וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: הכשלון של "שליחות קטלנית ג'נסיס"

5.7.2015 / 11:26

הסרט החדש בסדרת "שליחות קטלנית" היה אמור לנפץ את הקופות בארה"ב. בפועל מדובר באחת הפתיחות הגרועות ביותר בסדרה. דורון פישלר סופר מזומנים

יח"צ - חד פעמי

יוני 2015 היה שייך בלעדית לשני סרטים בלבד, ואף סרט אחר לא הורשה להתקרב לפסגה. גם השבוע – למרות תחרות מצד שוברי-קופות-וונאביז אחרים – שני הסרטים שבמקומות הראשונים הם "עולם היורה" ו"הקול בראש". וגם הפעם התחרות בין שניהם היתה צמודה – אבל השבוע נראה שדווקא "הקול בראש" הוא זה שניצח, ואחרי שלושה שבועות בקולנוע הוא נמצא, לראשונה, במקום הראשון בטבלה. על פי ההערכה הנוכחית, הסרט החדש ועטור השבחים של פיקסאר יסיים את סוף השבוע עם הכנסות של 30 מיליון דולר, והכנסותיו הכוללות (בארה"ב) הן 246 מיליון דולר.

למרות שירד למקום השני (בהפרש זעום, עם הכנסות של כ-29 מיליון דולר בסוף השבוע), מובן שאין מי שחולק על כך ש"עולם היורה" הוא התופעה הקופתית המדהימה של השנה. ההכנסות הכוללות שלו בארצות הברית הגיעו השבוע ל-556 מיליון דולר – כמעט מאה מיליון מעל ל"הנוקמים: עידן אולטרון" שהיה אמור להיות הלהיט של הקיץ, והמקום הרביעי של כל הזמנים, נכון לעכשיו. מבחינת הכנסות בעולם כולו, הוא מדורג במקום השישי בטבלת כל הזמנים – והוא עוד יעלה.

ההצלחה הפנומנלית של "עולם היורה" העלתה חששות שמא כל מה שצריך כדי להיות שובר-קופות סופר-ענק הוא להיות המשך לסדרת סרטים אהובה ונוסטלגית. ובכן, אם זה מה שהדאיג אתכם, מבט אחד בנתונים של "שליחות קטלנית: ג'נסיס" יפריך את התאוריה הזאת. כמו "עולם היורה", גם "שליחות קטלנית" החדש הוא המשך מאוחר לסדרה שהסרטים הראשונים בה היו אהובים, אבל סבלה מכמה המשכונים לא מאוד מוצלחים. ההבדל הגדול הוא ש"שליחות קטלנית: ג'נסיס" הוא כשלון. הסרט פתח השבוע עם 27 מיליון דולר, מה שמביא אותו אל המקום השלישי בלבד. מלבד "שליחות קטלנית" המקורי, שיצא לפני 31 שנים, זוהי הפתיחה הגרועה ביותר בסדרה; כלומר, "ג'נסיס" מפסיד גם ל"שליחות קטלנית 2" מ-1991 (32 מיליון) למרות העלייה העצומה שחלה במחירי הכרטיסים מאז, וגם ל"שליחות קטלנית: התעוררות" מ-2009 (42 מיליון), למרות שלא היה סרט אהוד במיוחד. התקציב של "שליחות קטלנית: ג'נסיס" היה לפחות 150 מיליון דולר, כך שאפילו אם מכניסים לחשבון את ההכנסות שבוודאי עוד יגיעו מחוץ לארה"ב, קשה להאמין שהסרט הזה יהיה דבר מלבד כשלון מסחרי צורב. ייתכן שיש לכך קשר לעובדה שהוא סרט איום ונורא.

אל המקום הרביעי הגיע "מג'יק מייק XXL", עם כ-15 מיליון דולר – וטוב לו שם. ההבדל הגדול בין "שליחות קטלנית" ל"מג'יק מייק" הוא שהסרט השני הופק בתקציב זעום יחסית, ולכן ההכנסות הבינוניות מספקות בהחלט. מופע החשפנות השני של צ'נינג טייטום וחברים הוא כמעט סרט לנשים בלבד: האתר Deadline מדווח ש-96% מהצופים בסרט הם נשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully