וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: הראיון האחרון של יורם קניוק

8.6.2013 / 22:47

לפני כשבועיים ראיין גל אוחובסקי את הסופר בביתו במסגרת תכנית "הזירה", שם הוא דיבר על המוות המתקרב, ההערכה שהגיעה בגיל מאוחר ועל הבלוג שכתב בימיו האחרונים

צילום מסך

לפני כשבועיים, לאחר שכבר סבל מהדרדרות ניכרת במצבו הבריאותי, התראיין הסופר יורם קניוק לתכנית "הזירה" של גל אוחובסקי בערוץ הראשון. הראיון עם קניוק, שהלך הערב (שבת) לעולמו, התקיים בדירתו שבתל אביב, וכהרגלו, הסופר פתוח לגבי כל הנושאים שעלו בשיחה - המוות המתקרב, תרומת גופתו למדע, חוסר ההערכה מהממסד ואף הבלוג האישי בו כתב בימין האחרונים.

מיוחד: הטקסט האחרון של יורם קניוק
הסופר יורם קניוק הלך לעולמו
רוני סומק: "קניוק לא האמין שיגיע לגיל 50"
מהפכן אמנותי, מהפכן כאדם: פרידה מיורם קניוק

"אני הולך למות, לא יעזור לי שום דבר. זה מתקרב - מחר, עוד חודש, חודשיים, ואני מתעניין בלא להיות שלי", אמר קניוק בן ה-83 בתחילת הראיון. המוות לא מפחיד אותי. מתתי מוות קליני לפני שבע שנים. אני זקן ואני חי עם איזה סרטן שאין לו מרפא, וזו תחושה נורא מעניינת להיסחף לזה".

כשנשאל האם הבלוג שכתב בחודשים האחרונים הינו חלק מהיצירה שלו והאם היה רוצה שבעתיד יהפוך למוקד הנצחה, ענה ש"זה לא מעניין אותי, זה כאילו אתה כותב ואתה לא יודע למי. אתה כותב חופשי, אין לך עורכים, אין מצוות עליך. אני לא יודע אם אני עושה פה הנצחה, אני כותב על כל מיני דברים, אבל כתבתי מספיק בעיתונים ומאסתי בזה. היום העיתונות זה שכשל אחד רוצה להגיד משהו חשוב, אני לא רוצה להגיד משהו חשוב".

"הזירה" משודרת בערוץ הראשון, ימי חמישי בשעה 21:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully