. גם אם נניח את ההסבר המקושקש על "הבאת התרבות המזרחית לכלל ישראל" בצד – מקושקש בעיקר כיוון שגיבורי התרבות האהודים ביותר, הרווחיים ביותר והמושמעים ביותר הם כוכבי הזמר הים התיכוני – עדיין מדובר בהישג; אבל לא כזה שנוצל היטב.

בהפקת התוכנית לא התכוונו לתת להזדמנות הפז להתמסמס, ושלפו את התותחים הכי כבדים – הופעות אורח של מיטב הזמרים המזרחים הקלאסיים, כמובן שהופעה של אייל גולן עצמו, ואת אסי עזר. מכל האלמנטים שגויסו כפיגומים לגמר, החלק החלש והמשעמם מכולם היה התחרות עצמה בין חמשת המתמודדים שהפכו לשניים בדו-קרב מוזיקלי, ואז זכתה עדן אבוטבול. עבור מי שבכל מקרה נדד מערוץ 24 אל ערוץ 2 כדי לצפות ולתמוך במתמודדים האהובים עליהם, המעבר היה בסך הכל זפזופ ספרה אחרת. עבור הצופה בערוץ 2 שגילה להפתעתו שנפל עליו גמר של תכנית לא מוכרת, לא בטוח שכל הטררם מסביב הצליח לחפות על העובדה שמבחינתו התחרו זה בזה שני אנשים אנונימיים, שלמי אכפת אם אייל גולן קורא להם או לא. לצורך ההשאלה – למי שלא צפה מימיו ב"דאלאס" ממש לא משנה מי ירה בג'יי. אר; גם אם הוא מסלסל כזמיר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גלגל ההצלה של הערב/מערכת וואלה!, צילום מסך

הלחץ לעשות שמח מצד אחד, ולשחק במגרש של הגדולים מצד שני שיתק את השופטים עד למלמול קלישאות לא קוהרנטיות, השתפכויות חסרות ביסוס, ודודו אהרון שהוחלף ברובוט שפולט משפטים מקוטעים בלי שום אינטונציה. גולן, שבביתו שבערוץ 24 הוכיח באופן חד-משמעי שהוא בעל כריזמה, חן ושיקול דעת מקצועי, בעיקר נראה מודאג מאוד לאורך כל הגמר. אולי כי גם הוא, כמו הצופים בבית, הבחין שלא היה ולו ביצוע אחד שלא סבל מזיופים איומים ונוראים. המנצח היחידי האמיתי שיצא מן הערב הזה הוא אסי עזר, שהוקפץ למשימה בלי יותר מדי הכנה מוקדמת יכול להעביר בידיים קשורות סדנאות הנחייה לכל (כן, כולם) מנחי הריאליטי ותכניות הכשרונות למיניהן. הוא נכנס למשבצת הקפואה והצרה שהותירה אחריה מרינה קבישר (זוכרים?) שהנחתה את התוכנית בערוץ 24, ומילא אותה בחום אנושי, חיוניות, הומור וסימפתיה אין סופית. הוא היה הדבק שהחזיק את כל קרעי הגמר האלו יחד, והסיבה היחידה שלא לברוח לערוץ אחר.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אייל גולן. ניב אהרונסון
בערוץ 24 זה היה עובד טוב יותר/ניב אהרונסון

ראינו כבר תכניות גמר ריאליטי גרועות יותר מ"אייל גולן קורא לך", אבל עקב האכילס שלה הוא ההיבריס שלה – אין באמת סיכוי למעבר חלק מתכנית שכל הקיום שלה היה בערוץ נישה אל גמר בערוץ 2. ולא כיוון שהיא לא טובה מספיק, כפי שכבר ציינו כאן בעבר – עם סטנדרטי הפקה גבוהים יותר ועריכה מוקפדת, "אייל גולן קורא לך" היתה יכולה להשתלב מצוין בפריים טיים של ערוץ 2. אבל הקפיצה הגאוותנית, הלא מגובה בשום דבר מלבד אגו ודווקאיות, מהקיום הנוח בערוץ הנישתי אל הגמר בערוץ של ההגמוניה לא עשה חסד. לא עם התכנית ולא עם הצופים. מוטב היה ל"אייל גולן קורא לך" לסיים את שהתחילה היכן שהתחילה; ובעונה הבאה שוודאי תגיע, למצוא עצמה מההתחלה במקומה הראוי בערוץ 2. ככה קיבלנו מין יצור היברידי, עם מתמודדים לא טובים מספיק, תחרות לא מעניינת דיה, שופטים שלא הרגישו בנוח ומנחה מצוין אחד שעשה כמיטב יכולתו. זה לא מספיק, גם לא בשביל להוכיח נקודה, גם לא בשביל לתקן עוול היסטורי.

מה אתם חשבתם על הגמר? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully