וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיי מדף 52: מוריסי הוא בין המועמדים לפרס סצנת הסקס הגרועה בספרות 2015

25.11.2015 / 0:00

הפרס מוענק מאז שנת 1993, "על מנת להסב את תשומת הלב לתיאורי מין שכתובים באופן מרושל, שטחי וחסר טעם, ולהרתיע סופרים אחרים מלכתוב באופן הזה". בנוסף הגולגולת של "פו הדוב" תוצג בתערוכה בלונדון, עלילת הארי פוטר מומחזת על ידי חתלתולים ועוד חדשות ספרות

אביה של אנה פרנק יוכרז ככותב-שותף של היומנים על מנת להאריך את זכויות היוצרים על הספר

קרן אנה פרנק – ארגון שוויצרי שמחזיק בזכויות היוצרים על "יומנה של אנה פרנק" – החליט לרשום את אוטו פרנק (אביה של אנה) ככותב-שותף של היומנים, על מנת להאריך את זכויות היוצרים על הספר. כיוון שזכויות יוצרים פגות 70 שנה לאחר מותו של היוצר, "יומנה של אנה פרנק" עמד לאבד את זכויות היוצרים שלו ב-1 בינואר 2016 (אנה מתה בברגן בלזן בשנת 1945) וכתוצאה מכך הקרן הייתה מאבדת את ההכנסות שלה ממכירת הזכויות. אולם מרגע שאוטו פרנק, שנפטר בשנת 1980, מוכר באופן חוקי ככותב-שותף של היומנים, זכויות היוצרים מתארכות ב-35 שנים עד ל-2050.

איב קוגלמן, חבר בוועד המנהלים של הקרן, אמר בראיון לניו יורק טיימס כי אוטו פרנק יצר למעשה יצירה חדשה, כיוון שהוא לקח קטעי יומן שונים ומיזג אותם לכדי היומן המפורסם שאנחנו מכירים כיום; לפיכך עבודת העריכה שלו אחראית במידה שווה לתוצר הסופי.

אנה פרנק. Anne Frank Center, HO, AP
הזכויות יישארו במשפחה. אנה פרנק ז"ל/AP, Anne Frank Center, HO

מוריסי, אריקה ג'ונג ואלכסנדר המון הם בין המועמדים הסופיים לפרס סצנת הסקס הגרועה ביותר בספרות לשנת 2015

הפרס מוענק ע"י המגזין "The Literary Review" מאז שנת 1993, "על מנת להסב את תשומת הלב לתיאורי מין שכתובים באופן מרושל, שטחי וחסר טעם, ולהרתיע סופרים אחרים מלכתוב באופן הזה".

בין הסופרים המועמדים לפרס השנה נמצאים סולן להקת הסמיתס לשעבר מוריסי, מחבר ספרי המתח ושותף בכתיבת "הסמויה" ג'ורג' פלקנוס, הסופרת אריקה ג'ונג ("פחד גבהים") שהפכה לסמל של שחרור מיני נשי, מחבר "פרויקט לזרוס" אלכסנדר המון, ומחברת "הסודות של אגם טמפלטון" לורן גרוף. בעבר זכו בפרס סופרים מפורסמים כמו נורמן מילר וטוף וולף. ג'ון אפדייק אף זכה בפרס על מפעל חיים.

הזוכים יוכרזו בטקס מיוחד בלונדון שיערך ב-1 בדצמבר.

סיפור בדקה מוריסי תרבות. קרדיט צילום סטילס: בן קלמר, מערכת וואלה!
מוריסי, שפעמים רבות הצהיר שהוא א-מיני. מפתיע/מערכת וואלה!, קרדיט צילום סטילס: בן קלמר

מיאורי פוטר: עלילת הארי פוטר מומחזת על ידי חתלתולים

כי מה עוד צריך בחיים?

ספר בשם "בחורה על רכבת" זכה לעלייה מטאורית במכירות בגלל הדמיון לרב המכר "הבחורה על הרכבת" מאת פולה הוקינס

הוול סטריט ג'ורנל מדווח כי ספר נשכח בשם "בחורה על רכבת" ("Girl on a Train") מאת אליסון וויינס שיצא לאור בשנת 2013, זכה בשנה האחרונה לעלייה פתאומית ומשמעותית במכירות באמזון וטיפס בטבלאות מעלה רבי המכר. הסיבה: שם הספר כמעט זהה לשמו של רב המכר "הבחורה על הרכבת" מאת פאולה הוקינס, שיצא לאור בתחילת השנה. וכך, קוראים רבים שרצו לרכוש את "הבחורה על הרכבת" של הוקינס רכשו בטעות את "בחורה על רכבת" של וויינס.

"בחיים לא הרווחתי כל כך הרבה כסף", אמרה ויינס לוול סטריט ג'ורנל. עם זאת, למרות הזינוק האדיר במכירות ספרה של ויינס שהגיעו ל-30 אלף ספרים, לפאולה הוקינס אין סיבה אמיתית לחשוש, כיוון שספרה נמכר כבר ביותר מ-6.5 מיליון עותקים.

הכי רחוק שאפשר מ"נעלמת": "הבחורה על הרכבת" הוא פלופ מהדהד

עוד באותו נושא

רכבת דוהרת: ריאיון בלעדי עם מחברת רב המכר של השנה, "הבחורה על הרכבת"

לכתבה המלאה

הספר "חגיגה נודדת" שמתאר את זכרנותיו של ארנסט המינגווי מפריז זינק לראש רשימת רבי המכר בצרפת

בספר, שנקרא בצרפתית "פריז היא חגיגה", מתאר המינגווי את חייו בפריז בשנים 1921-1926, כשהיה חלק מקבוצת היוצרים הגולים יחד עם סקוט פיצ'ג'רלד, עזרא פאונד, גרטרוד שטיין, ג'יימס ג'ויס ואחרים. הספר הודפס לראשונה בשנת 1964, שלוש שנים אחרי מותו של המינגווי.

בעקבות אירועי ה-13 בנובמבר בפריז שבהם נהרגו 129 אנשים, זינק הספר לראש רשימת רבי המכר של אמזון בצרפת, והוצאת "פוליו" שאחראית על הדפסתו הודיעה כי אזל מהחנויות. בהוצאה החליטו להדפיס עוד 20 אלף עותקים מהספר על מנת להיענות לביקוש.

חנויות ספרים בבריטניה משיקות את "יום שבת המתורבת" בתגובה לחגיגת הקניות האגרסיבית של "Black Friday"

מאה חנויות ספרים עצמאיות בבריטניה התאחדו כדי ליצור את "יום שבת המתורבת" (Civilised Saturday) כתגובת נגד ל"יום שישי השחור" (Black Friday) - יום שישי שפותח את עונת המכירות לקראת חג המולד ומאופיין בהנחות ומבצעים שהופכים חנויות רבות לזירות התגוששות של צרכנים.

"יום שבת המתורבת" ייערך בשבת הקרובה (28 בנובמבר), יום לאחר "שישי השחור", ובמסגרתו יציעו חנויות ספרים חוויית קניה נעימה ומתורבתת; הלקוחות יקבלו עוגות, כוסות יין ותה. בחלק מהחנויות ייערכו ערבי שירה ומוזיקה, ובאחרות יקיימו מסיבת תחפושות ספרותיות. מטרת האירועים היא להביע מחאה כנגד התרבות הצרכנית האלימה שנוצרת ב"שישי השחור" ולאפשר לאנשים לבחור בנעימים ספרים לעצמם או כמתנות לחג המולד. בנוסף, האירועים מאפשרים הבעת תמיכה בחנויות ספרים עצמאיות שספגו מכה כלכלית קשה בשנים האחרונות, כשמאז שנת 2005 יותר מ-500 חנויות בבריטניה נסגרו.

הגולגולת של פו הדוב תוצג בתערוכה בלונדון

טוב, לא הגולגולת של פו הדוב עצמו, אלא זו של הדובה שעליה מבוססת דמותו. הדובה וויניפג חיה לפני כמאה שנים בגן החיות של לונדון, וכריסטופר רובין - בנו של הסופר א"א מילן ומי שעומד במרכז ספרי פו הדוב – נהג לבקר אותה בקביעות עד שקרא לבובת הדוב שלו על שמה. וויני מתה בשנות ה-30 של המאה הקודמת, וגופה נתרם למוזיאון האנטריאן בלונדון.

כעת החליטו במוזיאון להוציא את הגולגולת שלה לחלל התצוגה ולאפשר למבקרים לחזות בה. "למעשה הגולגולת של וויני מהווה מקרה מבחן רפואי מעניין", אמר מנהל המוזיאון סאם אלברטי לניו יורק טיימס; "היא חיה עם מחלת חניכיים חמורה שנבעה ללא ספק מלחמניות מרוחות בדבש שמבקרי גן החיות נהגו להשליך לעברה. כך אנחנו יכולים לראות מה קורה לחניכיים ולשיניים של חיות, כשהתזונה שלהן טעימה אך לא ממש בריאה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קצת הורס את האשליה/מערכת וואלה!, צילום מסך

דון דלילו יפרסם רומן חדש, גווינת פאלטרו מקימה הוצאת ספרים, צ'רלי שין כותב ממואר

דון דלילו חתם השבוע על חוזה עם הוצאת "סקריבנר" שתפרסם את ספרו הבא (שיקרא "Zero K") ב-3 במאי 2016. גם השחקן צ'רלי שין נמצא במו"מ עם מספר הוצאות ספרים במטרה לפרסם ממואר פרי עטו – זאת בעקבות החלטתו לפרסם בפומבי את היותו נשא HIV.

ואילו השחקנית גווינת פאלטרו פותחת הוצאת ספרים שתשמש כאחת מהוצאות הבת של "Grand Central Publishing". ההוצאה החדשה תיקרא "Goop Press" (על שמו של אתר האינטרנט המצליח של פאלטרו) ותפרסם החל מאפריל את ספר הבישול של פאלטרו, "It's All Easy: Delicious Weekday Recipes for the Super-Busy Home Cook", כשבהמשך 2016 יפורסם גם ספר פרי עטה שיעסוק בתחום היופי.

גווינת' פאלטרו על השטיח האדום, 2013-2014. GettyImages
מה מתבשל. גווינת פאלטרו/GettyImages

מיקרוסופט מוציאה לאור אנתולוגיית סיפורי מדע בדיוני שנכתבו בהשראת המחקרים העתידניים שהיא מבצעת

סופרי מדע בדיוני ידועים כמו אן ליקי, גרג בר ושונין מגווייר, הם חלק מהמשתתפים באנתולוגיה חדשה שמפרסמת בימים אלה ענקית הטכנולוגיה מיקרוסופט. הסופרים הוזמנו למעבדות מיקרוסופט על מנת לחזות במחקרים העדכניים ביותר של החברה, ונתבקשו לכתוב סיפורים בהשראת המחקרים הללו.

כעת הסיפורים רואים אור בספר בשם "Future Visions", כשההכנסות ממכירת הספרים יתחלקו בין הסופרים ובין אנשי המעבדה של מיקרוסופט.

מהספרים למסך: ספריהם דיוויד פוסטר וואלאס ובריאן סזניק יעובדו לקולנוע, "עריסת חתול" של קורט וונגוט יעובד לסדרת טלוויזיה

סרט חדש בשם "Empress of Serenity" נכתב בהשראת הספר "משהו כיפי לכאורה שלא אחזור עליו לעולם" של דיוויד פוסטר וואלאס. זה יהיה סרטו הראשון ג'סי אנדרוז (תסריטאי "אני וארל וזאת שעומדת למות") כבמאי, ואת הדמות הראשית יגלם השחקן ביל היידר.

גם ספר הנוער "מעשה פלאים" של בריאן סלזניק יעובד לסרט קולנוע בבימויו של טוד היינס ובכיכובה של ג'וליאן מור, ואילו הספר "עריסת חתול" מאת קורט וונגוט יעובד למיני-סדרת טלוויזיה שתפיק חברת FX. על ההפקה והתסריט יהיה אחראי יוצר סדרת הטלוויזיה פארגו – נואה האולי.

ג'וליאן מור בטקס האוסקר, הוליווד, 22 פברואר 2015. GettyImages
מעשה פלא. ג'וליאן מור/GettyImages

חדשות בשורה

* ביתה של סופרת הילדים השוודית אסטריד לינדגרן ("בילבי בת גרב") ייפתח למבקרים. הבית, שנמצא בשטוקהולם, יפתח ל-12 מבקרים בכל פעם והכניסה אליו תוגבל למבקרים מגילאי 15 ומעלה.

* מחר (חמישי) יערך ברוקוקו בתל אביב ערב השקה לכתב העת "ברדק" – מגזין הסטודנטים של החוג לספרות באוניברסיטת תל אביב. בערב יוקראו שירים וסיפורים מהגיליון. 26/11, 21:00, אלנבי 99, תל אביב.

* ב-31 בנובמבר יערך בצוותא מופע "שלוש סיבות – מופע שירה גאה": מופע ראשון מסוגו לשירי משוררים גאים/ות מהארץ ומהעולם, שיכלול רצף סצנות בימתיות דרמטיות המבוססות על השירים בשילוב מחול, מוזיקה ופרפורמנס. מוצ"ש, 31/11, 20:30, אבן גבירול 30, תל אביב. מחיר כרטיס: 60 ש"ח. ההצגות יעלו מדי חודש עד ה-30 בספטמבר 2016.

* ב-4 בדצמבר יערך במדיטק בחולון מופע מחווה לנתן זך בשם "לומר זאת אחרת". משתתפים: אפרת בן-צור, שאול בסר, קרן טננבאום, קרן טפרברג, יהלי סובול, קרני פוסטל, ערן צור ופרופ' נסים קלדרון. יום שישי, 4/12, 12:00, גולדה מאיר 6 חולון. מחיר כרטיס: 60 ש"ח.

* ב-8 בדצמבר יערך ב"תולעת ספרים" ערב שירה בהשתתפות שמעון אדף, אלי אליהו, דנה אמיר, דניאל באומגרטן, מיטל זהר, תהילה חכימי, ריקי כהן, אגי משעול, אופיר נוריאל, טל ניצן, יונית נעמן, תמיר אליעזר ותמיר אסולין. יום שלישי, 8/12, 20:00, מזא"ה 7, תל אביב. הכניסה חופשית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully