וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בית לחם" הוא הזוכה הגדול של פסטיבל חיפה

26.9.2013 / 20:12

יצירת הביכורים של יובל אדלר זכתה בפרס הסרט הטוב ביותר, זאת לצד פרס השחקן שהוענק לצחי הלוי במסגרת פסטיבל הסרטים הבינלאומי שמתקיים זו השנה ה-29

יח"צ - חד פעמי

"בית לחם", סרטו של יובל הנדלר, הוא הזוכה הגדול בפסטיבל הסרטים הבינלאומי בחיפה שמתקיים זו השנה ה-29 ויינעל ביום שבת הקרוב. הסרט זכה בפרס קרן תרבות חיפה לסרט העלילתי, וכן בפרס השחקן שהוענק לצחי הלוי על תפקידו. בנימוקי חבר השופטים נכתב ש"הסרט לפת אותנו מהסצנה הראשונה ולא הניח לנו גם לאחר סיומו. הסרט אמיץ, מטלטל, עצמתי מרגש ומציב בפני הצופה דילמות של נאמנויות חצויות. למרות שזה סרט ביכורים, מפגין הבמאי שליטה מוחלטת במדיום הקולנועי ויוצר סרט סוחף ומרתק. חשוב לציין כי הסרט, מעבר להיותו קולנוע נפלא, הוא גם ובעיקר רלוונטי לחיינו כאן, במקום הזה".

”הסרט לא פרו ישראלי, ולא פרו פלסטיני”: ראיון עם הית'אם עומארי, הכוכב המפתיע של ”בית לחם”

פרס בולט נוסף בו זכה "בית לחם" במסגרת הפסטיבל, הוא פרס השחקן שהוענק לצחי הלוי, המגלם רכז שב"כ בשם רזי, הפועל בנפת בית לחם. ביום שבת יתמודד "בית לחם" גם בטקס פרסי אופיר של האקדמיה הישראלית לקולנוע - זכייה בקטגוריית הסרט הטוב ביותר תוביל את יצירתו של אדלר להתמודדות על מקום בקטגוריית הסרט הזר הטוב ביותר בטקס האוסקר.

פרסי אופיר 2013: האקדמיה חייבת לצאת מהסרט שלה

"אנה ערביה", סרטו של עמוס גיתאי, זכה גם הוא בשני פרסים - פרס התסריט ופרס הצילום. פרס השחקנית הוענק להילה וידור על משחקה בסרט "לוויה בצהריים" של אדם סנדרסון. בפרס הסרט התיעודי זכתה "יעל ראובני על "היה שלום פטר שווארץ", כשציון לשבח הוענק לאיתמר חן על סרטו "משמרת לילה".

נוסף על אלה, בפרס הסרט הקצר זכתה לאה טוניק על סרטה "בכורה"; פרס סרט האנימצה הוענק ללונה מטר על "ליילה", והפרס על הישג אמנותי בקולנוע הישראלי הוענק ליוסף פיצ'חדזה על סרטו "סוכריות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully