וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדת במה 14: אימה על הבמה - שחקנים נפצעו קשה אחרי שימוש בתער

הילה דוידי

16.5.2016 / 0:00

תקרית ביזארית בהצגה "סוויני טוד" בניו זילנד, ג'יי קיי רולינג חושפת פרטים חדשים ומפתיעים על "הארי פוטר והילד המקולל", המועמדויות לטוני מתקנות את עוול האוסקר ועוד חדשות תיאטרון

שני שחקנים נפצעו באורח קשה ובינוני עקב שימוש בתער במהלך סצנה אלימה במחזמר

תקרית ביזארית אירעה בקולג' "סנט קנטיגרן" בני זילנד, שם נפצעו שני סטודנטים על הבמה במהלך הפקה של המחזמר "סוויני טוד". המחזמר עוסק בספר שרוצח את לקוחותיו על ידי שיסוף גרונם באמצעות התער בו הוא משתמש. למרות שבהפקות תיאטרון נהוג בדרך כלל להשתמש בכלי חיתוך מזויפים או לחילופין קהים מאוד, החליטו הפעם המפיקים, מרצים לדרמה בקולג', להשתמש בתער גילוח אמיתי, משופצר ועטוף בנייר אלומיניום ונייר דבק.

למרבה הצער, כבר בהצגת הבכורה, במהלך סצנה אלימה במחזמר, נפצעו שני סטודנטים והובהלו לבית החולים. מצבו של אחד מהם הוגדר כקשה ושל השני בינוני. עדי ראיה שצפו בהצגה סיפרו כי בזמן התקרית הם לא היו מודעים לכך שמדובר בפציעות אמיתיות. "ההצגה המשיכה להתנהל כרגיל גם לאחר המקרה ולא יצאה שום הודעה במהלכה, שהסבירה לקהל כי הגרונות המשוספים והדם סביבם לא היו מזויפים". סיפר אחד מהסטודנטים, עד ראיה שצפה בהצגה.

מנהל הקולג', סטיב קול, הסביר כי צוות המורים מנוסה מאוד בהפקת הצגות וכי הוא לא מאמין שיהיו השלכות. עם זאת, חקירה רשמית לגבי האירוע נפתחה גם ביום שלמחרת על ידי ארגון הפיקוח "וורק-סייף ניו-זילנד" ומשטרת ניו-זילנד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כן, זה היה רעיון רע מאוד. ג'וני דפ מתוך הסרט "סוויני טוד"/מערכת וואלה!, צילום מסך

פליטות מסוריה חושפות את סיפורן על במות בריטניה

ההצגה "מלכות סוריה", עיבוד להצגה "נשות טרויה" בכיכובו של קאסט המורכב מנשים פליטות מסוריה, תצא לסיבוב הופעות ותעלה על במות בריטניה החל מחודש יולי הקרוב. מדובר בגרסה מודרנית ורלוונטית לטרגדיה היוונית של אוריפידס, משלבת את הטקסט העתיק עם הנרטיב והחוויות האישיות של המבצעות, המציאות שממנה הגיעו והעקירה שחוו ממולדתן, עם סיפורן של ארבע גיבורות הטרגדיה המקורית.

"הגענו לחברה חדשה, בה דרך החיים שונה וחשנו מבודדות", מספרת קהולה, אחת מחברות הצוות. "העלאת המחזה סייעה לנו לשבור את הקרח. התחלנו להתחבר עם אחרים וליצור קשרי חברות חדשים, מה שנתן לנו בסופו של דבר את האומץ לספר את סיפורינו ולשתף בקשיים שלנו באופן כנה וברור. היום אנו חשות שאנחנו מסוגלות לעשות משהו למען סוריה ולמען העם הסורי על ידי העברת מסר לעולם כולו, בתקווה שמישהו יוכל לסייע לנו ולסיים את הטרגדיה שפקדה אותנו".

אחת מהדמויות האהובות של שייקספיר "שינתה את מינה"

יום אחד קיבל השחקן אנקור בוהל, טלפון מרגש מהסוכן שלו. המנהלת האומנותית החדשה של תיאטרון הגלוב הבריטי, אמה רייס, מעוניינת ללהק אותו לתפקיד הלנה כגבר הומוסקסואל בהפקה חדשה לאחד המחזות הפופולריים ביותר של שייקספיר "חלום ליל קיץ". כשנפגש בוהל עם רייס במשרדה, היא הסבירה לו כי הפגישה ביניהם אינה אודישן וכי היא תשמח לנסות להבין יחד איתו, אם הרעיון הפרוע שהגתה בכלל אפשרי.

כך ישבו שניהם עם הטקסט וניסו לפנח כיצד תנהג הדמות וכיצד ישתנה הטקסט במקומות בהם היא מוזכרת. האהבה של הלנה לדמיטריוס מקבלת נופח נוסף ושונה, הן בתחילה כשהלנה יודעת כי לא תוכל לגרום לדמיטריוס להתאהב בה, אך מסתפקת בכך שלפחות יכיר לה תודה, והן כאשר דמיטריוס מתאהב בה בעקבות הצוף שמטפטף פאק לעיניו.

אותו "ניתוח לשינוי מין", שעברה הלנה, הפך אותה ל "הלנוס" וההפקה של רייס, שנפתחה ב-30 לאפריל ותמשך עד לחודש ספטמבר, כבר זכתה לביקורות משובחות ובין היתר לתואר "מהפכנית" במגזין ה"טלגרף".

עוד באותו נושא

עובדת במה 13: ההצגה האלימה שגורמת לצופיה להתעלף באולם

לכתבה המלאה

ג'יי קיי רולינג, שוב רומזת על תפנית בעלילת "הארי פוטר והילד המקולל"

מחברת סדרת ספרי "הארי פוטר", ג'יי קיי רולינג, רמזה על שתי דמויות מרכזיות נוספות שיצטרפו להארי, רון והרמיוני בשני חלקי ההצגה החדשה "הארי פוטר והילד המקולל". רולינג העלתה לחשבון הטוויטר שלה תמונה ובה חמישה שרביטי קסמים ורשמה: "בוקר מרגש בחזרות ל'ילד המקולל', מה אתם חושבים על עיצוב השרביטים שלנו?"

אף הודעה רשמית מטעם ההפקה לא יצאה באשר למי שנבחרו לגלם את הדמויות הללו. שמות השחקנים היחידים שאושרו על ידי ההפקה הם של ג'יימי פרקר, נומה דומזוויני ותום טורנלי, שנבחרו לגלם את הארי, רון והרמיוני. כעת נחשף שדראקו מאלפוי וג'יני פוטר ייקחו אף הם חלק משמעותי במופעים החדשים.

ההצגה, שנכתבה על ידי ג'ק תורן בבימויו של ג'ון טיפני, מתרחשת תשע שנים לאחר שמסתיימת עלילת הספר האחרון בסדרת הספרים ועוקבת אחר המתרחש בחייו הבוגרים של הארי פוטר, כשהוא עובד במשרד הממשלתי של הקסמים, נשוי ואב לשלושה ילדים. בנו הצעיר ביותר של הארי, אלבוס, נתקל בקשיים עקב המורשת של משפחתו ויחד מגלים האב והבן את האמת הלא נעימה: "לעיתים האפלה מגיעה ממקורות בלתי צפויים".

חייהן הסודיים של נשים ששברו מוסכמות חברתיות כדי לשחק במחזותיו של שייקספיר

עד לשנת 1660 דמויות של נשים במחזותיו של שייקספיר גולמו על ידי נערים צעירים או על ידי ילדים. כעת חושף מחקר חדש של הספרייה הבריטית פרטים על מספר מצומצם של נשים חלוצות, שהחלו לבצע תפקידים שייקספיריים מרכזיים, למרות הקשיים והדעות הקדומות ששררו בתקופתן והשליטה הגברית בתחום. בנוסף, נאלצו להתמודד עם קהל של גברים אמידים, שנהגו לשלם מעט יותר על כרטיס הכניסה להצגה כדי שיוכל להתבונן בהן מתלבשות מאחורי הקלעים ובחדרי ההלבשה.

בחודש אפריל נפתחה תערוכה בלונדון לכבוד ציון יום השנה ה-400 למותו של שייקספיר, המציגה פורטרטים ומסמכים נדירים המעידים על תפקודן של נשים אלו בתיאטרון באותה תקופה. ביניהם, למשל, פרולוג בהצגה, שנכתב על מנת להתריע בפני הצופים כי שחקנית אמיתית תופיע בערב ספציפי בתפקיד דסדמונה במחזה "אותלו". פריט נוסף הוא העתק מקורי של ההכרזה המלכותית שפורסמה ב -1662, ובה ניתן אישור לנשים להופיע שוב על במות התיאטרון, לאחר שב-1647 נאסר על כך.

לאחר סערת "האוסקר הלבן", חלוקת פרסי "הטוני" מעידה על גיוון יחסי בברודווי

למרות שבעבר טקס חלוקת פרסי הטוני היה חד גוני בדומה לטקס האוסקר, השנה מסתמן בו גיוון משמעותי ומפתיע, לאחר שבתאריך השלישי במאי הוכרזו המועמדים לפרס בכלל הקטגוריות. מתוך 40 השחקנים המועמדים, 14 אינם לבני עור, בעוד שמתוכם 12 הם שחקנים שחורי עור.

בטקס הטוני הזה יקבעו את הטון הצגות כמו "הצבע ארגמן", "שפל אלונג" בכיכובה של אאודרה מקדונלד, וכמובן "המילטון", שבחר בשחקנים שחורי עור לגלם דמויות של אנשים משפיעים מההיסטוריה האמריקנית וידוע כי היו לבני עור. למרות ההתפתחות לעבר הלכי רוח שוויוניים יותר בברודווי, יהיה שיטענו, כי המציאות עדיין רחוקה מלהיות אוטופית. "עדיין נותרה לנו כברת דרך ארוכה לעבור כדי להגיע לשילוב וגיוון גם בקרב הצוותים הקריאטיביים שלנו. בנוסף, הייתי רוצה לראות גיוון רב יותר גם בקרב קהילת המפיקים", טען, ג'ורדן רוט, בעלים של תיאטרון בראיון ל"ניו יורק טיימס".

הצבע ארגמן. GettyImages
מנצחים בזכות הגיוון. מתוך "הצבע ארגמן"/GettyImages

המחזמר "המילטון" עשה היסטוריה עם 16 מועמדויות לפרס הטוני

המחזמר "המילטון" הוא להיט שובר קופות, שאת שורותיו משננים ילדים ומנחי תכניות טלוויזיה. הוא כבר הספיק להתארח בבית הלבן וזכה לתיאור "פיסת תיאטרון נדירה, שפילסה את דרכה לתרבות הפופולרית" מפי מגזין "הניו יורק טיימס". לכן, אולי לא כל כך מפתיע, שבתחילת החודש מחזמר ההיפ הופ, שמספר את סיפורו של שר האוצר הראשון של אמריקה, שבר שיא, שמעולם לא היה כמותו, כשזכה בשישה עשר מועמדויות לפרס הטוני.

הוועדה שקובעת מי יהיו המועמדים לקבלת פרס הטוני, סברה כי המחזמר שווה את מחירו הגבוה כמעט בכל אספקט: משחק, כתיבה, בימוי, ריקוד, מוסיקה ועיצוב. בקטגוריות המשחקי יאלצו כוכבי "המילטון" להתמודד אחד נגד השני. יוצר ההצגה, שבנוסף מככב בה, לין מנואל מירנדה, זכה בעצמו לשלוש מועמדויות על הכתיבה, המוסיקה ומשחק, ויש לציין כי הוא כבר זכה בפרס פוליצר על יצירת המופע.

המחזמר "המילטון". GettyImages
היסטוריה בהתהוות. "המילטון"/GettyImages

השחקנית ג'ודי דנץ' שוברת שיאים

ג'ודי דנץ', שכבר הספיקה לזכות בתשעה פרסי באפט"א, פרס טוני, פרס אוסקר ושני פרסי גלובוס הזהב, גרפה פרס נוסף לאוסף שלה השנה תוך שהיא שוברת שיא חדש. בטקס ה-40 של חלוקת פרס אוליביה, המחולק מדי שנה על ידי אגודת התיאטרון בלונדון כדי להכיר במצוינות בתחום התיאטרון המקצועי, זכתה דנץ' בפרס בפעם השמינית, הישג שאף שחקן לא הגיע אליו אי פעם עד כה.

דנץ' בת ה-82 זכתה בפרס בקטגוריית "שחקנית המשנה הטובה ביותר", עבור התפקיד שגילמה בתור פאולינה במחזה השייקספירי "אגדת חורף", בהפקה שהופיעה בתיאטרון "גאריק" בלונדון. לנו נשאר רק לאחל מזל טוב לאחת מהשחקניות הגדולות ביותר בדורנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully