וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכר את היריבות באירוויזיון 2015: הגוש הסובייטי - חלק א'

הספירה לאחור לקראת אירוויזיון 2015 נמשכת ויניב דורנבוש עושה עבורכם סדר בכל המדינות שינסו למנוע מנדב גדג' להביא את הדוז פואה לארץ הקודש. והפעם: רוסיה, גאורגיה, בלרוס, מולדובה וארמניה

מולדובה: Eduard Romanyuta - "I want your love"

מולדובה הצטרפה לתחרות ב-2005 ומאז לא פספסה אף שנה. הרפובליקה שהיתה חלק מברית המועצות וחולמת על להיות רומנית פתחה חזק: מקום שישי עם הופעה שכולם זוכרים – סבתא זקנה שהולמת בתוף ענק. מאז, חוץ מפעם אחת בה סיימה במקום העשירי, מולדובה מסתפקת במקומות בינוניים ומטה בגמר. בשנה שעברה מולדובה סיימה במקום האחרון בחצי הגמר, וקיים סיכוי לא רע בכלל שזה יקרה להם גם השנה. הרבה גבות הורמו כשאדוארד רומניוטה זכה בקדם המולדובי ומיד נפוצו שמועות לכל עבר על שחיתות וזיוף תוצאות. בדירוג האישי שלי מולדובה מדורגת במקום ה-35 וזה לא רחוק ממה שהסוכנויות אומרות: מקום 16 ואחרון בחצי הגמר הראשון, מקום 37 מתוך כל 40 השירים.

הימור: אין שום סיכוי לגמר. שום סיכוי.

וזו גרסת ההופעה החיה:

גאורגיה: Nina Sublatti - "Warrior"

יותר מ-1,400 פזמונים התחרו עד כה ב-60 שנות אירוויזיון, כך שקשה לגוון בשמות השירים. השנה המצב חריג במיוחד, גאורגיה היא המדינה השנייה שבחרה את השם "Warrior" לשיר, בדיוק כמו מלטה. ההישגים של גאורגיה די בינוניים. השיא אליו הגיעה הוא פעמיים מקום תשיעי, השיר הטוב ביותר שלהם שנשלח ב-2009 נפסל כי היה משחק מילים נגד פוטין ("We Don't Wanna Put In"), ובשנה שעברה גאורגיה הגיעה למקום ה-15 והאחרון בחצי הגמר השני. בדירוג שלי גאורגיה במקום ה-26 וזה לא רחוק ממה שסוכנויות ההימורים אומרות: מקום 6 בסיכויי ההעפלה לגמר, אבל רק מקום 29 בסיכויי הזכייה.

הימור: תעלה לגמר ולא תגיע שם לשום הישג משמעותי.

sheen-shitof

וזה כחול לבן

המכשיר שמשנה את כל מה שידעתן על רענון ומיצוק עור הפנים

בשיתוף פרמייר

בלרוס: Uzari & Maimuna - "Time"

בלרוס היא אחת המדינות הגרועות בתחרות, כשמתוך 11 תחרויות בהן השתתפה, הצליחה להעפיל ארבע פעמים בלבד לגמר. הישג השיא שלה הוא מקום שישי ב-2007, ובשנתיים האחרונות היא סיימה במקום ה-16.

ומה השנה? הלהיט הגדול של האירוויזיונים – זמר ומישהי עם כינור. היה כבר, זכה כבר, נמאס כבר. בדירוג האישי שלי השיר הסתמי הזה במקום ה-27, בסוכנויות הידיעות המצב גבולי: בלרוס נמצאת במקום ה-9-10 בסיכויי ההעפלה לגמר, בסיכויי הזכייה היא מדורגת במקום ה-22.

הימור: ברית המועצות חיה וקיימת ותעלה את בלרוס לגמר, בו היא תסיים בתחתית הטבלה כי יש גבול כמה אפשר להיכנס מתחת לאלונקה עבור מישהו ששונאים.

וזו גרסת ההופעה החיה:

ארמניה: Genealogy - "Face The Shadow"

ארמניה היא אחת המדינות המצליחות באירוויזיון מאז שהצטרפה לתחרות בשנת 2006. מתוך שמונה תחרויות בהן השתתפה, ארמניה לא עלתה רק פעם אחת לגמר. שש פעמים הגיעו הארמנים לטופ 10, פעמיים מקום רביעי, כולל בשנה שעברה. ארמניה דואגת להכניס קצת פלפל לנושא הפוליטי בתחרות. אחרי שב-2009 הציגה ארמניה בגלויה (שהוסרה במשדר הגמר) אנדרטה בחבל המחלוקת בינה לבין אזרבייג'ן, נגורנו קרבאך, המדינה פרשה מהתחרות ב-2012 כיוון שזו התקיימה בבירת אזרבייג'ן.

השנה, במלאת 100 שנים לרצח העם הארמני, נבחרה בלדה שאמורה להיות מרגשת, תחת השם בעל המשמעות הכפולה: "Don't Deny", אל תכחישו, תוך ניצול העובדה שטורקיה לא משתתפת גם השנה. לאחר דין ודברים ומחלוקות, אילץ איגוד השידור האירופי את הטלוויזיה הארמנית לשנות את שם השיר וכך קיבלנו את "Face the Shadow". בעיניי מדובר בחבורת צעירים צווחניים שמגיע להם המקום ה-38, וגם זה רק כי אני טוב לב. בסוכנויות ההימורים המצב טוב יותר, ארמניה מדורגת במקום ה-8 בסיכויי העלייה לגמר ובמקום ה-15 בסיכויי הזכייה. חבל שמדינה שהרבתה לשלוח שירי פופ משובחים לתחרות, שולחת בלדה גרועה עם כאילו אמירה.

הימור: עולה לגמר, מקבלת בו דירוג בינוני-נמוך, שזה הרבה יותר טוב ממה שמגיע לה.

רוסיה: Polina Gagarina - "A Million Voices"

השנה רוסיה תשלח שיר בפעם ה-19 מאז ההשתתפות הראשונה ב-1994. דווקא אחת הבלדות היותר מוצלחות השנה תקבל הכי הרבה קריאות בוז מהקהל באולם. בישראל אנחנו תמיד מתלוננים על פוליטיזציה של התחרות, אבל מי שסובלים מכך לא פחות בשנתיים האחרונות הם נציגי רוסיה, שהקהל רואה בהם כאשמים בתקיפות באוקראינה ובהומופוביה. כך למשל, את ההקלטה למשדר המיוחד ל-60 שנות אירוויזיון שישודר ביום שבת הקרוב בערוץ הראשון היה צריך לעצור ולבקש מהקהל לכבד את דימה בילאן, ששר במופע את שירו הזוכה. עורכי המשדר הדביקו על קריאות הבוז שריקות עידוד, ואפשר רק לדמיין מה יקרה באירוויזיון בווינה, בשידור חי. בדירוג שלי רוסיה מדורגת במקום התשיעי המכובד מאוד, שזה די קרוב למה שסוכנויות ההימורים אומרות: מקום ראשון בסיכויי ההעפלה לגמר, מקום שביעי בסיכויי הזכייה.

הימור: עולה לגמר בקלות, מסיימת בטופ 10 בזכות 8, 10, 12 נקודות מכל הגוש הסובייטי וגם מישראל.

ואיפה ישראל?

לא ניפרד בלי עדכון על השיר הישראלי שלנו. סוכנויות הידיעות לא אופטימיות, הוא מדורג בתחתית הסיכויים להעפיל לגמר, אזור המקומות 9-12. בסיכויי הזכייה נדב גדג' מדורג במקום ה-24, עלייה של שלב מהשבוע שעבר. בכמות הצפיות בעמוד היוטיוב הרשמי של האירוויזיון מדורג גדג' במקום השני בחצי הגמר בו הוא משתתף, ובמקום ה-11 מכל 40 השירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully