וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'יימס גנדולפיני: הרגעים הגדולים

20.6.2013 / 9:03

מהסצינות הבלתי נשכחות ב”סופרנוס”, דרך הזכיות המרגשות באמי ועד לביקור ב”סטודיו למשחק”: עם הקטעים הבלתי נשכחים הללו נרצה לזכור את ג’יימס גנדולפיני, שהלך הלילה לעולמו

האסוציאציה הראשונה שעולה במוחו של כל בן תרבות כשהוא שומע את שמו של ג'יימס גנדולפיני, שהלך הלילה לעולמו, היא כמובן טוני סופרנו, התפקיד שקנה לו תהילת עולם מוצדקת וחשף את הכישרון העצום שלו בפני העולם. אבל הקריירה של גנדולפיני התחילה הרבה לפני "הסופרנוס", נמשכה אחריה וכללה עוד הרבה רגעים יפים של האיש, כשחקן וכאדם. מהסצינות המופתיות בסדרה האלמותית ועד לרגעים מעט פחות איקוניים – ככה נרצה לזכור את אחד מגדולי שחקני הטלוויזיה אי פעם.

הוליווד מתאבלת על ג'יימס גנדולפיני: "הוא היה גאון"
ג'יימס גנדולפיני: לא רק טוני סופרנו
הסוד הוא במבט: פרידה מגנדולפיני

תחילת הדרך: "רומן על אמת"

לגנדולפיני הצעיר-למדי לא היה תפקיד ענק ב"רומן על אמת", סרטו של טוני סקוט בכיכובו של בראד פיט ועל פי תסריט של קוונטין טרנטינו, אבל הוא זכה לרסק את הפרצוף של פטרישיה ארקט באחת הסצינות האלימות בסרט, להציג לעולם גרסה ראשונית של דמות המאפיונר האיטלקי שלו, וגם להציג לעולם את הכימיה שלו עם פיט, שעוד תחזור להוכיח את עצמה.

"הסופרנוס"

קצרה היריעה מלסכם כאן את כל הרגעים הגדולים של גנדולפיני בסדרה שהפכה אותו למי שהוא – אחרי הכל, מדובר באדם שחיסל את חבריו הקרובים ביותר וכמעט נרצח על ידי שני קרובי משפחה מדרגה ראשונה, במקרים שונים – לכן ניפרד ממנו בשתי סצינות סמליות, האחת היא זו שחשפה את המורכבות של דמותו בפרק הראשון של הסדרה, והשנייה היא הרגע החידתי שסיים אותה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

גנדולפיני זוכה בפרסים

התהילה ש"הסופרנוס" הביאה עמה התגלמה בזכיות רבות בפרסים, כולל האמי וגלובוס הזהב היוקרתיים. כשגנדולפיני עלה לקבל את הכבוד המגיע לו גילינו אדם חם וצנוע, שלא לוקח את העסק יותר מדי ברצינות.

התפקידים הקולנועיים הגדולים

כמו כל שחקן שעולה לגדולה בטלוויזיה, גנדולפיני קיבל פתאום הזדמנויות מרשימות יותר להציג את הכשרון שלו בקולנוע – על אף שכמו רבים מגיבורי המסך הקטן, הוא לא הפך פתאום לסופרסטאר של שוברי קופות. הפריחה הקולנועית המאוחרת של גנדולפיני הביאה לו כמה תפקידים יפים במיוחד, שהחזירו אותו לעיתים לתפקיד הפושע, אבל בדרך כלל עם טוויסט קטן שהרחיק אותו מטוני האגדי: חוסר תפקוד ב"הורג אותם ברכות", נטייה מינית מפתיעה ב"המקסיקני". היתה לו גם הזדמנות לככב במעין מחזמר ("רומנטיקה וסיגריות" הביזארי) וכמובן להתחבא מאחורי בובה מפלצתית מקסימה ב"ארץ יצורי הפרא". בנוסף בכמה מהסרטים הכימיה המופלאה שלו עם בראד פיט חזרה לשחק תפקיד – זה היה צימוד קולנועי די מרשים שחבל שלא ראינו ממנו אפילו יותר. הנה כמה מהרגעים הגדולים של גנדולפיני בקולנוע.

רגע המוות ב"המקסיקני"

כוכב מיוזיקל ב"רומנטיקה וסיגריות"

מפלרטט בדרכו ב"האיש שלא היה שם"

בתפקיד המקסים ב"ארץ יצורי הפרא"

כמאפיונר ששיאו מאחוריו ב"הורג אותם ברכות"

גנדולפיני ב"סטודיו למשחק"

והנה עוד דבר שקורה לשחקן שמזנק מאלמוניות לתהילה: הוא קופץ לביקור ב"סטודיו למשחק". כמו רבים לפניו ואחריו, גנדולפיני התיישב על הכסא מול ג'יימס ליפטון כדי לחלוק קצת מהידע והניסיון שלו עם סטודנטים צעירים, והתגלה שוב כאיש ענו עם חוש הומור בריא. ככה, עם כישרון ענק ואגו קטן, נרצה לזכור אותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully