וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: דינוזאורים זה נחמד אבל יש גם קולות בראש

21.6.2015 / 10:01

"עולם היורה" ממשיך לרסק את בתי הקולנוע בארה"ב אבל שווה לשים לב גם ל"הקול בראש" של פיקסאר שרושם את הפתיחה הגדולה ביותר אי פעם לסרט אנימציה מקורי

יח"צ - חד פעמי

אחרי ששבר את שיא הפתיחה הגדולה ביותר אי פעם בשבוע שעבר, "עולם היורה" לא נרגע, וממשיך לשבור שיאים גם בסוף השבוע השני שלו. הכנסותיו לאורך סוף השבוע מוערכות כרגע בכ-107 מיליון דולר; זהו סוף-השבוע-השני הגדול ביותר אי פעם. הירידה בהכנסות הסרט – באחוזים – מסוף השבוע הראשון אפילו לא היתה גדולה במיוחד: בעוד "הנוקמים 2" ו"מהיר ועצבני 7", להיטי הענק הקודמים של השנה, צנחו שניהם בכ-60% בסוף השבוע השני שלהם, "עולם היורה" איבד רק 49%. הצירוף של פתיחת ענק וירידות קטנות יחסית שם אותו על המסלול הברור להיות אחד הסרטים המצליחים ביותר אי פעם.

ההכנסות הכוללות של "עולם היורה" בארצות הברית בלבד עומדות על 405 מיליון דולר. לקו ה-400 מיליון הוא הגיע בתוך עשרה ימים בלבד; עד היום, "הנוקמים" היה הסרט שהגיע הכי מהר לסכום הזה, וזה לקח לו 14 ימים תמימים. עוד נקודת ציון מעניינת עבור "עולם היורה" קרתה כשהסרט עבר את הכנסותיו הכוללות של "פארק היורה" המקורי (402 מיליון דולר). עם זאת יש לזכור שאת הרוב המוחלט של הסכום הזה "פארק היורה" הכניס לפני עשרים שנה, כשמחיריהם של כרטיסי קולנוע היו נמוכים משמעותית; בהתאמת אינפלציה, ברור שהסרט המקורי עדיין מצליח יותר.

seperator

לא רק הדינוזאורים נהנו השבוע: גם "הקול בראש", סרט האנימציה החדש של פיקסאר, יצא לקולנוע. כל 14 הסרטים הקודמים של פיקסאר נכנסו למקום הראשון בטבלה השבועית, אבל ההיסטריה ששמה "עולם היורה" גרמה לסרט הזה לשבור את המסורת ולהגיע למקום השני בלבד. ובכל זאת, לפיקסאר אין שום סיבה שלא להיות מרוצים. הם אמנם מספר 2, אבל זה מספר 2 הכי גדול שהיה. "הקול בראש" הכניס 83 מיליון דולר; ליד המספרים הדינוזאוריים זה אולי לא נראה כל כך מרשים, אבל זוהי למעשה הפתיחה הגדולה ביותר אי פעם לסרט אנימציה מקורי (לא סרט המשך). מבין סרטי פיקסאר, רק "צעצוע של סיפור 3" השיג פתיחה גדולה יותר. "הקול בראש" גם מקבל ביקורות משתפכות מקיר לקיר, והחיים שלו בבתי הקולנוע צפויים להיות ארוכים ויפים. הסרט הזה מחזיר את פיקסאר לימיהם היפים ביותר, כשהיו האולפן היחיד בעולם שמייצר בלי הפסקה להיטים קופתיים גדולים שהם גם חביבי הביקורת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully