וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זוכה פרס נובל לספרות 2016 הוא בוב דילן

13.10.2016 / 14:02

הפתעה היום (חמישי) בהכרזת פרס נובל לספרות: הזמר האמריקאי בוב דילן גבר על הימורים בטוחים כמו הסופרים הרוקי מורקמי, נגוגי וה תיונגו והמשורר אדוניס

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

הזמר והיוצר האמריקאי בוב דילן בן ה-75 הוא זוכה פרס נובל לספרות לשנת 2016, כך הוכרז לפני שעה קלה במסיבת עיתונאים באקדמיה השבדית בשטוקהולם. הסופר יקבל שמונה מיליון קרונות שבדיות (כ-903 אלף דולרים או 3.4 מיליון שקלים). הפרס ניתן לו על "על יצירת ביטוי פיוטי במסגרת מסורת השיר האמריקאי".

דילן הוא האמריקאי הראשון שזוכה בפרס נובל לספרות מאז 1993, אז הוענק לסופרת טוני מוריסון ("חמדת"). הזמר והיוצר חתום על כמה נכסי צאן ברזל שהתקבעו כהמנונים של ממש בתרבות האמריקאית והובילו מאבקי זכויות אזרח שהתרחשו בארה"ב בשנות ה-60. הקריירה המוזיקלית של דילן מזוהה עם שלל סגנונות מוזיקליים כגון פולק, בלוז, גוספל, רוק, רוקבילי, ג'אז ואפילו אלמנטים של פולק אירי ובריטי, ובמקביל כמובן גם עם תמלילים פואטיים שכעת זיכו אותו בפרס. בזכייתו גבר על המועמדים המובילים על פי סוכנויות ההימורים, בראשם נגוגי וה תיונגו הקנייתי, הרוקי מורקמי היפני, דון דלילו האמריקאי והמשורר הסורי אדוניס.

"מעבר להיותו של 'כרוניקה - חלק 1' יצירה ספרותית מרהיבה, מספק לנו הספר צוהר חסר-תקדים למחשבותיו ודעותיו של האיש והחידה שאנחנו כל כך מתקשים להבין ולפרש"


בשנה שעברה הוענק פרס נובל לספרות לסופרת סבטלנה אלכסייביץ'. ב-2014 קיבל את הפרק הסופר הצרפתי פטריק מדיאנו, וב-2013 זכתה הסופרת אליס מונרו. רק ישראלי אחד זכה בפרס מאז שהחל ב-1901 - הסופר ש"י עגנון ב-1966.

במהלך השבוע האחרון הוכרזו פרסי נובל לשנת 2015 בתחומי הרפואה, הפיזיקה, הכימיה, הכלכלה, וכן פרס נובל לשלום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully