וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תורת המשחקים 09: עוף גוזל

8.6.2015 / 12:22

"ריקוד עם דרקונים", הפרק התשיעי של העונה, שילב את הרגע הכי מרשים והרגע הכי מחריד בסדרה בחמישים דקות עוצרות נשימה. וגם: הדמות ששום דבר כבר לא יצליח לגאול

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יש דרקון מאחוריי, או שאתה סתם שמח לראות אותי/מערכת וואלה!, צילום מסך

"תעוף"

שוב הוא כאן: אכזרי יותר מהמבטא של מנכ"ל אורנג' העולמית, מורט עצבים יותר מנאום של אורן חזן בקונגרס, מסוכן יותר מכריך עם נקניק לא כשר - קבלו את פרק 9. פתאום השמחה של השבועיים האחרונים מתחלפת באימה. לחכות חמש עונות כדי להפגיש בין טיריון לדאינריז, רק כדי להרוג את שניהם בפרק שלאחר מכן? נשמע כמו ההגדרה של ג'ורג' מרטין לפורנו. בכל זאת, זעקות השבר מ"החתונה האדומה" כבר לא עושות לו את זה כמו פעם. נכון שחלק האירועים שמתרחשים בפרקים האחרונים בכלל לא הופיעו בספרים, אבל מרטין כבר הצהיר שהסצנה הנוראית ביותר של הפרק הזה (עקדת שירין) אכן תהיה חלק מספרו הבא, ובכלל, כמה מופרך זה כבר יכול להיות שבסופו של דבר, כשהעשן יתפזר נישאר עם המלכה בריאן ופודריק העוזר הנאמן?

גבר מת מהלך

כבר כמעט ארבע עונות אנחנו מכירים את סטאניס באראתיאון. למדנו להכיר בכך שיש לו כריזמה של שער ברזל חלוד, משיכה בלתי מוסברת למשוגעים ושמחת חיים של נידון למוות בכסא חשמלי. ובכל זאת, משהו בגרמפיות הנצחית הזאת היה חינני, לעתים אפילו מעורר הזדהות. וכמו שהסבתות היו אומרות "אם הוא כל כך רוצה את הכיסא המחליד הזה עם החרבות שנתקעות בתוכעס, תנו לו. העיקר שיהיה שקט". ובכן, כל זה היה נכון לפני הפרק הנוכחי. הצבא שרכש סטאניס בעזרת הלוואה מפוקפקת מבנק הברזל נתקע באמצע הדרך, לא מספיק חזק לאחר השריפה שכילתה מרבית מהציוד והסוסים שלו, לא מספיק מצויד כדי לשוב לאחור ולהתארגן מחדש ב"טירת שחור". בפרק הקודם הוא הצהיר שיש רק שתי דרכים אפשריות: או שיכבוש את ווינטרפל או שימות בדרך לשם. טיפשי אבל הירואי. זה מה שרצינו לחשוב על סטאניס, עד שהתגלה כמה רחוק הוא מוכן ללכת כדי להשאיר לעצמו סיכוי.

בניגוד לאינספור סצנות אכזריות מיותרות בתולדות "משחקי הכס", והאל האדום יודע שהיו כאלה אינספור, הסצנה הנוראית הזאת (הקשה ביותר בתולדות הסדרה בלי שום ספק) דווקא כן הכרחית על מנת שנבין את גודל האובססיה של סטאניס עם עניין המלכות. הרי בסופו של דבר ב"משחקי הכס" כל ממזר רוצה להיות מלך, אבל רובם הגיעו לעמדה הזאת באמצעות שילוב של מזל ובני ברית. לסטאניס מעולם לא היה את הראשון וחברים לא היו לו מאז הפעוטון, כל מה שנותר לו הוא טריקי הוודו של מליסנדרה ומשפחתו המצומצמת. קרי אינגרם (שירין) משחקת את הסצנה קורעת הלב הזו כל כך טוב עד שקשה להאמין שהיא מגיעה מיד אחרי "תגיד לי מי אני; "את האישה הכי יפה בעולם". הלילה מעולם לא היה אפל ומלא זוועות כמו אחרי המעשה המחריד הזה של סטאניס, זה שהופך אותו כעת לנבל מהסוג שהיינו רוצים לראות מת בדרך אכזרית יותר מרמזי בולטון. אין אפשרות גאולה מהמהלך הזה, וכשהוא שומע את זעקותיה של בתו מהאש שמכלה אותה, נדמה שגם סטאניס מתחיל להבין את זה.

עוד באותו נושא

תורת המשחקים 08: פרשי האפוקליפסה

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא נשכח ולא נסלח/מערכת וואלה!, צילום מסך

ביקור בכיתה הטיפולית

אנחנו מתקרבים לסיום העונה והגיע הזמן לשאול כמה שאלות קשות על הנעשה בדורן. למשל, למה כל סצנה משם מרגישה כמו ספין אוף של "אנטונלה"? האם המבטא הנוראי הזה מגיע עם המשחק הגרוע, או שהאזור כולו נפל קורבן לוירוס קטלני המוכר למדע בשם ה"האנטוניוס בנדרוס"? אם נחשות החול אמורות להיות לוחמות על, למה זה מרגיש כאילו כל פעם שאנחנו פוגשים אותן זה כמו ביקור בכיתה הטיפולית אחרי שאיפת גז מזגנים קולקטיבית? למה כולם שם לובשים את אותו חלוק סאונה קריפי? ובעיקר: מי לעזאזל כותב את הסצנות האלה ולמה נתנו לו גישה למקלדת? ראינו את אילריה חול נתפסת אחרי קרב הגינה, כולם יודעים שהיא סיכנה את דורן במלחמה עקובה מדם רק לצרכי נקמתה הפרטית. אז איך יכול להיות שהיא ממשיכה לשבת בפרלמנט של דוראן, לגלגל עיניים בציניות, לשפוך יין ולירות עליו עלבונות כאילו היה הביץ' הפרטי שלה? ואיך זה הגיוני שסצנה אחת לאחר מכן היא כבר מתייפחת ומגירה נזלת על הטבעת המלכותית, מתוודה על כל פשעיה (עדיין מחכים להתנצלות על יכולת המשחק), הופכת לברידג'ט ג'ונס ומרצה לג'יימי על אהבה? יכול להיות שיהודה ברקן מסתתר מאחורה ונקרע מצחוק עם מושון?

אוי, תראו איך הזמן רץ. עברו כבר עשר דקות מסך רצופות בלי שראינו משהו מזעזע בלי שום הצדקה. מהר, תביאו את ספר הזוועות. רצח לא, אונס לא, עקירת עיניים לא… אה, הנה זה: פדופיליה! ווהו, כבר חשבנו שכיסינו את הכל. אריה ממשיכה במשימתה להתנקש באיש הרזה, אבל אז היא נתקלת בסר מרין טרנט שמגיע לנמל. טרנט הוא אחד השמות החוזרים בהתקפי האו סי די של אריה, לאחר שהיה אחד האחראים על מה שנראה כמו חיסולו של סיריו פורל, המורה שלה בעונה הראשונה. במקביל התעלל טרנט גם באחות הגדולה למשפחת סטארק. הוא הכה את סאנסה באכזריות בפקודתו של ג'ופרי ואף קרע ממנה את בגדיה. כעת נראה שמעבר למילוי פקודות, ההתעסקות הזאת בנערות צעירות היא תחביב אפל הרבה יותר שלו. וכך, כשהוא יושב במרכז השירות האדיב ביותר בבראאבוס, אף נערה עובדת לא עוברת את מבחן הגיל שלו. לרגע נורא אחד נדמה היה שאריה עצמה תיבחר למלא את התפקיד, או שלחלופין המאדאם תצטרך לקפוץ לבית היולדות הסמוך ולעקור עובר מבטן מזדמנת. אבל טרנט קיבל את מבוקשו באחד הרגעים הנוראים ביותר לצפייה העונה (כן, עוד אחד). עכשיו, כשאריה גילתה את החולשה שלו, אולי נראה אותה מנצלת את לימודי המתנקשת ומנצלת אותה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שמישהו ייקח אותו משם!/מערכת וואלה!, צילום מסך

ריקוד עם דרקונים

דקה אחרי הקרב בהארדהום שנראה היה כמו שיאה של העונה כולה, מציגה "משחקי הכס" סצנה קולנועית למופת עם הקרב בקולוסיאום הענק במירין. בהרבה מובנים זאת סצנה הרבה יותר דרמטית מזו של הפרק הקודם, גם משום שמעורבות בה הרבה יותר דמויות (בפרונט וברקע) ופרטים, אבל בעיקר בגלל שכל יצור תבוני שמכבד את עצמו כיסה את עיניו במהלכה לפחות פעם אחת וצרח: "לאאאא, תעזבו אותו חוליגנים! לכו על המצורע עם הקשקשים, הוא גם ככה הולך למות. טיריון, תברח!". יש הקבלה בלא מעט מובנים בין הסיום של הפרק הזה והפרק הקודם. אז ראינו את כוחו המתפרץ של הקרח, הפעם את כוחה העצום של האש, ולשם הרי בסופו של דבר כולנו אמורים להתכנס.

אסטרטגיית שיתוף הפעולה של דאני עם רצון העם קרסה סופית עם הופעתם של בני ההרפיה. "ישנם אנשים שאי אפשר לקנות, לדבר איתם בהיגיון או לנהל איתם משא ומתן. ישנם אנשים שפשוט רוצים לראות את העולם עולה בלהבות", אמר פעם משרת אהוב לגיבור על צרוד, ומעולם לא היתה הגדרה טובה יותר לנעשה במירין. לבני ההרפיה אין דרישות או שאיפות, הם פשוט בקטע של גרונות משוספים וכידונים בכבד. סתם ככה, כי אפשר. איזדהאר למד את הלקח הזה בדרך הקשה, אבל הוא ממילא היה אקספנדבל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
היוש, אמא/מערכת וואלה!, צילום מסך

כשדאני כבר עוצמת עיניים ומחכה למכת המוות ואנחנו עם היד על השלט, מוכנים למחוק כל זכר שהיה לסדרה הזאת אי פעם, מגיע סוף סוף המושיע המכונף. דרוגון צולה כל מה שנקרה בדרכו וחוסך מאיתנו רגע שהיה גורם ל"חתונה האדומה" להיראות כמו ג'ימבורי בקניון. האימג' הזה של דאני רכובה על דרוגון הוא בדיוק מה שכל מעריץ של הסדרה חלם עליו מאז פרק הסיום של עונה אחת. דרוגון כבר לא יהיה כנראה אף פעם הילד הטוב של אמא ונגיעות בפומבי עושות לו פדיחות ליד הבנות, אבל החיבור בינו לבין דאינריז (שלא נבהלה גם כשמילא אותה בהבל פה של הומלס שתוי) שווה יותר מכל הבלתי טמאים שבעולם. זה חיבור שמאפשר לה להפגין עוצמה בלתי רגילה מול אויביה, אבל חשוב עוד יותר: הוא גורם לאנשים להאמין בה. עם האמון הזה היא תצטרך כעת לבחור אם להמשיך ולדשדש במלחמה המתסכלת מול האנרכיסטים, או למלא סוף סוף את ייעודה ולחצות את הים הצר. החורף הרי כבר הגיע מזמן.

בטח שמתם לב

שסר דאבוס משאיר את המגילה של סטאניס על השולחן כשהוא יוצא למשימה לדרוש בשמו עוד חיילים מג'ון שלג - יו האד וואן ג'וב! וואן ג'וב!

שצדפות ממש מעוררות את החשק - אה לא שמתם לב? טוב, כי זה נרמז ממש בעדינות, משהו כמו שמונה פעמים בשתי דקות, רובן בבית בושת.

שזאת הפעם השנייה שדאני קוברת בעל - מעכשיו, בנוסף לחאליסי, מלכת האנדאלים ואדונית הגבות המחוברות, אתם מוזמנים לקרוא לה גם "האלמנה השחורה".

seperator

"משחקי הכס" משודרת בימי שני ב-4:00 ב-yes Oh ובשידור נוסף ב-22:00 וב-VOD.

  • עוד באותו נושא:
  • משחקי הכס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully