וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: מועדון הבלוק נפתח מחדש

23.3.2013 / 12:12

המאבק להצלת הבלוק לא הסתיים, אך אמש הוא נפתח מחדש לראשונה מאז חג פורים. "חיי הלילה התל אביביים הם תרבות לכל דבר", אמר אסף זמיר, סגן ראש עיריית תל אביב שנכח באירוע

צילום: דייב שחר, עריכה: מיכאל ברגמן

אחרי שהיה סגור מאז חג פורים האחרון, וכשאיום בצו סגירה לצמיתות עדיין מרחף מעל ראשו, פתח אתמול הבלוק מחדש את שני חלליו לקהל הרחב, שהגיע בהמוניו והשתרך בתור אימתני בכניסה למועדון. "בית המשפט קבע שיתקיים דיון ב-4 באפריל", אמר אסף וייצן מצוות עורכי הדין של המקום, "ועד אז הבלוק – אין נגדו צו סגירה, אין. מה יקרה ב-4.4? אנחנו לא יודעים. אנחנו נעשה את המקסימום כדי שהבלוק ימשיך לפעול, כי מגיע לו לפעול".

"יש אנשים שמסתובבים ברחובות, אונסים, באמת עושים סחר בסמים, באמת שמים סמי אונס בתוך משקאות של בחורות", אמרה דפני ליף, מנהיגת מחאת האוהלים של 2011 שגם היא באה לחגוג את פתיחתו מחדש של המקום. "אבל את הבן אדם שהוא בסך הכל מנהל מועדון, ובסך הכל רוצה שיהיה טוב – והמקום הזה הוא מקום מפגש, מקום שחשוב להרבה מאוד אנשים – אז יותר קל להתביית עליו. זה בדיוק העניין, תמיד למצוא את החלש בסיפור".

מבקר נוסף במקום היה אסף זמיר, סגן ראש עיריית תל אביב, שהגיע גם הוא להביע תמיכה במועדון. "חיי הלילה התל אביביים הם תרבות לכל דבר, והם משרתים מבלים מכל רחבי הארץ, והם עולם שהעיר מדברת עליו ומתגאה בו ומשוויצה בו, וזה נהדר" אמר. "וזה נכון שיש לנו זכות לבילוי שהוא נקי ואיכותי ובטוח, אבל צריך למצוא את הדרך לעשות את זה מבלי שזה יבוא על חשבון מקומות הבילוי ומבלי שיצטרכו לסגור מקומות בילוי, ואחר כך אי אפשר יהיה לפתוח אותם בחזרה".

ביום חמישי נודע כי הבלוק יישאר פתוח עד ה-4 באפריל על פי החלטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, החלטה שנותרה על כנה ג לאחר מספר ערעורים של המשטרה. אולם מועדון החתול והכלב, שנסגר גם הוא בחג פורים האחרון, יישאר סגור עד לדיון בעניינו ב-21 באפריל. עבור שני המועדונים הגישה המשטרה דרישה להוצאת צו סגירה לצמיתות, לאחר מבצע הפעלת סוכן סמוי במועדונים בעיר, במהלכו בוצעו לכאורה עסקאות לרכישת סמים. ההחלטה הולידה פעילות נגד מאסיבית ברשת, שהחלק המרכזי בה היה עצומה נגד סגירת המועדון שיזמה חברת הכנסת תמר זנדברג (מרצ) עליה חתמו עד מעל 7,000 אנשים. למאבק הצטרפו גם חברי הכנסת ניצן הורוביץ (מרצ) ודב חנין (חדש) ששלחו מכתבי מחאה למפכ"ל המשטרה רב ניצב יוחנן דנינו.

השתתפו בהכנת הכתבה: דוד אברהם ואלכס פולונסקי

מה דעתכם על הניסיון לסגור את הבלוק? דברו על זה בפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • הבלוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully