וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: "סטארטרק" בפסגה

19.5.2013 / 13:47

העיבוד של ג'יי. ג'יי אברהמס כבש את המקום הראשון, אבל עם פחות הכנסות מהצפוי, בעוד ש"איירון מן 3" ו"גטסבי הגדול" ממשיכים לדפוק קופה

מה קרה ל"סטארטרק"? הסרט הגדול של סוף השבוע הנוכחי הוא סיפור תמוה: הוא מצליח – אבל בו זמנית גם מאכזב במידה מפתיעה. הריבוט לסדרת "מסע בין כוכבים" בבימוי ג'יי. ג'יי. אברהמס יצא לאקרנים לפני ארבע שנים, והיה הצלחה בכל מובן אפשרי כמעט: הסרט פתח עם 75 מיליון דולר, בדרך להכנסות כוללות של 258 מיליון דולר בארצות הברית בלבד. הוא קיבל ביקורות אוהדות ותגובות נלהבות ברובן, ובכלל – הצליח להחזיר לחיים את הפרנצ'ייז שלפני כן נחשב לגוסס.

בפני סרט ההמשך, שיצא השבוע, עמדה לכאורה משימה קלה יותר – להמשיך סדרה שהיא כבר להיט. הכלל המקובל אומר שכשהסרט הקודם בסדרה היה אהוד, משמעות הדבר היא פתיחה גדולה יותר לסרט החדש. היו שחזו ל"האויב בתוכנו – סטארטרק" (שמו הרשמי בעברית של הסרט החדש. אין שום קשר לסדרת "האויב שבפנים") פתיחה של מעל 100 מיליון דולר. במקום זה, הוא איכזב: ביום שישי הסרט הכניס 22 מיליון דולר, מה שמביא את הכנסותיו הצפויות לאורך סוף השבוע לכ-62 מיליון דולר, פחות או יותר (מספרים מדויקים עוד לא התפרסמו). זה אמנם הרבה כסף, אבל זהו סכום נמוך משמעותית מהפתיחה של הסרט הקודם בסדרה; זאת על אף שגם הסרט החדש מקבל ביקורות טובות ברובן.

מה קרה - למה המעריצים פתאום נטשו? אין הסבר ברור לתופעה. צריך לחכות ולראות עד כמה הסרט יתאושש – או שלא – בשבועות הבאים. על כל פנים, הכנסות סבירות והצלחה גדולה מחוץ לארצות הברית משמעותן שאין כנראה סיבה לחשוש לשלומו של סרט נוסף שעוד יגיע בסדרה – או ל"מלחמת הכוכבים: פרק 7", שגם אותו אברהמס אמור לביים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ממשיך להכניס. "איירון מן 3"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בינתיים, הלהיט הבלתי מעורער של הקיץ לא מוטרד מזוטות כמו ספוק או קירק: "איירון מן 3" הוסיף למאזנו עוד כ-35 מיליון דולר, והספיק כבר לזנק מעל קו ה-300 מיליון דולר בהכנסות כוללות בארצות הברית. בעולם כולו, הכנסותיו כבר עברו את המיליארד. "גטסבי הגדול", ההצלחה המפתיעה של השבוע שעבר, הכניס כ-24 מיליון דולר ונמצא בדרך הבטוחה להגיע ל-100 מיליון בהכנסות כוללות. זה אולי לא "איירון מן", אבל זה לא רע בכלל בשביל עיבוד לקלאסיקה ספרותית.

"גטסבי הגדול": ליאונרדו דיקפריו בעוד עיבוד כושל לקלאסיקה. ביקורת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
במצב טוב. "גטסבי הגדול"/מערכת וואלה!, צילום מסך

השבוע הבא עומד להיות עמוס במיוחד, עם פרקים חדשים בשתי סדרות סרטים ענקיות שיצאו במקביל: "הנגאובר 3" – ההמשך ל"בדרך לחתונה עוצרים בוגאס", ו"מהיר ועצבני 6". ואם זה לא מספיק, מצטרף אליהם גם סרט האנימציה "הממלכה הסודית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully