וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכר את היריבות באירוויזיון 2015: גוש השכנות

23.3.2015 / 7:13

הספירה לאחור לקראת אירוויזיון 2015 נמשכת ויניב דורנבוש עושה עבורכם סדר בכל המדינות שינסו למנוע מנדב גדג' להביא את הדוז פואה לארץ הקודש. והפעם: מלטה, יוון וקפריסין

כמעט כל חובב אירוויזיון יספר לכם שהחודשיים הכי טובים בחייו הם מאמצע ינואר עד אמצע מרץ, התקופה שבה רוב המדינות בוחרות את שיריהן. מי דרך מופע קדם מושקע, סדרת סבבים מקדימים שמובילים לגמר הלאומי, קדם אישי של זמר, ועדה שבוחרת גם את הזמר וגם את השיר, או מנצח של ריאליטי כזה או אחר – כל מדינה והשיטה שלה, וגם אצלנו התנסינו כבר בכל השיטות.

כמעט כל חובב אירוויזיון יספר לכם שהחודשיים הכי נוראיים בחייו הם מאמצע מרץ עד אמצע מאי, תקופת היובש הזו שבין פרסום השיר האחרון ועד סרטון החזרות הראשון שמפרסם איגוד השידור האירופי, ה-EBU, מזירת אירוע המוזיקה הכל כך אהוב-שנוא.

איך החובבים ממלאים את החלל העמוק שנוצר בלבם? מי שיחפש ביוטיוב Eurovision 2015 my top 40, ימצא מאות סרטוני דירוגים של המעריצים. לכל מעריץ דירוג שונה לגמרי, וכמות ה"לא אהבתי" על כל סרטון עצומה. מי שחשב שוויכוחי ימין ושמאל בארץ הם קשים, לא נקלע מעולם לוויכוח בין חובב אירוויזיון שבטוח שהניצחון בכיס של שבדיה, מול אחר שמשוכנע שזו השנה של אסטוניה.

בשבועות הקרובים, גם אני אנסה למלא את החלל הזה כאן עם הצגת השירים, בניסיון להנגיש אותם גם עבור אלה שאינם מיטיבי לכת. המדורים יחולקו לפי אזורים, על כל שיר אגיד את דעתי, מה חושבים עליהם בפורומים וברשתות החברתיות בארץ ובעולם ומה מצבם בבורסות ההימורים. בכל שבוע נעדכן גם מי המוביל וכמובן איפה ישראל עומדת בדירוג המעודכן.

אז אחרי ההקדמה החד-פעמית והארוכה הזאת, בואו נתחיל עם האזור הראשון – השכונה. היום נכיר את המדינות ה"שכנות" שלנו – קפריסין, יוון, מלטה וכמובן – ישראל.

מלטה: Amber - "Warrior"

מלטה היתה המדינה השנייה שבחרה את השיר שלה, וזה קרה כבר בנובמבר 2014. קבוצת האיים מדורגת במקום ה-207 בעולם מבחינת גודל, וקצת יותר מ-400 אלף התושבים שלה, שאירחו בשנה שעברה את אירוויזיון הילדים לאחר ניצחון ראשון בתחרות, רוצים להביא גם את אירוויזיון המבוגרים למדינה הזעירה. כששמעתי את גרסת האולפן לפני ארבעה חודשים, אמרתי שאכן למלטה יש סיכוי. כשהגעתי לגרסת ההופעה החיה – זה נשמע כמו תאונת אירוויזיון קלאסית.

כששמעתי את הגרסה הסופית שנשלחת לאירוויזיון – נזכרתי במה שעשו ל"דינג דונג" של דנה אינטרנשיונל – לקחו שיר בסדר גמור, ניסו להוסיף לו נוסחה והפכו אותו למשהו מבולגן ומזעזע. וכך, מצמרת הדירוג שלי, הגרסה החדשה מוצאת עצמה במקום ה-15 שלי. אז האם אמבר תצליח להעלות את מלטה בפעם הרביעית ברציפות לגמר? לפי סוכנויות ההימורים, בחצי הגמר השני מלטה מדורגת במקום החמישי עד 16, כלומר הכל פתוח. בהימורים על סיכויי הזכייה מלטה מדורגת במקום ה-19 בלבד.

הימור: מגיעה לגמר כדי להתרסק בו.

ובגרסת ההופעה החיה:

קפריסין: John Karayiannis - "One Thing I Should Have Done"

בעשר השנים האחרונות קפריסין העפילה לגמר פעמיים בלבד ובשנה שעברה כלל לא השתתפה. השנה הלכו באי השסוע על סדרת סיבובים מקדימים שכללה שש תוכניות אודישנים, שתי תכוניות "יורוצ'אלנג'" וסיכום בערב גמר גדול ונוצץ, עד שנבחר אחד השירים המרדימים ביותר בעולם. אני מודה שרק בפעם הרביעית שניסיתי להאזין לו הצלחתי לשרוד עד הסוף, וגם זה רק כשנתתי את הלפטופ לחבר שיחזיק אותו וימנע ממני גישה אליו. הבעיה: הוא רצה לסגור אותו עוד לפניי. בדירוג האישי שלי השיר הזה מסתובב באזור המקום ה-32, בסוכנויות מצבו דווקא טוב יותר. כמו מלטה, גם קפריסין נמצאת בבלוק של מקומות 5-16 בחצי הגמר השני, ומבין כל 40 השירים הסוכנויות מדרגות אותו במקום ה-15 בסיכויי הזכייה.

הימור: לא מגיעה לגמר, לא זו הדרך לחזור אחרי שנת היעדרות.

יוון: Maria-Elena Kyriakou - "One Last Breath"

אחת המדינות הכושלות באירוויזיון הפכה פתאום לאחת המצליחות והיא אחת מחמש המדינות הבודדות שלא פספסה אף גמר מאז המצאת חצאי הגמר, מלבד כמובן חמש המדינות שמעפילות אוטומטית. בעשר השנים האחרונות יוון הגיעה לעשרת הגדולים שמונה פעמים, כולל זכייה ומקום שלישי.

בשנה שעברה השוותה יוון את השיא השלילי שלה – מקום 20 בלבד, והשנה מריה אלנה קיריאקו תנסה לתקן זאת עם בלדה. לזמרת יש קול גדול אך השיר עצמו די משעמם וצפוי להיבלע בין אלף הבלדות ממנו יסבול האירוויזיון השנה. בדירוג האישי שלי יוון מקרטעת במקום ה-14, דומה מאוד למקום ה-15 שמעניקות לה סוכנויות ההימורים.

הימור: תעלה לגמר ולראשונה מתחילת שנות ה-2000 תהיה שנה שנייה ברצף מחוץ לעשירייה המובילה.

ישראל: נדב גדג' - "Golden Boy"

"אז מה, ממדינה שהיתה אימפריה באירוויזיון הפכנו למדינה שתסתפק בלעלות לגמר?", שאל אותי באכזבה אחד הדיג'ייאים הטובים שיש היום בתל אביב, בתגובה לטור שלי על סיכויי ההצלחה של השיר שלנו. את כל מה שאני חושב אפשר לקרוא כאן.

בדירוג האישי שלי ישראל נמצאת במקום ה-11 וכמו קפריסין ומלטה, גם ישראל מדורגת באותו בלוק מדינות בחצי הגמר השני. מתוך כל 40 המדינות ישראל מדורגת במקום ה-27, וזה שיפור – כבר היינו במקום ה-32 בתחילת השבוע שעבר.

הימור: רוצה לומר שעולה לגמר ומסיימת במקום בינוני באמצע, אבל תחושת הבטן שבמקרה הזה כל הימור יהיה מדויק כמו מדגמי הבחירות.

עוד באותו נושא

האם לישראל יש סיכוי לזכות באירוויזיון?

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully