וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד ניצחון זמני: הבלוק יישאר פתוח

בית משפט השלום בתל אביב פסק כי המועדון יישאר פתוח עד לקבלת החלטות בעניינו, בניגוד לדרישת המשטרה לסגור אותו באופן מיידי. "היום בערב אני הולך לרקוד", אמר ירון טראקס

חדשות טובות, בערך, לבליינים בתל אביב: מועדון הבלוק יישאר פתוח לעת עתה, כך פסק היום (חמישי) גיא היימן, שופט בית משפט השלום בתל אביב, בדיון שנערך בעניינו של המועדון. הדיון נערך בעקבות דרישת המשטרה להוציא כנגד הבלוק צו סגירה לצמיתות, בעקבות טענתם כי במועדון בוצעו עסקאות סמים - הדיון עצמו עסק בדרישת המשטרה להשאיר את המועדון סגור עד לסיום ההליך המשפטי.

לפי פסיקת בית המשפט, החלטה בעניין סגירת המועדון כל עוד מתקיים ההליך הפלילי תתקבל בימים הקרובים ותישלח לשני הצדדים המעורבים - ועד אז המועדון יישאר פתוח. עו"ד מיכאל ספרד ועו"ד אסף וייצן שייצגו את המועדון טענו כי סגירתו עד להחלטה הסופית בעניין משמעותה קריסה כלכלית של העסק, ולכן יש להשאירו פתוח במשך תקופת הדיונים המשפטיים בעניין - טיעון שכרגע, כאמור, התקבל על ידי בית המשפט.

נוסף לכך, בהחלטת בית המשפט נקבע כי על אנשי הבלוק להגיש בתוך 30 יום תצהיר המפרט מדוע, לטענתם, אין מקום להתמודד עם כתב האישום, שהוגש על עבירות שבוצעו לכאורה בזמן שהמועדון פעל באישור ובהסכם המשטרה - "הגנה מן הצדק" בעגה המקצועית. להגנה תינתן למעשה הזכות להבהיר מדוע לא ניתן להאשים אותה בעבירה פלילית. כאשר יוגש התצהיר המשיב על טענות המשטרה במלואן, לתביעה ולנציגה עו"ד ניר בלומנפלד יינתנו 30 יום נוספים בכדי להשיב על טענות ההגנה. כאמור, עד להחלטה הסופית, המועדון ימשיך לפעול.

במהלך הדיון הזכיר צוות ההגנה את ניסיונות הבלוק לתקשר עם המשטרה וחוסר שיתוף הפעולה בו נתקלו. כאשר נשאל בלומנפלד על ידי השופט מה יספק את התביעה כפיתרון לכתב האישום שהגישה נגד המועדון, השיב זה כי "אם המקום יחליף בעלים זה יספק אותנו. הבעיה היא לא בקירות אלא במי שמפעיל את המועדון". בהמשך טען כי בעלי הבלוק העלימו עין מעסקאות סמים שהתרחשו בשטח העסק שלהם וכי הבלוק מהווה "סכנה מוחשית ומיידית לשלום הציבור", זאת לאחר שהודה כי אין בידיו ראיות מספקות שיוכיחו את מעורבות בעלי המקום בעסקאות מסוג זה. "אין לנו ראיות להעמיד אותם עצמם לדין, אלא רק על העסק, ולכן אנו רוצים לסגור אותו".

בתגובה לדברים טען ספרד כי יש להבדיל בין ראיות לבין תדמיות ושמועות. לדבריו, המשטרה "לא היתה מוכנה לבוא איתנו בדברים בכדי לבחון חלופה אחרת (מלבד סגירת המועדון, נ"ה). זה נובע מהתדמית שיש להם כלפי הנאשמים ולא מתוך ראיות שיכולות לשמש בבית המשפט". בהמשך ציין כי אין ראיות לכך שבעלי המקום היו מודעים לכך שנעשו עסקאות סמים במועדון וכי הם הציעו לעשות כל דבר סביר שתדרוש המשטרה בכדי למזער את הסיכון שמקרים דומים יקרו בעתיד. ירון טראקס, הבעלים של המועדון, ציין כי במשך חודש וחצי המשטרה לא עונה לבקשתו לעבוד עימו בשיתוף פעולה.

"הצענו למשטרה לרשת את המועדון במצלמות אבטחה בכל מקום שהחוק מתיר", אמר ספרד. "באשר למצלמות בשירותים, שזו נקודה בעייתית לפי החוק, אנו מציעים מאבטחים שיוצבו ובמקרה של חשד יעשו את מה שמשטרת ישראל תנחה אותם לעשות. נהיה מוכנים לשמוע כל רעיון אחר שהמשטרה תעלה בכדי להקטין את הסיכון".

עורך דין מיכאל ספרד , ספטמבר 2012. דרור עינב
רוצה לבוא בדברים עם המשטרה. עו"ד מיכאל ספרד/דרור עינב

נוסף לכך טען ספרד כי מי שייפגע במידה והבלוק יקרוס כלכלית הם בעלי המועדון, כמאה אנשים שעובדים בו, ולבסוף אלפי האנשים שמגיעים למועדון בכדי "לצרוך תרבות. לא סמים. נוצרה קהילה של אלפי אנשים שמגיעים לשם לצרוך תרבות. אני מבקש ואף מתחנן שהמועדון ימשיך לפעול בתקופת המשפט ואני מתחייב לכך שאפעיל את כל כובד משקלי לכך שנבוא בדברים עם המשטרה".

"היום בערב אני הולך לרקוד בעיקר", אמר טראקס לאחר הדיון. "כל עוד אנחנו רשאים להמשיך לעבוד, זה מה שחשוב, וברגע שתתקבל עוד החלטה אני מקווה שהיא תהיה החלטה טובה. לגבי ההמשך, אני מאוד מקווה שזה לא יהיה מאבק סיזיפי כי אנחנו רוצים לעבוד בשיתוף פעולה עם המשטרה".

מועדון הבלוק נסגר על ידי המשטרה בחג פורים האחרון. ב-21 במרץ נודע כי הבלוק יישאר פתוח עד ה-4 באפריל על פי החלטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, אולם מועדון החתול והכלב, שנסגר גם הוא בפורים, יישאר סגור עד לדיון בעניינו ב-21 באפריל. עבור שני המועדונים הגישה המשטרה דרישה להוצאת צו סגירה לצמיתות, לאחר מבצע הפעלת סוכן סמוי במועדונים בעיר, במהלכו בוצעו לכאורה עסקאות לרכישת סמים. ההחלטה הולידה פעילות נגד מאסיבית ברשת, שהחלק המרכזי בה היה עצומה נגד סגירת המועדון שיזמה חברת הכנסת תמר זנדברג (מרצ) עליה חתמו עד מעל 7,000 אנשים, וכן תמיכה פומבית מצד חברי הכנסת דב חנין (חד"ש) וניצן הורוביץ (מרצ).

הערב תיערך במועדון מסיבה בראשותו של הדי.ג'יי הניו יורקי הענק דיוויד מוראלס, שקיומה עמד בסימן שאלה עד להחלטת בית המשפט. המסיבה מתקיימת במסגרת ליין הרזידנטס החדש של המועדון.

מה דעתכם על ההחלטה? דברו על זה בפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • הבלוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully