וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכר את היריבות באירוויזיון 2016: הגוש הסובייטי - חלק א'

הספירה לאחור לקראת אירוויזיון 2016 נמשכת ויניב דורנבוש עושה עבורכם סדר בכל המדינות שינסו למנוע את הניצחון מחובי סטאר. והפעם: רוסיה, מולדובה, גאורגיה, בלארוס וארמניה

בימוי: אלעד וייסמן ויואב צפיר

(בסרטון: הקליפ של "Made of Stars")

seperator

מולדובה: Lidia Isac - Falling Stars

אם אין לכם זמן לקרוא היום, דלגו למדינה האחרונה בסקירה הזאת, אבל אם יש לכם קצת זמן למוזיקה גרועה באמת - מולדובה כאן בשבילכם. זו תהיה השנה ה-12 ברציפות שמולדובה שולחת שיר ואחרי שנתיים רצופות שהמדינה נבעטה כבר בחצי הגמר הייתם מצפים למשהו טוב יותר, נכון? אז לא. הבלאגן הזה נראה ונשמע כאילו מישהו שגדל על אירוויזיונים בשנות ה-80 וה-90 לקח את כל הקלישאות החבוטות של התחרות, ערבל שלוש דקות במהירות בינונית - והקיא את העיסה הזאת על הצופה המסכן. "למה היא צווחת עלי" זו שאלה שחוזרת על עצמה בשירי אירוויזיון, וזה קורה גם כאן. והמדהים הוא שהשיר הזה נבחר אחרי קדם שכלל שני חצאי גמר עם 24 שירים. אבל היי, אנחנו שלחנו פעם את אדי בטלר אחרי קדם אירוויזיון, אז איך אנחנו מעזים בכלל ללעוג למולדובה.

מולדובה תתחרה בחצי הגמר הראשון ובדירוג שלי היא ממוקמת בו במקום ה-13. בדירוג הכללי נהפוך את המספרים ונקבל 31. לידיה הזמרת היתה חותמת על הדירוג שלי לעומת מה שחוזות לה סוכנויות ההימורים: מקום 15 בחצי הגמר ומקום 37 בסיכויי הזכייה בתחרות.

הימור: מולדובה תחגוג שנה שלישית בלי גמר, ובצדק רב מאוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

ההופעה החיה בקדם המולדבי

הקליפ הרשמי

גאורגיה: Nika Kocharov and Young Georgian Lolitaz - Midnight Gold

אני נותן לכם עוד הזדמנות לדלג למדינה האחרונה בסקירה הזאת, כי עם גאורגיה המצב לא הולך להשתפר. זהו השיר התשיעי שגאורגיה שולחת לתחרות, כשמ-2011 נוצרה מן מסורת כזאת שהמדינה עולה לגמר שנה כן - שנה לא, לסירוגין. בשנה שעברה היתה ה"שנה כן", ונראה שבגאורגיה החליטו ללכת הפעם חזק מאוד על ה"שנה לא". מדובר כנראה באחד השירים הכי לא-זכירים שתיתקלו בהם. כמה לא זכיר? כשניגשתי לכתוב את הטור הזה, הייתי בטוח ממש שמדובר בשיר אחר. בדקתי שוב ושוב שאיני מתבלבל וסוקר עבורכם שיר אחר. עד כדי כך.

למרבה השמחה, השיר הזה מתחרה בחצי הגמר השני של חובי סטאר ואם הוא יקבל מיקום גבוה יותר מאיתנו - זו תהיה בושה גדולה. בדירוג שלי גאורגיה במקום ה-19 והאחרון בחצי הגמר ובמקום ה-42 והלפני אחרון הכללי. גם בסוכנויות ההימורים לא תמצאו פרגון - מקום 18 בחצי הגמר ומקום 40 בסיכויי הזכייה.

הימור: גאורגיה עפה בחצי הגמר, אוי ואבוי אם שיר כזה עולה לגמר.

בלארוס: IVAN - Help You Fly

בלארוס הצטרפה למשפחת האירוויזיון ב-2004, הפעם הראשונה שבה הונהגה שיטת חצי הגמר, ובסך הכל יש לה ברזומה 12 השתתפויות שהובילו לארבע הופעות בלבד בגמר. כששומעים את השירים ורואים את ההופעות - העיניים כואבות והאוזניים מדממות. 24 שירים השתתפו בקדם אירוויזיון הבלארוסי, וזה הדבר שנשלח משם. באתרי החובבים הופצה שמועה שאיוון מתכנן לבצע את השיר שלו עירום ומוקף בזאבים, אבל לפי חוקי התחרות אסור להופיע עם בעלי חיים על הבמה, ולגבי האם היינו רוצים לראות אותו עירום - ובכן, בסרטון השני תוכלו לשפוט בעצמכם.

לא חושב שאי פעם היתה תמימות דעים מוחלטת כל כך ביני לבין סוכנויות ההימורים בתיאום מוחלט. עירום או לא, בחצי הגמר השני הוא מדורג במקום ה-13 ובסיכויי הזכייה בתחרות הוא מדורג במקום ה-32 הלא מחמיא.

הימור: מסוג השירים האלה שאתה רוצה לצעוק "לא", אבל יודע שיכול להיות מצב שאתה לא מבין כלום וזה מגיע לגמר, שם הוא מתרסק במקום ה-24 ומטה.

רוקד עירום עם זאבים. כמובן

ארמניה: Iveta Mukuchyan - LoveWave

אם שרדתם עד כאן, תוכלו לעבור גם את ארמניה. כאן אני רוצה דווקא לדבר על טרי ווגן ז"ל. למי שלא מכיר, ווגן היה מר אירוויזיון של בריטניה, ושידר את התחרות עבור ה-BBC מ-1980 עד 2008 ברצף, ועוד כמה פעמים לפני כן. לא מעט פעמים בשלב הניקוד ווגן נהג לגחך ולהגיד "כנראה שאני לא מבין שום דבר במוזיקה פופולרית" בגרסאות שונות. למה אני אומר את זה? משום שהבלאגן הארמני שנקרא "שיר" שכולל ערימת קלישאות בהגשה גרועה וזמרת צווחת שנראה כאילו היא מציגה כל קלישאה קולית שיש כאילו היתה באודישן ל"אמריקן איידול" אחרי השיא, נמצא בטופ של ההימורים. החובבים אוהבים את זה, הסוכנויות מאמינות בזה, ואני אומר - באמת? האמנם? על מה ולמה? נתתי לשלושה נון-חובבים להאזין לשיר - אף אחד לא הסכים לשמוע עד הסוף. עדכנו בתגובות מה אתם חשבתם, ואם שרדתם.

אצלי בדירוג היא במקום ה-11 בחצי הגמר וזה רק כי יש דברים באמת זוועתיים. המקום ה-11 לא מוליך לגמר. בדירוג הכללי שלי היא במקום ה-27. הסוכנויות כאמור מחבקות - מקום רביעי בחצי הגמר הראשון, מקום תשיעי בסיכויי הזכייה בתחרות.

הימור: העולם הוא אכזר ולא צודק, ולכן בוודאי שהיא תגיע לגמר, על אפי וחמתי.

רוסיה: Sergey Lazarev - You are the only one

בין אם דילגתם ישר לכאן ובין אם שרדתם את כל מה שנסקר עד עכשיו - הגענו לדובדבן של הסובייטיות. רוסיה תפסה במאה ה-21 את המקום של בריטניה כאלופת הכמעט ואחרי עוד כמעט בשנה שעברה - הפעם הרוסים רוצים להחזיר את האירוויזיון לאמא רוסיה. בשביל זה הם אספו צוות של כותבים בראשות דיוות האירוויזיון פיליפ קירקורוב שזנחו סוף סוף את המסר של אנחנו מיליון קולות בקול אחד וכולנו שווים למרות שאנחנו רוסיה, הלבישו אותו על זמר טוב מראה ועתיר קוביות בבטן, שפכו כמה מיליונים על גבי מיליונים של רובלים עבור הקליפ, והנה לכם המנצח הגדול של אירוויזיון 2016, שכבר מדגדג את ה-6 מיליון צפיות ביוטיוב.

אל תטעו, הוא ממש לא השיר החביב עלי. בטעם האישי שלי הוא מדורג במקום הרביעי בחצי הגמר הראשון ובמקום העשירי הכללי. כן, בעיניי יש לפחות תשעה שירים טובים יותר. אבל בסוכנויות ההימורים לא חושבים ככה ומציבים אותו במקום הראשון ובעוצמה - מדי יום כמעט יחס הזכייה עליו מצטמצם, בעוד שעל המקומות הצמודים אליו היחס מתרחב.

הימור: בכלל לא צריך להמר כאן.

טורף את הבמה ב"רוקדים עם כוכבים":

ועוד משהו קטן על רוסיה. בשנה שעברה רשות השידור האוסטרית שידרה מחיאות כפיים ותרועות מוקלטות לאורך התחרות. וכך, בזמן שבאולם היו כאלו שקראו בוז בזמן הביצוע הרוסי, לא לזמרת - אלא לרוסיה, הצופים בבית שמעו שריקות ותרועות. רשות השידור השבדית כבר הודיעה שלא תעשה זאת השנה כדי שהקהל בבית יקבל מופע אותנטי. בהקשר הזה יהיה מעניין לראות האם ההומואים, שמהווים חלק נכבד מאוד מהקהל באולם האירוע ובערים המארחות, יגיעו גם לעיר המארחת שרוסיה תבחר במקרה של זכייה. האם חברי הקהילה הגאה לא יוותרו לשנה אחת על התחרות האהובה תחת התירוץ של "זו תחרות מוזיקה ולא פוליטיקה" או שיעדיפו להישאר שנה אחת בבית ולהראות שאם המארחת היא מדינה ששוללת זכויות - אסור שתהיה לה את הזכות לארח את התחרות? את ההימור שלי כאן נשמור לטור במקרה שרוסיה אכן תזכה.

ומה עם חובי?

כמו תמיד, לא ניפרד בלי עדכון על השיר הישראלי. הפעם אין תזוזה וממש כמו בשבוע שעבר סוכנויות ההימורים לא מאמינות בשיר שלנו, עם מקום 12 בחצי הגמר השני ומקום 30 בסיכויי הזכייה הכלליים. בשבוע הזה בשנה שעברה נדב גדג' דשדש בסיכויי העלייה לגמר ודורג במקום ה-24 בסיכויי הזכייה.

בסוף השבוע המריא חובי סטאר לריגה ופתח במסע קידום השיר באירופה. אתמול (ראשון) הוא הופיע במוסקבה ובהמשך הוא גם צפוי לבקר באמסטרדם, ונאחל לו שיזכה שם לאהבת הקהל ולהצבעות המוניות עבור ישראל. ואם זה לא יקרה, נו - לפחות נוכל לחזור ולהגיד שכולם אנטישמים.

seperator

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully