וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עומדות על צוק: סדרות הטלוויזיה שהסתיימו עם קליף-האנגר

14.6.2016 / 0:00

סיום העונה של "המשפחה" שבר לנו את הלב לאחר שהתברר כי היא בוטלה ולעולם לא נדע מה עלה בגורל גיבוריה. חזרנו אל סדרות נוספות שהשאירו אותנו נטולי ציפורניים. זהירות - ספוילרים!

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
למה הלכתן?/מערכת וואלה!, צילום מסך

דאלאס (2012)

הגרסה המחודשת של אופרת הסבון מהאייטיז החזיקה מעמד שלוש עונות לפני שקרסה בטבלאות הרייטינג ובוטלה. במבט לאחור, אפשר להבין למה הצופים נטשו, "דאלאס 2012" היתה כמעט המשך ישיר לגרסה המקורית וכהמשך ישיר, היא לא היתה מספיק קצבית עבור המאה ה-21. תוסיפו לזה את מותו של לארי הגמן שגילם את ג'יי אר יואינג והביטול היה צפוי.

מה שלא היה צפוי היה סוף העונה השלישית. בפרק האחרון לעונה, ולסדרה, מתברר שלג'יי אר יש בת נוספת (שזהותה, מן הסתם לא תתגלה לעולם) אבל זה לא הטוויסט הסופי. בסצנה הכי גורלית, מכוניתו של כריסטופר יואינג, בנו המאומץ של בובי, מתפוצצת בזמן שהוא יושב בתוכה לנגד עיניה ההמומות של אלנה שבדיוק גילתה שהיא בהיריון.

בום.

המשפחה

לא ברור למה "המשפחה" בוטלה. באמת. מדובר באחת ההחלטות המוזרות ביותר שיצא לנו להיתקל בהן בשנים האחרונות. נכון, לא מדובר ביצירת מופת או בסוגה עילית אבל "המשפחה", שעקבה אחרי מה שמתרחש כשבחור שנעלם בילדותו ונחשב למת מופיע אחרי עשר שנים על מפתן דלת בית הוריו, היתה דרמה סבונית סוחפת שלא היססה להפתיע את הצופים בטוויסטים מעניינים (כמו למשל שהבחור שחזר מהמתים הוא בכלל ילד חטוף אחר).

ועדיין, ב-ABC החליטו לבטל אותה לאחר עונה אחת שהסתיימה בקליף האנגר מהגיהנום. מתברר שאדם וורן, הילד שכולם חשבו שמת, עדיין בחיים ולא רק שהוא בחיים, הוא גם מסייע לאישה שסייעה בחטיפתו בעקיפין. כן, גם הפה שלנו נפער בהלם.

פלאש פורוורד

"פלאש פורוורד" היא קורבן נוסף של "אבודים". כל העולם ואחותו שאוהבת צפיית בינג' חיפשו את ה"אבודים" הבאה והציפיות, באופן טבעי, היו יותר מדי גבוהות. כזכור, "פלאש פורוורד", שהיתה מבוססת על ספר באותו השם, גוללה את מה שמתרחש לאחר שכל האנשים בכדור הארץ מאבדים הכרתם למשך שתי דקות ו-17 שניות וחווים הצצה לעתידם כפי שייראה בעוד שישה חודשים. האם הגורל קבוע מראש? האם יש דרך להתחמק ממנו? למי אכפת. העונה הראשונה של "פלאש פורוורד" הסתיימה כשכל הדמויות חוות את העתיד כפי שנחזה וזוכות להבזק נוסף לעתיד והפעם: כמה שנים קדימה. אה, ומשרד בו שוהה הדמות הראשית מתפוצץ. סולידי בסך הכל.

Revolution

אגב "אבודים", ג'יי ג'יי אברהמס הצליח לאכזב מיליוני אנשים פעם נוספת עם "Revolution", שלפחות הבסיס העלילתי שלה מעניין ומסקרן: בעקבות אירוע מסתורי (שיתברר בהמשך), כל הטכנולוגיה בעולם נעלמת והעולם חוזר לתקופת ימי הביניים. 15 שנים לאחר הפסקת החשמל הגדולה, העולם כפי שאנחנו מכירים אותו, השתנה. אבל אחרי הפתיחה, "Revolution" איבדה את זה לחלוטין והפכה להיות ממבו-ג'מבו של מדע בדיוני אפוקליפטי חסר היגיון לחלוטין עם פצצות גרעיניות, תליונים מוזרים וננוטכנולוגיה.

העונה השנייה והנוראית מסתיימת כשחלק מדמויות הסדרה מקבלות הוראות מהננומטרים להגיע לעיירה נטושה באיידהו. יוצר הסדרה אריק קריפקה סיפר כי העונה השלישית היתה אמורה להיות "נהדרת". ברור.

עוד באותו נושא

האחרי: לאן נעלמו יוצרי טלוויזיה נחשבים?

לכתבה המלאה

אלה הם חיי

ב-1995 בוטלה דרמת הנעורים המהוללת בטרם עת אחרי 19 פרקים בלבד, והותירה אותנו תוהים ואבלים. איכשהו יש משהו הגיוני בכך שלא היתה סיומת. אלה הם החיים, משהו שהסדרה המחישה בשמה, בחייה ובמותה. בכל זאת, הגיוני כל שיהיה, אין בכך כדי להקהות את תחושת הפספוס מהביטול המוקדם. "אלה הם חיי" היתה קצרה אך מגובשת להפליא, וקטיעתה בטרם עת כואבת לא בגלל הפוטנציאל הרב שהיה גלום בה, כמו שאומרים לא פעם, אלא בגלל שמימשה אותו מהיום הראשון, ובכל זאת ABC המרושעת גדעה אותה באבה.

ההתרחשויות היו מינוריות וקטנות ב"אלה הם חיי", שהיטיבה להגדיל אותן לכדי סערות בנפשה של גיבורתה הצעירה, אנג'לה צ'ייס (קלייר דיינס). סוף הסדרה – שכמובן מעולם לא תוכנן להיות כזה – עשה ההפך: העביר במינוריות דומה רגע גדול והרה גורל, לפחות בחיי טינאייג'רז. לאורך כל העונה ג'ורדן קטלאנו (ג'ארד לטו) התעלם, זלזל ושבר את לבה של אנג'לה שהיתה מאוהבת בו. לבסוף הבין שיש גם לו רגשות כלפיה וביקש את עזרתו של בריאן קראקוב, שכנה של אנג'לה שמאוהב בה בסתר, לעזור לו עם כתיבת מכתב התנצלות. אנג'לה גילתה שבריאן הוא מחבר המכתב והתעמתה איתו בדקות האחרונות של הפרק, רק כדי להבין שהוא עצמו מאוהב בה. ואז הגיע ג'ורדן עצמו ואנג'לה נסעה איתו, משאירה את בריאן מאחור אבל צופה בו מבעד לחלון.

דדווד

הביטול של סדרת המערבון המופתית של HBO מעצבן במיוחד, כי הוא נעשה לטובת סדרה חדשה אחרת של היותר דיוויד מילץ', "ג'ון מסינסינטי" הביזארית, שלא הצליחה להביא אליה צופים או באזז ובוטלה אחרי עונה אחת. אחרי ביטולה של "דדווד" ב-2006 היו דיבורים על סרט שיקשור את הקצוות, אבל כזה לא קרה. לא היה קליף האנגר מטורף בסופה של הסדרה, אלא היא פשוט נגמרה באמצע הסיפור. הצבעה בעניין גורלה של העיירה שאיננו יודעים מה תוצאותיה, היחסים בין סת' בולוק לאלמה גארט. הוואקום שיתמלא בהיעדרו של ג'ורג' הרסט. כאלה.

בשנה שעברה HBO עצמה אישרה שיש דיבורים להחיות את הסדרה באופן כזה או אחר, עשור אחרי סיומה כשכל הקאסט כבר הזקין והשמין, אבל ניקח מה שיתנו לנו, אם יתנו לנו. בשלב הזה כבר למדנו לא באמת להאמין לידיעות האלה.

גולשים בזמן

אולי הקליף-האנגר הכי מעצבן בתולדות הקליף-האנגרים. העונה החמישית של "גולשים בזמן" הסתיימה כשרמברנדט גולש סוף סוף לכדור הארץ עם נשק נגד הקרומגס המרושעים אבל לחבריו אין דרך לדעת מה קרה לו לאחר הגעתו לכדור הארץ. ולמה הקליף-האנגר הזה מעצבן? מפני שלפי דיווחים שונים, יוצרי "גולשים בזמן" ידעו שהסדרה לא תזכה לעונה שישית ובכל זאת בחרו לסיים אותה במתח כדי לגרום למעריצים לזעום ולפעול למען חידוש הסדרה בגוף שידור אחר. זה, כמובן, לא עבד.

מלרוז פלייס (2009)

הפעם זה לא עבד להת'ר לוקליר. מצילת הסדרות הרשמית ("מלרוז פלייס" המקורית, "ספין סיטי") לא הצליחה להציל את הגרסה המחודשת של "מלרוז פלייס" שבוטלה לאחר עונה אחת. ובצדק. ככלות הכל, הבסיס העלילתי של "מלרוז פלייס" גרסת 2009 היה תעלומת הרצח של סידני אנדרוז, אחת הדמויות האהובות של המותג (שכבר מתה בגלגול הקודם אבל היי, אם כבר להחזיר אותה לחיים – למה להרוג אותה שוב?).

חוץ מאמנדה, גם מייקל וג'יין ניסו לתת יד ולהחיות את המותג שעשה כיף בניינטיז אבל כלום לא עזר. העונה הסתיימה כששוטרים אוזקים את אמנדה שמבטיחה, מצדה, לנקום באלה, האמנדה החדשה בשכונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully