וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: אפס ביחסי אנוש, אלפי דולרים בקופות

8.12.2014 / 9:55

השבוע השומם של השנה בבתי הקולנוע מאפשר לנו הזדמנות לבחון את השקת "אפס ביחסי אנוש" מעבר לים. אז כמה הרוויח סרטה של טליה לביא? דורון פישלר סופר מזומנים

יח"צ - חד פעמי

בלוח השנה האמריקאי יש חור. בין חג ההודיה שבסוף נובמבר לבין הכריסמס שבאמצע דצמבר יש סוף שבוע אחד שומם, שבו באופן מסורתי שום דבר לא קורה. נדיר מאוד למצוא סרטים חדשים משמעותיים בסוף השבוע הראשון של דצמבר, והשנה לא היתה יוצאת דופן מהבחינה הזאת: העשירייה הגדולה השבוע היא שעמום מוחלט, שידור חוזר כמעט מוחלט של השבוע שעבר, כשהסרט החדש ה"גדול" ביותר נמצא במקום התשיעי. ובכל זאת, יש כמה נקודות עניין, בעיקר עבורנו – רק שהן נמצאות נמוך יחסית בטבלה.

בהיעדר תחרות כלשהי, מובן מאליו ש"משחקי הרעב: עורבני חקיין, חלק ראשון" ישמור על המקום הראשון, זה השבוע השלישי ברציפות. גם צניחה חדה (של 62%) בהכנסותיו מאז השבוע שעבר לא תשנה את זה. "משחקי הרעב" השלישי הכניס 21.6 מיליון דולר בסוף השבוע, ובהכנסותיו הכוללות הוא הגיע ל-257 מיליון דולר, מה שממקם אותו במקום הרביעי בטבלת הסרטים המצליחים של השנה בארצות הברית, ובמרחק של יום בודד מעליה למקום השני, מעל "סרט לגו" ו"קפטן אמריקה: חייל החורף". עם זאת, לא בטוח שהוא יצליח לעקוף את "שומרי הגלקסיה" ולעלות למקום הראשון.

"הפינגווינים ממדגסקר" נשארו במקום השני, עם כ-11 מיליון דולר; "איך להיפטר מהבוס 2" (מקום שלישי), "6 גיבורים" (רביעי) ו"בין כוכבים" (חמישי) התחלפו קצת ביניהם, אבל כולם הרוויחו סכומים דומים ולא מרגשים של כ-8 מיליון דולר.

אפס ביחסי אנוש. חנה בירן,
ריספקט גדול/חנה בירן

סרט חדש אחד ויחיד נכנס לעשירייה המובילה השבוע, אבל זה לא בדיוק כבוד גדול. סרט האימה "הפירמידה" נשחט על ידי הביקורות ודי נזנח גם על ידי הקהל. 1.3 מיליון דולר הביאו אותו אל המקום התשיעי השבוע; בכל שבוע חלש פחות – כלומר, כמעט כל שבוע אחר בשנה – זה לא היה מספיק אפילו לזה. "הפירמידה" הוא עוד סרט פאונד-פוטג' שמתרחש במסדרונות מתחת לפני האדמה, ובכך הוא מזכיר את "עמוק למעלה" – שגם הוא לא היה להיט ביקורתי או כלכלי, ובכל זאת נראה בהשוואה כמו הצלחה.

חדשות מקומיות מגיעות מתחתית הטבלה: "אפס ביחסי אנוש" יצא השבוע באופן רשמי להפצה בארצות הברית – אם כי למעשה הוא מוקרן באופן לא סדיר ובפסטיבלים כבר זמן רב. עלי פי נתוני boxofficemojo, הסרט הוקרן השבוע על מסך אחד בלבד, בו השיג הכנסות יפות של כ-10,000 דולר (לשם השוואה: "משחקי הרעב" שבמקום הראשון הכניס בממוצע כ-5,000 דולר לכל אולם). מרגשות יותר התגובות שלהן הסרט זוכה: מלבד ביקורות מצוינות, הסרט גם מופיע כבר בכמה רשימות נכבדות של סיכומי שנה. המגזין "Indiewire" מציין את הסרט כאחד מ"סרטי האינדי שאתם חייבים לראות החודש " וגם מציין את הופעתה של נלי תגר כאחת ההופעות הטובות ביותר של שחקנים לא מוכרים השנה; מארי-קלייר, ברשימת הבמאיות המבטיחות של השנה, כלל את טליה לביא הישראלית. בארץ, "אפס ביחסי אנוש" הוא הלהיט הגדול ביותר, ישראלי או הוליוודי, עם כ-550 אלף צופים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully