וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: "איירון מן 3" כבש את הצמרת

5.5.2013 / 11:14

הסרט השלישי בסדרה פותח רשמית את עונת הקיץ, ועם ההכנסות של סוף השבוע הראשון, נראה שהוא יעמוד בפסגה גם בעוד שלושה חודשים

יח"צ - חד פעמי

החורף חלף. ברוכים הבאים לעונה החמה של הקופות. "איירון מן 3" פתח את עונת הקיץ בפיצוץ שמזכיר פעולה המיוחסת לחיל האוויר הישראלי בסוריה, וגימד את כל ההתרחשויות הקופתיות של 2013 עד כה.

לפני שנה, "הנוקמים" הדהים את התעשייה כשהשיג את הפתיחה הגדולה ביותר אי פעם: 207 מיליון דולר בסוף שבוע אחד בארצות הברית בלבד. הסרט הגיע בסופו של דבר להכנסות של מיליארד וחצי דולר ברחבי העולם, אחד הסרטים המצליחים ביותר אי פעם. "איירון מן 3" הוא לא רק המשך לסרטי "איירון מן" המצליחים בפני עצמם, אלא גם, באופן מעשי, המשך ישיר ל"הנוקמים" והוא הרוויח את תשומת ליבם של כל המיליונים הרבים שצפו בסרט המולטי-גיבורי-על ההוא. כמובן, טוני סטארק לבדו לא יכול להגיע לסכומים אסטרונומיים כמו שעשה ביחד עם כל חבריו לקבוצה – אבל הוא הגיע לא רחוק מזה.

"איירון מן 3": סרט גיבורי על שאסור לפספס

ביום הראשון להקרנתו בארצות הברית "איירון מן 3" הכניס 68 מיליון דולר. בשלושת ימי סוף השבוע הוא צפוי להגיע לסכום של בין 165 ו-170 מיליון דולר. התוצאה הזאת עשויה להעניק לו את תואר הפתיחה השנייה בטיבה אי פעם, אחרי "הנוקמים" ותוך הדחת "הארי פוטר ואוצרות המוות, חלק 2" למקום השלישי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
משאיר את כולם לאכול אבק/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד דרך להבנת הפרופורציה של "איירון מן 3" לעומת כל מה שבא לפניו: אחרי שלושה ימים בבתי ‏הקולנוע בלבד, הסרט מדורג במקום השני ברשימת הסרטים המצליחים ביותר של 2013 עד כה. ‏‏"הקרודים" הצליח, לאורך שבעה שבועות ארוכים, לגייס כ-168 מיליון דולר; "איירון מן" השאיר אותו באבק בתוך שלושה ימים, ועד השבוע הבא הוא כבר יעבור את "ארץ אוז" (הכנסות כוללות של 227 מיליון דולר עד כה) ויהפוך באופן רשמי לסרט המצליח ביותר של 2013 עד להודעה חדשה.

הדמויות שאתם חייבים להכיר לפני צפייה ב"איירון מן 3"

ההכנסות בצפון אמריקה הן רק חלק מהתמונה הכוללת; הסרט יצא במדינות רבות בעולם עוד בשבוע שעבר, והכניס כמעט בכל מקום סכומים שמגמדים את שני הסרטים הראשונים בסדרה. סיכום ההכנסות בכל העולם עד היום: 650 מיליון דולר. המיליארד, בלי ספק, בדרך, ומשפחת מארוול חותמת את מעמדה כפרנצ'ייז הקולנועי הטיטאני בעולם.

מה הלאה? סרטים מעטים מאוד הקיץ הזה יכולים אפילו לחלום על התמודדות עם "איירון מן". ייתכן מאוד שהוא לא רק פתח את עונת הקיץ אלא גם נעל אותה, ויסיים אותה במקום הראשון. מי יודע, אולי "איש הפלדה" או "בית ספר למפלצות" יוכלו להציב לו תחרות; החודשים הקרובים יגידו. בשבוע הבא, על כל פנים, טוני סטארק ימשיך לשלוט לבדו בקופות, כשהמתחרים היחידים שלו הם סרט חדש של טיילר פרי ו"גטסבי הגדול" של באז לורמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully