וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסקר 2016: "ספוטלייט" הדהים בסיומו של טקס היסטורי

הפרינט לא מת. הסרט על התחקיר ההיסטורי של הבוסטון גלוב זכה בפרס הגדול של הלילה: הסרט הטוב ביותר. "מקס הזועם: כביש הזעם" זכה ב-6 פרסי אוסקר, "האיש שנולד מחדש" זכה בפרס הבימוי. דיקפריו בפרס השחקן

עריכה: ניר חן

(בסרטון: דיון על טקס האוסקר באולפן וואלה! NEWS)

seperator

טקס האוסקר ה-88 סיפק שורה של שיאים היסטוריים. ביניהם הזוכה המבוגר ביותר בתולדות האוסקר, הבמאי הראשון מזה 66 שנים שזוכה פעמיים ברציפות אוסקר וסרט זוכה ("ספוטלייט"), שגרף רק עוד פרס אחד בנוסף לפרס הגדול. זה היה גם הערב הגדול של לאונרדו דיקפריו שזכה אחרי חמישה הפסדים ושנים של ציפייה. הנה רשימת כל הזוכים של הטקס ומיד אחריה כל מה שקרה מאז שלוש בבוקר ועד צרחות ההפתעה שלנו, שהעירו את השכנים בשבע בבוקר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

רשימת הזוכים המלאה

הסרט הטוב ביותר: "ספוטלייט"

בימוי: אלחנדרו גונזלס איניאריטו ("האיש שנולד מחדש")

השחקנית הטובה ביותר: ברי לארסון ("חדר")

השחקן הטוב ביותר: לאונרדו דיקפריו ("האיש שנולד מחדש")

שחקן משנה: מארק ריילנס ("גשר המרגלים")

שחקנית משנה: אליסיה ויקנדר ("הנערה הדנית")

תסריט מקורי: ג'וש סינגר וטום מקארתי ("ספוטלייט")

תסריט מעובד: צ'ארלס רנדולף ואדם מקיי ("מכונת הכסף")

עריכה: מרגרט סיקסל ("מקס הזועם: כביש הזעם")

צילום: עמנואל לוביצקי ("האיש שנולד מחדש")

סרט אנימציה: "הקול בראש"

סרט זר: "הבן של שאול" (הונגריה)

סרט תיעודי: "איימי"

פסקול: אניו מוריקונה ("שמונת השנואים")

אפקטים: "אקס מכינה"

תלבושות: "מקס הזועם: כביש הזעם"

עיצוב הפקה: "מקס הזועם: כביש הזעם"

שיער ואיפור: "מקס הזועם: כביש הזעם"

עריכת סאונד: "מקס הזועם: כביש הזעם"

מיקס סאונד: "מקס הזועם: כביש הזעם"

סרט אנימציה קצר: "Bear Story"

סרט תיעודי קצר: "A Girl In The River: The Price of Forgiveness"

סרט קצר: "Stutterer"

שיר: סם סמית' - "Writng's on the Wall" ("ספקטר")

סיכום הזכיות: "מקס הזועם: כביש הזעם" - 6, "האיש שנולד מחדש" - 3, "ספוטלייט" - 2

seperator

07:09: זהו זה. אנחנו סיימנו. מקווים שנהניתם. וגם אם לא, לפחות תתנחמו בכך שלא נאנסתם על ידי דובה. בוקר טוב.

07:02: זהו זה. הגענו לרגע הגדול של הטקס. מורגן פרימן מציג בפעם האחרונה את שמונת הסרטים המועמדים לפרס הסרט הטוב ביותר. והזוכה הוא "ספוטלייט". מה?! כן, זה אמיתי. כל התחזיות טעו, כל המומחים שגו. "ספוטלייט", הסרט הקטן על תחקיר עיתונאי מטלטל, הוא הזוכה הגדול של הטקס הזה. תראו מה זה, בדיוק כשחשבתם שהאוסקר הוא טקס משעמם וצפוי, הוא עושה את הדבר הזה!

זוהי הפעם הראשונה בהיסטוריה שסרט זוכה בפרס הסרט הטוב ביותר, עם זכייה אחת נוספת בלבד (תסריט). זוהי גם הפעם השנייה ברציפות שבה סרט עם מייקל קיטון זוכה בפרס הזה.

ספוטלייט.
הזכייה המפתיעה של הלילה. "ספוטלייט"

06:55: ג'וליאן מור מציגה את המועמדים לפרס השחקן הטוב ביותר, הידוע גם בשמו הלא רשמי: "דיקפריו והארבעה האחרים". וזהו, ההמתנה הסתיימה. לאונרדו דיקפריו הוא הזוכה עבור הסבל שעבר (והעביר אותנו) ב"האיש שנולד מחדש".

"אני חייב לברך את המועמדים הנפלאים האחרים על ההופעות שלהם", אמר דיקפריו. "'האיש שנולד מחדש' הוא המוצר של צוות נפלא. אני מודה לאחי במסע הזה טום הארדי. טום, הכישרון שלך על המסך קטן רק לידידות שנוצרה בינינו. אלחנדרו, איזה כישרון מדהים אתה. תודה על היצירה של סרט שהוא עילוי. תודה למרטין סקורסזה שלימד אותי כל כך הרבה על קולנוע. לסיום אני רוצה לומר את זה: הסרט הזה הוא על האיום הגדול ביותר על האנושות. התחממות כדור הארץ היא דבר אמיתי, היינו צריכים לנסוע עד לנקודה הצפונית ביותר על הכדור כדי למצוא שלג. עלינו לעשות זאת למען הילדים שלנו ולמען הילדים של הילדים שלנו. בואו לא ניקח את הכוכב הזה כמובן מאליו".

וככה נראתה קייט ווינסלט בזמן שהחבר הטוב הגשים את חלומו

06:47: אדי רדמיין מציג את המועמדות בקטגוריית השחקנית הטובה ביותר. זה היה קרב מאוד חד צדדי לאורך עונת הפרסים הזאת, וככה הוא גם מסתיים. ברי לארסון זוכה במועמדות הראשונה שלה על ההופעה הנפלאה ב"חדר".

ואם עדיין לא נמאס לכם מטריוויה (ברור שלא), אז ג'ניפר לורנס היא האישה הצעירה בהיסטוריה (25) שמגיעה ל-4 מועמדויות. היא גם הצעירה ביותר שהפסידה 3 פעמים, אבל למה לכם להתקטנן?

יצאנו לפרסומות, כשנחזור יגיע הרגע הגדול של אחד, לאונרדו דיקפריו. זוהי המועמדות השישית שלו. עד היום הפסיד כשחקן משנה על "מה עובר על גילברט" (1993) וכשחקן ראשי על "הטייס" (2004), "לגעת ביהלום" (2006) ופעמיים על "הזאב מוול סטריט" (2013) כשחקן וכמפיק. תיכף הסטריק הזה יסתיים.

ברי לארסון וקייט וינסלט באוסקר 2016. GettyImages
הכי טובה מכולן. ברי לארסון/GettyImages

06:39: ג'יי ג'יי אברהמס על הבמה בעוד רגע דרמטי בערב הזה: פרס הבימוי הטוב ביותר. והופ, שמעתם את זה? זאת שוב ההיסטוריה שדופקת בדלת. תיכף נראה אם היא תיפתח. ועוד איך. אלחנדרו גונזלס איניאריטו הבמאי של "האיש שנולד מחדש", זוכה בפעם השנייה ברציפות (אחרי שעשה זאת אשתקד עם "בירדמן").

איניאריטו הוא הבמאי הראשון מאז ג'וזף ל. מנקייביץ' ב-1950 שזוכה פעמיים ברציפות בפרס. מנקייביץ' עשה זאת על "מכתב לשלוש נשים" (1950) ו"הכל אודות חווה" (1951). רק עוד במאי נוסף בהיסטוריה הצליח לעשות זאת, ג'ון פורד על "ענבי זעם" (1941) ו"מה יפית עמק נוי" (1942)

בנוסף, מדובר בפעם השביעית ברציפות שבה במאי לא אמריקאי זוכה בפרס הזה. האחרונה שעשתה זאת היתה קתרין ביגאלו ("מטען הכאב") ב-2010. ולסיום, זוהי הפעם השלישית ברציפות שבמאי מקסיקני זוכה בפרס הזה (קדם לאיניאריטו אלפונסו קוארון שזכה עבור "כוח משיכה"). מעניין איך דונלד טראמפ חי עם העובדה הזאת.

אלחנדרו גונזלס איניאריטו. רויטרס
פעם שנייה ברציפות. אלחנדרו גונזלס אינאריטו/רויטרס

אם שכחתם מי הם המועמדים בקטגוריית הסרט, תנו לכלבלבים האלה להזכיר לכם

06:30: הפתעה נוספת בטקס הזה. ליידי גאגא, שסומנה כפייבוריטית ברורה בקטגוריית השיר הטוב ביותר, נשארה מאוכזבת. סם סמית מקבל את הפרס על "Writing's on The Wall" מתוך "ספקטר". ואנחנו מקווים שהאוסקר הזה יעודד אותו לא לשיר יותר לעולם בטקסים שמשודרים גלובאלית.

אנחנו מגיעים אל ארבעת הגדולים: בימוי, שחקן, שחקנית וסרט. תחזיקו מעמד, עוד מעט זה נגמר!

06:25: והנה זה קורה. בגיל 87 אניו מוריקונה, המלחין האיטלקי המופלא ("הטוב, הרע והמכוער", "היו זמנים באמריקה" ועוד כל כך הרבה) זוכה לסטנדינג אוביישן מהקהל ועולה לקבל את הפרס על הפסקול הטוב ביותר של "שמונת השנואים". בכך הוא הופך לזוכה המבוגר בתולדות האוסקר. כריסטופר פלאמר החזיק עד כה בתואר הזה אחרי שזכה בגיל 82 בפרס שחקן המשנה עבור "Beginners". בעבר הפסיד מוריקונה במעמד הזה חמש פעמים.

וכן, צריך גם להזכיר את ג'ון וויליאמס. זהו ההפסד ה-45 שלו בטקס הזה. אנחנו נשאיר לכם לקבוע אם זה יותר מרשים או יותר מדכא.

אניו מוריקונה וקוונטין טרנטינו. GettyImages
אניו מוריקונה וקוונטין טרנטינו. אוסקר ראשון בגיל 87/GettyImages

06:19: הבוקר כבר עלה בתל אביב ואנחנו חמישה פרסים לפני הסרט הטוב ביותר. ההיסטוריה עומדת להכות שנית כשהטקס ישוב מהפרסומות, ואנחנו נגיע לשיא אפשרי חדש בהיסטוריה של האוסקר.

ג'ייקוב טרמבלי באוסקר 2016. רויטרס
איזה חמודים! ג'ייקוב טרמבלי ואברהם אטה על הבמה/רויטרס

והנה הביצוע של ליידי גאגא

06:10: שוק! מל גיבסון לא מציג את הפרס לסרט הזר. מצד שני העובדה שסופיה ורגרה מציגה אותו לא הרבה יותר טובה. מצד שלישי, הסרט הזר שיזכה כנראה מצחיק כמו "משפחה מודרנית", אז אולי יש בזה היגיון. בכל מקרה, גם כאן אין הפתעות. "הבן של שאול" ההונגרי זוכה. והנה הריאיון שלנו עם גזא רוהריג, כוכב הסרט. והנה גם הריאיון עם לסלו נמש, במאי הסרט. ואם אתם מחפשים את רגע האוקוורד של הערב, הוא כנראה התרחש ממש עכשיו. נמש עלה לבמה לצלילי שיר הנושא מ"אינדיאנה ג'ונס", אבל כשהתמהמה לסיים את נאומו, הורידה אותו המקהלה עם לא פחות מאשר נעימה של וגנר, "Ride of the Valkyries". קלאסה אמיתית.

זוהי הזכייה השנייה של הונגריה. הקודמת היתה על "מפיסטו", אף הוא סרט שעסק בפשעי הנאצים. ובינתיים, סגן הנשיא ג'ו ביידן על הבמה כדי להציג את ליידי גאגא. ביידן הוא סגן הנשיא הראשון שמופיע בטקס מאז צ'רלס קרטיס ב-1941.

06:07: ג'ייקב טרמבלי ("חדר") ואברהם אטה ("Beasts of no Nation") החמודים מאוד מציגים את הפרס לסרט הקצר. "Stutterer" הוא הזוכה.

אלן ריקמן :(

05:58: ואלה השמות: ווס קרייבן, שנטל אקרמן, כריסטופר לי, ג'רי וויינטרוב, רוברט לוג'יה, מורין או'הרה, עומר שריף, אטורה סקולה, אלן ריקמן, הסקל וקסלר (צלם), אלברט מייזלס, מליסה מתיסון, דיוויד בואי, וילמוש זיגמונד ולאונרד נימוי.

והנה המחאה הראשונה על מי שנשאר בחוץ: אייב ויגודה. אחרי שהרגו אותו כל כך הרבה פעמים בלי סיבה, היו יכולים לפחות לתת לו את הכבוד הפעם.

05:54: אנחנו ממשיכים במעקב "מה זה משנה מי זה, הוא שחור" שלנו. והפעם האתר Total Beauty שהצליח להתבלבל בין אופרה ווינפרי לוופי גולדברג. אנשים לבנים, אתם עושים את זה נכון!

תיכף המונטאז' לזכרם. וזה הזמן להתחיל להמר את מי יישכחו, ומי ישלם על זה.

ותראו את הציוץ שובר הלב הזה של ארנולד שוורצנגר לחברו הטוב

05:45: דייזי רידלי (לב, לב, לב) על הבמה כדי להציג את פרס הסרט הדוקומנטרי. "איימי", הסרט על חייה של איימי וויינהאוס, זוכה בפרס. הבמאי של "איימי" הוא ממוצא הודי, בעוד הבמאית של הסרט הדוקומנטרי הקצר היא פקיסטנית. אנחנו יודעים שזה מרתק אתכם. בחייאת, אל תשפטו אותנו, אנחנו מנסים להישאר ערים.

הפרויקט הבא של הבמאי של "איימי", אסיף קפדיה, אמור להיות סרט על דייגו מרדונה. ועכשיו נשאלת השאלה, האם השמנמן הארגנטינאי יישאר בחיים כדי לראות את הסרט על חייו זוכה באוסקר?

05:40: הגענו לנקודת האמצע של הטקס הזה. כן, עוד 100 אחוז מכל מה שעברתם עד עכשיו. ואתם האמנתם להם כשסיפרו לכם שהפעם זה יהיה קצר. חמודים.

לואי סי.קיי על הבמה כדי להציג את הפרס לסרט הדוקומנטרי הקצר. ובדרך לואית טיפוסית הוא מסביר שהפרס הזה "יניב בדיוק אפס דולרים לזוכה, שיחזור הביתה בהונדה סיוויק הדפוקה שלו והפרס הזה יהפוך לפריט הכי שווה בבית. "A Girl In The River: The Price of Forgiveness" של שרמיין עובייד-צ'ינוי הוא הזוכה.

05:34: קייט ווינסלט וריס וית'רספון על הבמה כדי להציג את פרס שחקן המשנה. הקטגוריה הזאת היתה צמודה הרבה יותר ביחס לאחרות השנה בתחום ההימורים. מרק ריילנס, כריסטיאן בייל, טום הארדי, סילבסטר סטאלון ומארק רופאלו. מי מהם יהיה הזוכה?

פטרישיה ארקט מחזיקה את המעטפה עם התשובה לשאלה הזו ו... סילבסטר סטאלון יישאר מאוכזב. האוסקר הולך אל מרק ריילנס הנהדר עבור "גשר המרגלים". ריילנס, אגב, הוא השחקן השני בלבד אי פעם שמשחק בסרט של ספילברג וזוכה בפרס. הראשון היה דניאל דיי לואיס על "לינקולן".

סטאלון, אגב, סגר מעגל 39 שנים אחרי המועמדות הראשונה והאחרונה שלו (על התסריט של "רוקי" ב-1977), הכי הרבה שמישהו חיכה אי פעם בין מועמדויות, רק כדי להפסיד שוב. קשה להאמין שהוא יגיע שוב למעמד הזה. אלא אם כן רמבו יקבל פעם גרסה שחורה.

מארק ריילנס וסטיבן ספילברג באוסקר 2016. GettyImages
האמת? לגמרי מגיע לו. מרק ריילנס/GettyImages

05:13: וודי ובאזז שנות אור (כלומר טים אלן וטום הנקס) חוגגים 20 שנים ל"צעצוע של סיפור" ומציגים את הפרס לסרט האנימציה הטוב ביותר. "הקול בראש" הוא הזוכה כמובן. והנה הריאיון הבלעדי שעשינו עם הבמאי של הסרט המופלא הזה, פיט דוקטר. זהו הפרס ה-16 שקוטפים אולפני פיקסאר. הפעם האחרונה שבה סרט שאינו של דיסני או של פיקסאר זכה בקטגוריה הזאת היתה ב-2011.

עוד מעט אנחנו חוזרים עם פוטנציאל לעוד רגע מרגש: פרס שחקן המשנה.

כריס רוק יוצא לקומפטון כדי לברר מה חושבים שם על האוסקר השנה

מלחמת הכוכבים באוסקר 2016. GettyImages
הדרואידים של "מלחמת הכוכבים" על הבמה/GettyImages

05:10: אתם לא מאמינים! המיניונים על הבמה! וזה נורא מתאים כי הם קטנים וצהובים והם מציגים את הפרס לסרט האנימציה הקצר. אחרי קרב סלאפסטיק קצר מגיע "Bear Story" הצ'יליאני הוא הזוכה. ובכך לפחות דוב אחד כבר זכה הערב. פיקסאר נשארים במקרה הזה מאוכזבים. אם כי, תיכף זה יתוקן.

05:09: כריס רוק ממשיך את המגמה של המנחים מהשנים האחרונות, ולא ממש מצליח להתעלות. למרות ההרמה העצומה להנחתה שקיבל השנה. עכשיו הוא שולח את בנותיו לטייל בין האורחים ולמכור להם עוגיות שהכינו בעצמן.

05:03: אנחנו שמחים שלא שמעתם אותנו צוהלים כמו ילדות עם קוקיות עכשיו. אבל אתם חייבים להבין אותנו: R2D2, BB8 ו-C3PO - הדרואידים החמודים מ"מלחמת הכוכבים: הכוח מתעורר" - על הבמה כדי להזכיר לעולם שג'ון וויליאמס יהיה מועמד בטקס הזה בפעם ה-50 (!). הוא רחוק רק תשע מועמדויות משיא כל הזמנים של וולט דיסני. בקרוב נדע אם זאת תהיה הזכייה השישית שלו או ההפסד ה-45. אאוץ'.

אגב, אם זה לא היה ברור עוד קודם, בעקבות הזכייה של "אקס מכינה" באפקטים, "מקס הזועם: כביש הזעם" יחזיק בסוף הערב הזה במספר הזכיות הגדול ביותר.

שולטיםםםםםםםם

04:57: אנדי סירקיס, האיש שמגלם כמעט כל דמות ממוחשבת שראיתם בשנים האחרונות, על הבמה כדי להציג את הפרס בקטגוריית האפקטים. האם "מלחמת הכוכבים" יזכה בפרס או שגם הוא ייפול שוב בידי הסרט הגדול של הערב עד כה? והתשובה היא: אף אחד מהם. "אקס מכינה" עם זכייה שאף אחד לא ראה מגיעה. הנה, האוסקרים גם יודעים להפתיע כשהם ממש רוצים.

אגב, מבין כל המועמדים בקטגורייה "אקס מכינה" היה הסרט עם התקציב הדל ביותר (15 מיליון דולר), לעומת ה-200 מיליון של "מלחמת הכוכבים: הכוח מתעורר". בכלל, מדובר בסרט עם התקציב הנמוך ביותר שמועמד בקטגוריה מאז "הנוסע השמיני".

04:51: צ'דוויק בוסמן (שיגלם את הפנתר השחור ב"קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים") וכריס אוונס מציגים את הפרס לעריכת סאונד. "מקס הזועם: כביש הזעם" לוקח גם את הפרס הזה. עריכת סאונד מוצג תמיד עם מיקס סאונד, וגם הפעם זה קורה. ומה אתם יודעים? "מקס הזועם: כביש הזעם" לוקח גם את זה. פרס שישי הערב.

04:49: אם גם אתם כמונו, חולמים שהערב הזה לא ייגמר עם זכייה של "האיש שנולד מחדש", זה הזמן לשפוך קצת מים קרים על התקוות. גם לפני שנתיים "כוח משיכה" גרף את כל הקטגוריות הטכניות בטקס, אבל נכשל בפרסים החשובים באמת.

והנה מעצבת התלבושות של "מקס הזועם: כביש הזעם" עושה את דרכה אל הבמה ואף אחד לא מוחא לה כפיים

04:42: רגע חשוב בטקס הערב. הפרס בקטגוריית העריכה, והנה הפרס הרביעי של "מקס הזועם: כביש הזעם". העורכת, מרגרט סיקסל, היא לא אחרת מאשר אשתו של ג'ורג' מילר, במאי הסרט. זה יהיה קצת טראגי אם כל מי שהיה שותף לעשיית הסרט הזה יזכה הערב בפרס, ורק מילר יילך הביתה עם האנגאובר. אגב, זהו סרט האקשן הראשון שסיקסל עורכת אי פעם. רק כדי לסבר את האוזן על גודל ההישג.

והנה עוד דיווח מרטיט לב מאחורי הקלעים: אליסיה ויקנדר דומעת ומספרת לעיתונאים שלא חלמה שתוכל לצאת משבדיה ולעשות סרטים באנגלית.

עמנואל לובצקי ורייצ'ל מקאדמס באוסקר 2016. רויטרס
זכייה שלישית ברציפות. עמנואל לובצקי עם רייצ'ל מקאדמס/רויטרס

04:38: מייקל בי. ג'ורדן ורייצ'ל מקאדמס מציגים את הפרס לצילום הטוב ביותר. והנה ההיסטוריה מגיעה. עמנואל לובצקי, יהודי יקר מאוד, זוכה בפעם השלישית ברציפות בפרס (אחרי "כוח משיכה" ו"בירדמן"). הפעם זה עבור העבודה ב"האיש שנולד מחדש". שיא חדש בקטגוריה.

04:37: דיווח מאחורי הקלעים: פנס תאורה קטן נפל מהתקרה וכמעט פגע בטום מקארתי, שהגיב בשנינות אופיינית: "זאת נקמתה של הכנסיה הקתולית".

אליסיה ויקנדר וג'יי קיי סימונס באוסקר 2016. רויטרס
הזוכה של 2015 והזוכה של 2016. ג'יי קיי סימונס ואליסיה ויקנדר/רויטרס

04:25: סטיב קארל וטינה פיי מציגים את המועמדים בקטגוריית עיצוב הפקה. תוסיפו לו עוד אחד. "מקס הזועם: כביש הזעם" לוקח גם את הפרס הזה. עד שיעלה הבוקר לא יהיה אדם אחד באוסטרליה שלא יחזיק בארון איש עירום מזהב.

04:28: ג'ארד לטו ומרגו רובי צועדים שלובי זרועות אל הבמה, הם מככבים יחד ב"יחידת המתאבדים", ובדיוק כשחשבתם "הו, הם כל כך חמודים ביחד", לטו מנסה את הבדיחות שנכתבו לו וזוכה לצחקוקי מבוכה מהקהל. "מקס הזועם: כביש הזעם" לוקח גם את הפרס לעיצוב שיער ואיפור.

אנחנו עומדים לצאת לעוד הפסקת פרסומות וכשנשוב ההיסטוריה תנקוש על דלתנו בפעם הראשונה. השאלה היא אם הדלת תיפתח. איך אילנה דיין אומרת? עוד דקה נשוב.

04:22: קייט בלאנשט מציגה את הפרס לתלבושות, ועושה את זה תוך כדי שהמצלמה עוקבת אחריה בדרמטיות מאחורי הקלעים אל קדמת הבמה. "מקס הזועם: כביש הזעם" לוקח את הפרס הראשון שלו בטקס הזה. ועכשיו אתם יודעים מה ללבוש למסיבה הבאה שלכם: אזיקים, מכנסי מדי ב' שגנבתם מאבא וקצת שמן מכונות.

אליסיה ויקנדר באוסקר 2016. GettyImages
כמו נסיכה מהאגדות. אליסיה ויקנדר/GettyImages

04:12: חזרנו להציג פרסים אחרי שני קדימונים לסרט הטוב ביותר ושיר נורא ואיום (סירייסלי סם סמית', מה לעזאזל?). ג'יי קיי סימונס הנהדר מציג את המועמדות בקטגוריית שחקנית המשנה. והפרס הולך לאליסיה ויקנדר היפהפיה והמוכשרת. השבדית בת ה-26 זוכה במועמדות הראשונה שלה אי פעם, ואל תתפלאו אם היא תחזור לכאן עוד הרבה בהמשך. הנה הכתבה שלנו עליה.

אגב לפי החישוב שלנו בהתאם להתקדמות כרגע: הטקס הזה אמור להימשך 7 שעות ו-12 דקות. אנחנו מקווים שאגרתם מזון.

04:06: ובזמן שסם סמית מיילל כמו צבוע מיוחם ומחורר לנו את עור התוף עם הביצוע האיום והנורא ל-"Writing's On The Wall", זה הזמן לספר לכם שלא פחות משלושה סרטים בטקס הזה כוללים דמות ששמה ג'וי: "הקול בראש", "חדר" ו… "ג'וי". ועכשיו, אתם חייבים לתת את דעתכם על השאלה המכרעת בציוץ שלמעלה.

04:03: ואם חשבתם שכל הסיפור זה של מחאת שחורים זה אוברייטד, ומה כבר כל הרעש הזה? היינו יכולים לספר לכם הרבה, אבל במקום זה - הנה ערוץ טוויטר צרפתי שמסקר את הערב הזה כמונו, וחושב שהמנחה הוא כריס בראון. הם צייצו את זה כבר שבע פעמים.

03:53: ממשיכים עם ראסל קרואו וריאן גוסלינג שמציגים את הפרס לתסריט המעובד. "מכונת הכסף" השנון וההיפראקטיבי, שכתבו אותו צ'ארלס רנדולף (הבעל של מילי אביטל) ואדם מקיי (שגם ביים את הסרט ומועמד גם בקטגוריה הזאת), זוכה. עד כה אין הפתעות, וזה הזמן לשאול: אתם כבר שיכורים?

רנדולף מודה לאביטל בעברית: "אני אוהב אותך". אבל הרגע המשמעותי יותר קרה עוד קודם לכן. אדם מקיי פונה לקהל ומפציר בהם: "אל תצביעו למועמדים לנשיאות שמקבלים מימון מחברות נפט ובנקים גדולים". כן, הוא מדבר ממש אלייך הילרי קלינטון. בדיוק ברגע שחשבת שחזרת למירוץ אה? גם דונלד טראמפ חוטף ("אל תצביעו למיליארדרים פסיכים"), אבל הוא כבר רגיל.

והנה הנאום של אדם מקיי

03:47: כריס רוק סיים את חלקו ("רציתם גיוון? קבלו את אמילי בלאנט ומישהי לבנה יותר: שרליז ת'רון"). השנה, מתברר, הפרסים מחולקים לפי הסדר שבו סרט נוצר. ולכן מתחילים עם התסריט. קודם כל התסריט המקורי. "ספוטלייט" לוקח את הפרס הראשון של הערב. ג'וש סינגר וטום מקארתי (שכתב וביים את אחד הסרטים הכי מושמצים של השנה - "הסנדלר". הנה ריאיון שערכנו איתו) הם האחראים על התסריט לסרט הנהדר הזה, ומודים עכשיו לכל מי שרק אפשר להכניס בדקה וחצי.

כריס רוק באוסקר 2016. רויטרס
"השנה בקליפ 'לזכרם' יהיו רק שחורים שנורו על ידי שוטרים". אתם שומעים את ה'אוווווו' כמונו?/רויטרס

03:41: וזה הולך ומחמיר: "השנה במונטאז' לזכרם יהיו רק שחורים שנורו על ידי שוטרים"; "צריכות להיות קטגוריות רק לשחורים. לא צריכות להיות קטגוריות נפרדות לגברים ונשים במשחק. זה לא אתלטיקה, אין צורך להפריד. רוברט דה נירו מעולם לא אמר: 'אני צריך להאט כדי שמריל סטריפ תעמוד בקצב'".

03:39: כצפוי, כריס רוק לא לוקח שבויים כבר מההתחלה: "ספרתי לפחות 15 שחורים מאחורי הקלעים"; "אני פה ב'טקס פרסי הלבנים'"; "אם היו מעמידים לבחירה מנחים, לא היתה לי העבודה הזאת. הייתם צופים בניל פטריק האריס עכשיו"; "חשבתי על לפרוש. חשבתי על זה טוב. אבל אמרתי שהם יעשו את האוסקר בכל מקרה. והדבר היחיד שאני צריך זה להפסיד עוד עבודה לקווין הארט".

"למה אנחנו מוחים דווקא עכשיו? זה הטקס ה-88, מה שאומר שכל העניין הזה של הדרת שחורים קרה לפחות 70 פעם. זה קרה בשנות ה-50 ובשנות ה-60. ואז אנשים שחורים לא מחו. כי אז היו לנו דברים חשובים יותר למחות עליהם. היינו עסוקים בלעבור לינץ' ולהיאנס מכדי לטרוח לחשוב על מי מועמד לפרס הצלם הכי טוב".

03:29: זהו זה, מתחילים. אוסקר 2016 יוצא לדרך. תיכף כריס רוק עולה לבמה. אתם לא רואים אותנו עכשיו, אבל אנחנו עושים את פרצוף המודי בר און שלנו בעודנו אומרים: "תבלו".

אל תדאג ליאו, האוסקר מחזיק חזק

קייט וינסלט ולאונרדו דיקפריו באוסקר 2016. GettyImages
הזוג המלכותי כבר כאן. קייט ווינסלט מלווה את ליאו בלילה הגדול שלו/GettyImages

03:15: כמו בטקס האוסקר ה-87, גם הפעם שונה הסדר המסורתי של הצגת הפרסים. אם בעבר התרגלנו שהפרסים הטכניים מוענקים ראשונים והחלק המעניין של הטקס מתחיל בסביבות חמש בבוקר, הפעם שני הפרסים הראשונים צפויים להיות פרסי התסריט המקורי והמעובד. אחר כך נגיע לקטגוריית המשחק הראשונה שלנו, אבל די עם הספוילרים.

03:10: ואם כבר נגענו בסקנדל שמלווה את הטקס השנה (זוהי הפעם השנייה ברציפות שבה כל 20 המועמדים לפרסי המשחק הם לבנים), הנה הצעה למשחק שתייה: שוט בכל פעם שמישהו מאזכר את מחאת השחורים. אנחנו מקווים שיש לכם קיבולת, אם תבחרו לאמץ את ההצעה שלנו, כי כריס רוק צפוי להקדיש את עיקר המונולוג שלו לעניין הזה.

רוני מארה וקייט בלאנשט שרדו את שנות ה-50 ועדיין מאוהבות

03:05: אז בוקר טוב לכם מבית וואלה בתל אביב, ברוכים הבאים ללייב בלוגינג החגיגי שלנו. אנחנו כאן בהרכב מתוגבר, עירניים באופן מעט מחשיד ועמוסים בפחמימות. במקביל, מחוץ למלון "בוורלי הילטון" בלוס אנג'לס, הכוכבים צועדים על השטיח האדום ומספרים לכולנו פרטים על המלתחה שלהם שמעולם לא רצינו לדעת באמת. מה אנחנו באמת רוצים לדעת? שמחים ששאלתם: איך הדובה מ"האיש שנולד מחדש" הגיעה לשטיח האדום?

לא מעט שיאים היסטוריים עומדים בסכנת ניפוץ בטקס הזה, ואנחנו נספר לכם עליהם ככל שהבוקר יתקדם. בינתיים, הנה נתון די מדהים על הטקס שבו אתם עומדים לצפות. 37 אלמנטים עיצוביים יתחלפו הלילה על במת תיאטרון דולבי. במסגרת העיצובים הללו שולבו לא פחות מ-200 אלף קריסטלים של סברובסקי. 1,600 שעות עבודה נדרשו כדי להקים את הקונסטרוקציה הזאת. כן, אתם קוראים נכון, 200 אלף קריסטלים ו-0 מועמדים שחורים. נראה אתכם אומרים שהוליווד לא מחוברת אל העם עכשיו.

03:00: טקס האוסקר ה-88 ייצא לדרך ממש בקרוב ויביא לסיומה עונת פרסים דרמטית בצורה חסרת תקדים. מעולם בתולדות האוסקר לא הגיעו אל קו הסיום שלושה סרטים שונים שזכו בפרסים של שלושת הגילדות החשובות (השחקנים, המפיקים, הבמאים). זה אומר שתיאורטית הלילה הזה עוד עלול להתברר ככזה שיפתיע לא מעט מהמרים, וזאת כשלעצמה סיבה מצוינת להישאר איתנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully