וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אכזבה בישראל: "בית לחם" לא יתמודד באוסקר

20.12.2013 / 21:04

הסרט הישראלי "בית לחם" לא יתמודד על פרס האוסקר לסרט הזר. הסרט הפלסטיני שעוסק באותו נושא אך מזווית אחרת - בפנים. מי עוד ברשימה המקוצרת?

אכזבה ליוצרי הסרט "בית לחם" לאחר שהאקדמיה האמריקאית לקולנוע הודיעה הערב (שישי) כי הסרט הישראלי המציג מערכת יחסים סבוכה בין איש שב"כ למשתף פעולה פלסטיני - לא יכלל ברשימת המועמדים לפרס הסרט הזר.

אבנר שביט כבר ניחש: סיכויי "בית לחם" נמוכים, של "עומר" גבוהים

אל הרשימה הלא סופית של 9 המועמדים (מהם יוותרו בטקס רק 5) נכלל סרטו של הבמאי הפלסטיני האני אבו אסעד - "עומר", שיצר בזמנו את הסרט "גן עדן עכשיו" ולצידו נכללים גם הסרטים "An episode in the life of an iron picker" מבוסניה, "חיים כפולים" מגרמניה, הדרמה זוכרת הפרסים מבלגיה "The Broken Circle Breakdown", "התמונה החסרה" מקמבודיה, "יפה לנצח" מאיטליה, הדרמה הדנית עטורת השבחים "הניצוד", העוסקת בהאשמת שווא על הטרדה מינית, "The grandmaster" מהונג קונג ו-"המחברת הגדולה" מהונגריה.

חצי נחמה: גם האיראנים בחוץ

לא רק ישראל מאוכזבת, אלא גם מדינות נוספות שנראה היה כי מקומן על השטיח האדום כבר מובטח. איראן למשל, עם הבמאי אסגאר פרהודי, שהגיש למדינתו את האוסקר הראשון בתולדותיה עם הסרט "פרידה" משנת 2011 והדיח את "הערת שוליים" שלנו מהפרס, לא נכלל גם הוא ברשימת התשעה עם סרטו "The past", למרות שרבים הימרו עליו כזוכה הגדול בפרס עצמו.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

אכזבה גם ל"ואג'דה", הסרט הראשון שערב הסעודית שולחת לאוסקר ורבים ראו בו מועמד מבטיח, גם בגלל הראשוניות שהאמריקאים תמיד שמחים לעודד, גם בגלל איכותו המשובחת והתגובות המעולות שקיבל וגם בשל עיסוקו בסוגיה הלוהטת של שחרור האשה בחברה המוסלמית.

מועמד נוסף שתלו בו תקוות גדולות הוא "גלוריה" הצ'יליאני, שהפך ללהיט גדול בכמה מדינות, כולל ישראל וקטף את פרס השחקנית הטובה ביותר בפסטיבל ברלין. גם הוא, כאמור, נותר בחוץ.

"עומר", סרטו של הפלסטיני האני אבו אסעד ("גן עדן עכשיו") שנכנס לרשימה, הוא כמעט תמונת ראי ל"בית לחם" הישראלי שלא יתמודד. הסרט מספר את סיפורו של צעיר תושב הגדה המערבית, המוצא עצמו קרוע בין המחויבות שלו למאבקו הלאומי, נאמנותו לחברי ילדותו ואהבתו ליקירתו. מצבו נעשה מורכב יותר לאחר שסוכן שב"כ פונה אליו בהצעה להפוך לסוכן כפול, מה שמעורר שאלות מוסריות שונות ביחס לסכסוך הישראלי-פלסטיני.

למרות שהסרט עצמו מותח ביקורת חריפה על צה"ל והשב"כ, הבמאי אבו אסעד דאג להמנע עד כה מהצהרות פוליטיות קיצוניות ושמר על נימה קורקטית לאורך פסטיבל קאן שם הוצג. הסרט מומן על ידי הרשות הפלסטינית ומככב בו אדם בכרי, בנו של השחקן ויוצר הקולנוע מוחמד בכרי ("ג'נין ג'נין").

ההכרזה על הרשימה הסופית, הכוללת חמישה סרטים כאמור, תארך ב-16 בינואר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully