וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדת במה 15: ההצגה שמפגישה בין חתולים למשפחת קרדשיאן

הילה דוידי

16.6.2016 / 0:00

אביזרי במה מההצגה הראשונה אי פעם של "רומיאו ויוליה" נמצאו בלונדון, התיאטרון החדש שבו מככבות נשים בלבד, הפארודיה של "קאטס" על משפחת קרדשיאן ועוד חדשות תיאטרון

הבמאי סטיבן דלדרי מגייס פליטים ממחנה "הג'ונגל" לטובת הצגה חדשה

פינוי החלק הדרומי של מחנה הפליטים קאלה בצפון צרפת המכונה "הג'ונגל", שהתרחש בחודש פברואר האחרון, נתן לבמאי הידוע סטיבן דלדרי ("בילי אליוט") את ההשראה למחזה החדש עליו הוא עובד בימים אלו, יחד עם 27 פליטים ששהו במחנה ולאחר פינויו קיבלו מקלט ברחבי בריטניה.
דלדרי, שניהל קמפיין מחאה נגד הפינוי עם השחקן ג'וד לאו והמחזאי סר תום סטופרד, החליט לממש את הפרויקט מיד לאחר הפינוי. "זוהי הזדמנות טובה עבור הפליטים לשתף את סיפורם עם שאר העולם לאחר שחוו עקירה, ניתוק ובידוד", הסביר.
על המחזה עובד הבמאי עם התיאטרון "הזדמנות טובה", שהוקם במחנה "הג'ונגל" על ידי אנשי מקצוע ממדינות שונות, והוא יעסוק במסע שחוו 27 הפליטים בדרכם לאירופה ובחייהם בבריטניה. "עדיין מוקדם מכדי לדעת מהי הצורה שיגבש לבסוף המחזה. אך אני כבר יכול לספר שהוא יקרא "הג'ונגל'", הוסיף דלדרי.

סטיבן דלרי. AP
סטיבן דלרי/AP

נער נפצע במהלך הצגה לאחר שקפץ ממקום מושבו במרפסת באולם התיאטרון

מופע של המחזמר "גריז" בתיאטרון ה"גרנד בלקפול" באנגליה נקטע כאשר צעיר בן 18 נפל ממקום מושבו במרפסת העליונה שבאולם. בטרם נחת הבחור על הקרקע, הוא אחז בכתפה של אחת היושבות באולם, אולם לפי דיווחי המשטרה לאישה לא נגרם כל נזק.

עדי ראייה שחזו במתרחש סיפרו כי אנשים רבים באולם החלו לצעוק ואף לבכות, אך צוות השחקנים על הבמה כלל לא שם לב למתרחש והמשיך בביצוע הנאמבר. רק לאחר שצופים מן האולם החלו לצעוק, חדלו השחקנים לבצע את השיר. "היו שמועות שונות לגבי נפילתו של הנער. היו שטענו כי הוא התעלף, אחרים אמרו שהוא קפץ כי ניסה להתאבד", סיפר אחד מעדי הראיה שנכחו באולם. צוות התיאטרון פינה במהרה את הצופים המבוהלים מן האולם, בעוד שהנער הובהל לבית החולים הסמוך ומהמשטרה נמסר כי לא נשקפת סכנת לחייו.

הצגה חדשה על משפחת קרדשיאן: המחזמר "קאטס" וחתולים

הצגה חדשה על משפחת קרדשיאן: המחזמר "קאטס" וחתולים
"קאטדשיאנס" הוא מחזמר פרודי חדש, המותח ביקורת על האובססיה לתרבות הריאליטי שפקדה אותנו ועם הזמן רק הולכת ומחריפה. על המחזמר חתום הצמד בוב וטובלי מקסמית, שההומור הבוטה ויוצא הדופן שלהם כבר הולך לפניהם בברודוויי, בזכות להיטים כמו "נערת השעשועים", "הצלצול הגואל" והמחזמר "צער גידול בנות".

ה"קאטדשיאנס", שמציג בימים אלה בניו יורק, מתאר את סיפורה של המשפחה המתוקשרת ביותר בעולם באמצעות עלילת המחזמר "קאטס", ואף משלב קטעי וידאו של חתולים חמודים. במובן מסוים, המחזמר החדש הוא עוף מוזר מעט בסצנת התיאטרון, כיוון שהוא מעודד את קהל הצופים להשתמש בטלפונים במהלך ההצגה ולצלם תמונות וסלפי. כמו כן, השחקנים עצמם משתמשים בניידים במהלך ההצגה.

לדעתו של טובלי, למחזמר "קאטס" אין כל עלילה, כמו גם למשפחת קרדשיאן ועל כן הוא מקווה שהשילוב בין השניים פשוט "יגרום להם להיעלם". "המחזמר שלנו הוא מופע גרנדיוזי, מרשים וחסר עלילה בדיוק כמו הקרדשיאנס", הוא מודה.

עוד באותו נושא

עובדת במה 14: אימה על הבמה - שחקנים נפצעו קשה אחרי שימוש בתער

לכתבה המלאה

נמצאו אביזרי במה מהמופע המקורי של ההצגה "רומיאו ויוליה"

בחפירות ארכיאולוגיות שנערכות החל מחודש אפריל באתר תיאטרון "הקרטיין" במזרח לונדון, התגלו אביזרי במה, שככל הנראה שימשו את השחקנים במופע המקורי של המחזה "רומיאו ויוליה".

תיאטרון הקרטיין, ששרידיו התגלו לפני כארבע שנים, הוכר כאולם התיאטרון בו הועלו לראשונה ההצגות של שייקספיר "רומיאו ויוליה" והנרי החמישי". השרידים מיועדים להפוך לליבה של מרכז אורבני חדש בו יושקעו כ- 370 מיליון יורו. המרכז עתיד לכלול מגדל בן 37 קומות ובו 400 דירות מגורים, מסעדות, חנויות, אולם הופעות, מבנה לשימור מורשת התיאטרון ופארק.

בין אביזרי הבמה שהתגלו נמצאה משרוקית בצורת ציפור שיר מחרס, ששימשה ליצירת אפקטי קול בהצגה, ז'יטונים, שככל הנראה שימשו את הצופים כדי לרכוש בירה במהלכה, ומסרק מעצם ששימש את השחקנים מאחורי הקלעים. החפירות הארכיאולוגיות יימשכו עד סוף החודש והחוקרים מצפים למצוא במהלכן פיסות נוספות של היסטוריה.

הצעת חוק אנטי להט"בית בקרוליינה הצפונית נתקלת בהתנגדותם של אנשי התיאטרון

אנשי תיאטרון רבים הביעו את התנגדותם להצעת החוק החדשה שהתקבלה בקרוליינה הצפונית בארה"ב, האוסרת על טרנסג'נדרים להיכנס לשירותים של בני המין איתו הם מזדהים, וכן אוסרת על ערים במדינה להעביר חוקים חדשים למען שוויון זכויות להט"בים.

מי שהחל את המחאה היה סטפן שוורץ, מלחין מחזות זמר להיט"ביים רבים, ביניהם "מכושפת", כאשר כאות מחאה החליט לאסור את הצגת מחזותיו בקרוליינה הצפונית עד לביטול ההצעה. מיד לאחר מכן הצטרפו אליו גם מחזיקי הזכויות של מחזות הזמר "סיפור הפרברים" ו"פוטלוס".
ב-13 ביוני חבר שוורץ למלחינה ג'יניין תסורי לצורך מופע צדקה שמטרתו להילחם בהצעת החוק. האירוע "קולות ברודווי למען קרוליינה הצפונית", כלל מופעים של שחקנים ושחקניות בולטים מאוד בברודוויי, כמו זוכת פרס הטוני בת' ליוול, אריאנה דבוס ("המילטון"), לינדזי נורת'ן ("מכושפת") ומלווין תנסטול ("ביוטיפול"), רובם ילידי קרוליינה הצפונית. הנואמת המרכזית בטקס היתה הסופרת ועורכת הדין הטרנסג'נדרית ויויאן טיילור, אף היא ילידת המדינה.

"המופע הוא הזדמנות להציג לעולם את קרוליינה הצפונית שאני מכירה", טענה השחקנית לאורה האריס שהשתתפה באירוע. "הדבר הפשוט ביותר לעשות הוא להרגיש חסר ישע", אמרה, "רציתי ליצור סיפור על קרוליינה הצפונית שיעורר גאווה ובו זמנית ימשוך את תשומת הלב של הממשל".

גברים מוזמנים לצפות אך לא לקחת חלק בתיאטרון חדש שמוקם בלונדון

כשההצגה "יוליוס קיסר" עלתה בשנת 2012 בתיאטרון ה"דונמר" בלונדון בביצוע קאסט שכולו נשי, לא מעטים הרימו על כך גבה. מבקר ה"דיילי טלגרף" כינה את ההפקה "חנות פמיניסטית סגורה" ואילו ב"גרדיאן" הרעיפו עליה שבחים וכינו אותה: "שנונה, משוחררת ויצירתית".

ארבע שנים מאוחר יותר כבר מרשים לעצמם ה"דונמר וורהאוס" לקחת את הרעיון מספר צעדים קדימה, כשהם מקימים בימים אלו תיאטרון זמני, הכולל 420 מושבים לצד תחנת הרכבת קינג קרוס בלונדון. באולם החדש מיועדת לרוץ טרילוגיה של מחזות שייקספיר: "הנרי הרביעי", "יוליוס קיסר" ו"הסערה", בביצוע קאסט שכולו נשי.

השחקנית הארייט וולטר צפויה לגלם את התפקידים הדורשניים של ברוטוס, הנרי הרביעי ופרוספרו בתדירות אינטנסיבית, החל מה- 23 לספטמבר ועד ה-17 בדצמבר. בנוסף הכריזה ההפקה כי תציע כניסה חופשית לצעירים שטרם מלאו להם 25 שנים, תחת יוזמה חדשה בשם "צעירים וחופשיים". "אנו חיים בלונדון בתקופה שבה חצי מאוכלוסיית הצעירים כלל לא פוקדת את אולמות התיאטרון, המוזיאונים או מופעי המוסיקה. עבור הצעירים הללו הפעלנו את היוזמה", סיפרה המנהלת האומנותית של המופעים, ג'וזי רורק.

הארייט וולטר. GettyImages
הארייט וולטר/GettyImages

אגדה פרסית קמה לתחייה בארצות הברית באמצעות משחקי אור וצל

באחד הימים בקיץ שעבר ישב חמיד רמניאן בסטודיו לגרפיקה שלו בניו יורק וחשב כיצד הוא יכול לעבד סיפור פרסי קלאסי לבמה. "שאהנאמה" (או "ספר המלכים") הוא האפוס הפואטי הארוך ביותר בעולם, שנכתב על ידי המשורר הפרסי פירדוסי סביב שנת 1000. רמניאן, שגדל בטהרן, כבר עיבד אותו בעבר לספר איורים מורכב וכעת החליט כי את הספר עליו להפוך לנגיש לצפיית קהל.

הפרוז'קטור שהיה דלוק בסטודיו שלו בעת שהסתובב בו ותר אחר תשובה, יצר מראה של צללים מרקדים על מרקע. כך עלה בראשו של רמניאן הרעיון לתת לסיפור עתיק היומין טוויסט מודרני וצבעוני – הצגת צללים על מרקע העשוי מגרפיקה ממוחשבת.

בעזרת צוות של שחקנים ואנימטורים, שכלל בין היתר מפעיל בובות בשם לארי ריד, עיצב רמניאן 156 בובות צללים ו- 138 רקעים שונים. בימים אלו ההצגה שנקראת "נוצות של אש" נמצאת במהלכו של סבב הופעות ברחבי ארצות הברית. "רוב האמריקנים מכירים את מצבה הפוליטי של אירן בימינו יותר מאשר את ההיסטוריה העשירה שלה, ובשל כך התרבות שלנו מאמצת הרבה סטראוטיפים", טען רמניאן והוסיף כי הוא מקווה להראות צד נוסף ואחר של אירן באמצעות המופע שיצר.

ייתכן שהפקת "הארי פוטר והילד המקולל" תביא עמה גם את "הוגוורטס" אל הווסט אנד

מפיקי ההצגה "הארי פוטר והילד המקולל" מנסים לקבל אישור לשיפוץ החזית של "תיאטרון הארמון" בווסט אנד בלונדון, על מנת שתזכיר את "הוגוורטס", בית הספר האגדי בו קיבלו הארי, רון והרמיוני, גיבורי סדרת הספרים של ג'יי קיי רולינג, את הכשרתם כקוסמים.

התוכנית לשיפוץ כוללת בקשה לתליית וילונות בחזית המבנה, אשר כל אחד מהם צבוע באחד מבצעי ארבעת הבתים בהוגוורטס: אדום לגריפינדור, צהוב להפלפאף, כחול לרייבנקלו וירוק לסלית'רין, כבר נמסרה לאישור מועצת העיר, בעוד שעד עתה הוגבלה ההפקה להנחת כרזות במפלס הרחוב ומתחת לסככת המבנה בלבד.

"הציבור מצפה בקוצר רוח להפקה הממשמשת וקרבה של "הארי פוטר והילד המקולל", וכבר נראתה התעניינות גדולה בקניית כרטיסים למופעים. מכיוון שככל הנראה ירוצו המופעים במהלך למעלה משנתיים, המפיקים מקווים להתקין את הווילונות עם צבעי הבתים מהמופע בחזית המבנה", הסביר היועץ, מיכאל ג'קסון, המייצג את המפיקים, בבקשה שמסר למועצת העיר.

קליפ פארודי כתגובה ל"הצעת חוק השירותים" של קרוליינה הצפונית

כוכבי המחזמר "קינקי בוטס", שאחת הדמויות המרכזיות בו היא הדראג קווין לולה, החליטו להשתטות ולהקליל מעט את המחלוקת המתקיימת סביב "הצעת חוק השירותים" של קרוליינה הצפונית, כשפרסמו סרטון יוטיוב משעשע.
"פשוט תעשה פיפי (איפה שאתה רוצה לעשות פיפי)", שיר שמהווה פרודיה לשיר "פשוט תהיה" מהמחזמר עצמו, מציג את הקאסט המגוון של המחזמר נכנס לחדר השירותים בתיאטרון אל הירשפלד בניו יורק, בו עולה המופע, ועובר את החוויה בשלום וללא יותר מידי תקריות מביכות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully